تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماموریت یارگیری از جناح راست برای ریاست جمهوری مجدد روحانی/ از باهنر و مصباحی مقدم تا غروی و نعمتی؛ وقتی موسوی و روحانی هم اصولگرا میشوند

گروه سیاسی - رجانیوز، یکی به نعل می‌زند، یکی به میخ؛ از آن مثل‌هایی است که امروز هم کاربرد فراوانی دارد و مصداق این مثل، افرادی هستند که موضع و خط و مشی روشن و شفافی ندارند. گفتار و کردار دوگانه‌ای دارند و می‌کوشند تا در موضع گیری های خود، بَدهِ نشوند تا به هر شکلی منافع خود را حفظ کنند. همین رفتارشان باعث سردرگمی و پریشان فکری طرف مقابلشان می‌شود. 

در عرصه سیاسی کشور نیز از این دست سیاست مداران کم نداریم. سیاست مدارانی که جمع اضداد را هم برای خود ممکن می داندد و شنیدن اظهارات آنها در بزنگاه های سیاسی کشور همه را میخکوب میکند.

با مروری بر اظهارات تعدادی از این دست افراد مطلب به دنبال شناخت بهتر این افراد داریم:

محمدرضا باهنر درسال88: موسوی اصولگراست!

محمدرضا باهنر مشاور سابق علی لاریجانی روز دوم خرداد 88 و درست همان برهه ای که انحراف‌هاي موسوی روشن‌تر و حتی خبر دیدارهای وی با نهضت آزادی و سازمان مجاهدین و دیگر گروهک‎های تندرو منتشر شده بود، همچنان بر اصولگرا بودن موسوی اصرار داشت تا آنجا که در گفتگو با ایسنا  اعلام کرد: "ما در هر صورت مهندس موسوی را بیرون از خانواده اصولگرایی ترجمه نمی‌كنیم و من خود براین عقیده هستم كه مهندس موسوی را نمی‌توان از خانواده اصولگرایی ترجمه جدایی كرد."

باهنر از طراحان جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) حتی تا چند روز بعد از فتنه 88 نیز موضع محکمی نگرفت، تا آنجا که در 29 تیر ماه 88 و در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا که ارتباط نزدیکی با فتنه گران دارد، گفت: «در دیداری که اخیرا با آقای موسوی داشتیم از ایشان خواستیم تا از همه امکانات قانونی موجود از جمله برخورداری از سایت شخصی، روزنامه و حزب استفاده کنند.»

باهنر: خاتمی با موسوی و کروبی فرق دارد و نباید علیه او شعار داد!

اما روند مواضع دوپهلوی محمد رضا باهنر که خود را اصولگرا میداند حتی تا آخرین روزهای سال 89 نیز ادامه داشت، تا آنجا که وی در هفته آخر اسفندماه، در گفتگو با هفته نامه مثلث ابراز داشت: "اینکه ما بگوییم کار خاتمی مثل کروبی و موسوی تمام شده است درست نیست. تا این نقطه ای که امروز در آن قرار داریم بنده اعتقادی به این ندارم که ما به عنوان سر فتنه علیه خاتمی شعار بدهیم. اما رفتار خاتمی بایستی خیلی شفاف تر و روشن تر باشد و آنجایی که مرز رفتار ضدانقلابی و جریان سبز و کروبی روشن می شود، خاتمی باید موضع بگیرد، یعنی خاتمی اگر فکر کند که می تواند همینطور در سکوت به کار خود ادامه دهد، این قابل قبول نیست.

باهنر و اعتراض به شورای نگهبان

محمدرضاباهنر در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 نیز جای خودی و غیرخودی را اشتباه گرفته بود و از تایید صلاحیت جلیلی اینگونه انتقاد کرده بود که: " اگر چه از سوی مجلس شورای اسلامی نامه ایی برای شورای نگهبان فرستادیم و از عملکرد این شورا در بررسی صلاحیتها قدردانی نمودیم اما تایید صلاحیت آقای جلیلی در کنار عدم احراز صلاحیت آقای سعیدی کیا که 4 دوره وزیر بوده و جزء نیروهای ارزشی، مومن و انقلابی هم هست خیلی سئوال برانگیز بود."

خوش خدمتی در تصویب بیست دقیقه ای برجام

قبل از تصویب زودهنگام و مهندسی شده برجام نقل قولی از باهنر فضای رای گیری در مجلس را تغییر داده بود تا جایی که دفتر مقام معظم رهبری مجبور به واکنش نشان دادن نسبت به آن شد.

مهدی کوچک زاده نماینده وقت تهران میگوید:«آقای باهنر  نزد من آمد و گفت دیشب آقایان لاریجانی٬ حجازی و شمخانی جلسه داشتند و تصمیم گرفته شد این طرح تصویب شود!» پس از آن روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطالب غلط و مغشوش مبنی بر نقش مستقل برخی از مسئولین دفتر مقام معظم رهبری در روند بررسی طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» خلاف واقع و فاقد اعتبار است.

