تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : راههای غلبه بر استرس در بارداری (2)

دسته ترجمه کودک بان: در این جا به بیان واقعیات درباره برخی ترس هایی که ممکن است در دوره بارداری با آنها روبه رو شوید می پردازیم و همچنین به مسائلی اشاره می کنیم که بهتر است توجه بیش ازی به آنها نشان دهید. علاوه بر این، به شما خواهیم گفت چه چیزهایی در این دوره واقعا اهمیت دارند – نکات ساده ای که با رعایت آنها می توانید نگرانی های تان را در این زمینه کم شدن دهید و شانس خود را برای تجربه بارداری سالم و به دنیا آوردن کودکی سالم بالا ببرید (ارقامی که در کنار هر مورد می بینید درصد کسانی است در این بررسی که با هر کدام از این نگرانی ها روبه‌رو بوده اند).

 

راههای غلبه بر استرس در بارداری (2)

سقط جنین (۷۵ درصد)
واقعیت چیست؟

خطر سقط جنین شاید حتی پایین تر از حدی باشد که فکرش را می کنید. در مورد زنان جوان تر از ۳۵ سال، این احتمال بین ۱۰ تا ۱۲ درصد و برای زنان ۳۵ تا ۳۹ ساله احتمال خطر حدود ۱۸ درصد است (برای زنان ۴۰ تا ۴۴ ساله این احتمال تا ۳۴ درصد زیاد شدن می یابد). در عین حال، بسیاری از بارداری ها حتی پیش از آن که زنی دریابد آبستن شده است، از دست می رود و جنین (در مراحل ابتدایی شکل‌گیری) سقط می شود. به گفته آقای لو، نکته دلگرم کننده در این میان آن است که با شنیدن صدای قلب فرزندتان در جریان سونوگرافی (معمولا بین هفته های ششم و هفتم) احتمال سقط تا کمتر از ۵ درصد پایین می آید.
چه باید کرد؟

به خاطر داشته باشید سقط جنین در پی ناهنجاری های کروموزومی غیر قابل پیش‌گیری رخ می دهد؛ بر اساس نتایج تحقیقات، تمرینات ورزشی و تحرک، رابطه جنسی یا حتی بلند کردن اشیای سنگین نمی توانند عامل سقط جنین شوند. یک هشدار درباره سبک زندگی تان: مطالعات جدید نشان می دهند نوشیدن روزانه دو فنجان قهوه یا بیش از و نیز ابتلا به برخی عفونت ها، مانند بیماری های قابل انتقال از طریق روابط جنسی و بیماری لثه، ممکن است احتمال سقط را زیاد شدن دهند.

حتما بخوانید :   زیباجو : مراقبت های دوران بارداری، اولین ویزیت/ کلیپ

استرس بیش از حد (۷۴ درصد)
واقعیت چیست؟

عوامل استرس‌زای روزمره مانند احتمال دیررسیدن به محل کار، گیر افتادن در ترافیک یا جر و بحث با همسرتان احتمالا خطری را متوجه بارداری یا سلامت فرزندتان نخواهند کرد. اما استرس دائمی همراه با افسردگی (این دو عامل معمولا لازم و ملزوم یکدیگرند) ممکن است خطر زایمان زودرس یا به دنیا آوردن بچه ای با وزن پایین یا بچه ای با مسائل رفتاری طولانی مدت را زیاد شدن دهد.
تام اوکانر، استاد روان شناسی و روان پزشکی در دانشگاه روچستر نیویورک در این باره می گوید: «اگر در نتیجه استرس ضعیف شوید، نمی توانید با همکاران یا همسرتان کنار بیایید و در این موقعیت، استرس ممکن است تاثیرگذار باشد. اگر استرس شما به این حد نرسیده است، احتمال پیامد قابل توجهی برای بارداری نخواهد داشت».
چه باید کرد؟