باهنر حتی پس از فوت هاشمی به نقد همه جریان ها پرداخت تا یک بام و دوهوای خود را ادامه دهد و گفت همه جریان ها به هاشمی بد کردند! وی در مورد نقش ایشان در فتنه88 سخنی نگفت.

محمدرضا باهنر در آخرین موضع گیری دوپهلوی خود گفت: در اصولگرا بودن روحانی هیچ تردیدی نیست!

علی لاریجانی نیز در حالی ادعای اصولگرایی دارد که از عاملین و اشخاص تاثیرگذار در تصویب خسارت محض برجام است تا جائیکه معاون اول روحانی ابراز داشت: آقای لاریجانی شجاعانه و مدبرانه و گاهی اوقات با گذشت از خود، حمایتش را از برجام عملی کرد.

وی در فتنه سال 88 نیز پس از دوماه سکوت نسبت به آن واکنش نشان داد و حتی در همان زمان نیز از هاشمی رفسنجانی تعاریف ویژه ای کرد و نسبت به منتقدان ایشان واکنش نشان داده بود.

ابوترابی  نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در دوره نهم که انتقادات در خصوص عملکردی ضعیف در روز تصویب برجام نیز دیده شده است در برنامه تلوزیونی«حالا خوشید» در مورد هاشمی رفسنجانی این سخن خارق العاده را میگوید: آقای هاشمی نقش مهمی در خاموش کردن فتنه 88 داشت!

حجت الاسلام مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نیز از دیگر افرادی است که در اظهارات قابل تاملی داشته است. وی که قبلا سیدحسن خمینی را هم مجتهد معرفی کرده بود در مورد انتخابات سال96 گفت: احتمال دارد مجموعه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آینده از حسن روحانی حمایت کنند!

حسین سبحانی‌نیا فعال سیاسی واز مدعیان اصول‌گرایی و نماینده 6 دوره مجلس نیز در واکنش به سخنان مصباحی مقدم در مورد حمایت احتمالی اصول‌گرایان از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96، گفت: با توجه به مشخص نشدن گزینه‌های انتخابات این احتمال وجود دارد که اصول‌گرایان از روحانی حمایت کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی  خاطر نشان کرد: قطعا یکی از گزینه‌های مطرح برای تمام جریان‌های سیاسی در انتخاب آینده حسن روحانی است.

این مواضع و اظهارات تا جایی پیش رفت که یدالله طاهرنژادعضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی معتقد است علی لاریجانی، غلامرضا مصباحی‌مقدم و محمدرضا باهنر که همگی خود را از شخصیت‌های تاثیرگذار در طیف اصولگرایی 

میدانند، در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو قطعا از حسن روحانی حمایت می‌کنند.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه نیز این خبر را داد که باهنر و مصباحی مقدم، نام حسن روحانی را به لیست کاندیداهای احتمالی اصولگرایان اضافه کرده اند.

سیدمحمدغروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز از کسانی است در لباس روحانیت و وجهه شبه اصولگرایی که احتمالا نظر خودش را به تمام جریان اصولگرایی سرایت داده و نهایتا نظر خود را اینگونه گفت: تلقی شخصی من این است که بسیاری از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات 96 نهایتاً بر حمایت از آقای روحانی توافق خواهند کرد.

وی که در مراسم هفتم هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد قم سخنرانی کرد به مدح غلوآمیز از آن مرحوم و تطهیر نقش ایشان در فتنه 88 پرداخته و ابراز داشت: مساله انقلاب و مقام معظم رهبری خط قرمز آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و اعتقاد داشت بدون رهبری و ولایت فقیه، نظام ما یک نظام اسلامی نمی تواند باشد!

بادامچیان عضو هیات موتلفه اسلامی که از احزاب اصولگرا شناخته میشود پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال 92 تعریف جدیدی از اصولگرای داد و گفت: بنده روحانی را از قبل از پیروزی انقلاب می‌شناختم و وی فردی پخته، قوی و در خط ولایت و اصولگرای اعتدالگرا بود وی افزود: البته اعتدال وی از جنس لیبرالی نبوده و اعتدال انقلابی است!

چشمک نعمتی به اصلاح طلبان: گزینه اصولگرایان روحانی است

بهروز نعمتی، عضو هیات رییسه مجلس دهم وعضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت و از نزدیکان به لاریجانی و از مدعیان طیف اصولگرایی که با چشمک خود در کمیسیون برجام حاشیه ساز شد هم در مورد امکان شکل گیری ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 در مصاحبه ای گفت: هنوز معلوم نیست اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به ائتلاف می‌رسند یا نه، اما آن چیزی که مشخص است این است که گزینه اصولگرایان معتدل برای انتخابات 96 اقای روحانی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماموریت یارگیری از جناح راست برای ریاست جمهوری مجدد روحانی/ از باهنر و مصباحی مقدم تا غروی و نعمتی؛ وقتی موسوی و روحانی هم اصولگرا میشوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..