در مورد استرس دائمی یا افسردگی، به متخصص رفتارهای شناختی مراجعه کنید. وی به شما آموزش می دهد چگونه با در پیش گرفتن استراتژی هایی مانند پرسش درباره خیال بافی‌های اضطراب آفرین در ذهن تان، با این مشکلات مقابله کنید. او همچنین به شما تمرینات ریلکس شدن و تجسم را برای کم شدن سطح هورمون های استرس‌زا یاد می دهد. شما حتی می توانید در این راه، از تمرینات تنفس (که در کلاس های دوره بارداری آموزش داده می شود) بهره بگیرید. به عنوان مثال در جریان تمرینات تنفس عمیق، هنگام دم نگرانی هایی را که دارید به ذهن بیاورید و هنگام بازدم تصور کنید گویی آن افکار یا نگرانی ها را از ذهن تان خارج می کنید. به گفته خانم شپفرد، حتی می توان از جملات تاکیدی برای رهایی از افکار منفی حین تنفس عمیق استفاده کرد.

حتما بخوانید :   زیباجو : نحوه شیردهی به نوزاد، وضعیت صحیح مادر

زایمان پیش از موعد (۷۱ درصد)
واقعیت چیست؟

زایمان پیش از موعد نگرانی معقولی برای زنان باردار است. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق نوزادانی که در ایالات متحده به دنیا می آیند، پس از هفته ۳۷ متولد می شوند که دوره زایمان کامل محسوب می شود (دوره زایمان کامل به لحاظ زمانی، متغیر است. در مطلب دیگری به تعریف دوره کامل زایمان می پردازیم). حدود ۱۲ درصد نوزادان آمریکایی در واقع پیش از موعد به دنیا می آیند که طبعا احتمال بروز مشکلات سلامتی را در آنها زیاد شدن می دهد، اما به خاطر داشته باشید که ۷۰ درصد همین نوزادان زودرس بین هفته های ۳۴ تا ۳۷ متولد می شوند. هرچند این نوزادان به اصطلاح «زودرس» به نسبت سایرین با احتمال بالاتر مشکلات جسمی روبه‌رویند، در مقایسه با نوزادان کوچک و کم وزن، آسیب پذیری کمتری دارند. بزرگ ترین عوامل زمینه ساز زایمان پیش از موعد عبارتند از سابقه قبلی زایمان زودهنگام، بارداری چند قلو، و ناهنجاری های خاص رحمی و دهانه رحم. با این حال، حدود نیمی از زنانی که زایمان پیش از موعد را تجربه می کنند، در هیچ کدام از این دسته های پرخطر قرار نمی گیرند.

چه باید کرد؟

چاقی، فشار خون بالا و دیابت عوامل زایمان زودرس محسوب می شوند، به این خاطر بکوشید وزن مناسبی داشته باشید و مطمئن شوید قند خون و فشار خون تان در حد نرمال است. از سیگار، الکل و استفاده بی رویه از داروهای بدون نسخه (که با زایمان زودرس ارتباط دارند) بپرهیزید، طی دوره بارداری مراقبت های خاص این دوره را صورت دهید، مطمئن شوید اقدامات لازم برای ایمن سازی خود را انجام داده اید و هر نوع عفونتی را (حتی عفونت های جزئی) به سرعت درمان کنید، چه عفونت خود از عوامل اصلی زایمان پیش از موعد محسوب می شود. استرس دائمی نیز می تواند محرکی برای زایمان پیش از موعد باشد، از این رو، اضطراب یا افسردگی شدید خود را درمان یا مدیریت کنید. بسیاری از درمان هایی که زمینه ساز تغییر خلق و خو می شوند در دوره بارداری ایمن به حساب می آیند؛ با این حال، از پزشک تان بپرسید چه دارویی بیش از مناسب وضعیت شماست.

حتما بخوانید :   زیباجو : عقب انداختن یاسئگی، توصیه پزشکان؟/ صدای دکتر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : راههای غلبه بر استرس در بارداری (2)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..