تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باورهای رایج غذا و سلامتی

هر چیزی که مادرها و پدرها به ما گفته‌اند که خوب است، بد است.
شاید کمی اغراق باشد، اما برای نصایح مادرانه راجع به این که هر غذایی چه تاثیری روی شما می گذارد، بهتر است که خیلی جدیشان نگیرید.
آنت فرین، متخصص تغذیه: بعضی از آن‌ها قابل پذیرش است، اما بسیاری از آن‌ها تنها داستان‌ها یا افسانه‌هایی هستند که در این سال‌ها باقی مانده‌اند.
برای این که بتوانیم حرف‌های بی‌پایه و اساس را از حقایق تشخیص دهیم، سراغ بررسی‌های علمی این داستان‌ها رفتیم.

ماهی غذای مغز یکی به نفع مادرها.

بسیاری از مطالعات بلند مدت، رابطه‌ی بین بهبود عملکرد شناختی و مصرف ماهی را نشان دادند. ماهی سرشار از اسید‌های چرب امگا-۳ مانند DHA است. البته سریع‌السیر تاثیر خود را نمی‌گذارد – مثلا قرار نیست که اگر دیشب ماهی خورده‌اید، حال در امتحانتان نمره‌ی بهتری بگیرید یا کار بهتری را ارائه دهید. بلکه در طول زمان خود را نشان می‌دهد. پس هر چه زودتر خوردن ماهی را شروع کنید، در دراز مدت بهتر خواهید بود.
بهترین غذای دریایی که منبع امگا-۳ باشد و مغز را به بهترین حالت خود برساند، ماهی‌های چرب و پر روغنی مانند سالمون، تن باله دراز، ماهی خال‌خالی، ساردین و شاه‌ماهی است.
متخصصان توصیه می‌کنند که به جای سرخ کردن ماهی، آن را کباب کنید.

خوردن شکلات باعث آکنه می‌شود نه !

سارا تیلور، متخصص پوست: یادم می‌آید که وقتی خودم نوجوان بودم این را می‌گفتند و هنوز هم وقتی بیماران نوجوان دارم، این داستان را می‌شنوم. شکلات را مطالعه کرده‌ اند و هیچ مدرک معتبری برای رابطه‌ی آن با آکنه به دست نیامده است.
آکنه وقتی رخ می‌دهد که حفره‌های پوست با روغن اضافی که فولیکول‌های مو تولید می‌کنند، پر می‌شوند. این موضوع باعث تجمع کثیفی، باکتری و پوست مرده در این حفره‌ها می‌شود و آکنه را به وجود می‌آورد.
آن چه باعث این اتفاق می‌شود مشخص نیست. تغییرات هورمونی می‌توانند باعث تولید بیش از حد روغن شوند و یکی از عوامل آن نیز می‌تواند موروثی باشد.اما شکلات دلیل آن نیست. این موضوع برای پیتزا، چیپس، سیب‌زمینی سرخ کرده و چیزبرگر نیز همین است.
البته تحقیقات، یک رابطه بین غذاها و آکنه یافته‌اند.
محصولات لبنی غیر ارگانیک، می‌توانند باعث بدتر شدن آکنه شوند؛ چرا که هورمون‌های رشد به گاوها داده شده است. برای همین به بیماران خود می‌گوییم که اگر می‌خواهند به بهبود آکنه‌های خود کمک کنند، موقع خوردن ماست، پنیر، شیر یا بستنی، از ارگانیک بودن آن مطمئن شوند.

بهبود دید با خوردن هویج دقیقا نه.

کریگ گرون، چشم‌پزشک: هویج منبع خوبی از ویتامین A است. ویتامین A یکی از مواد غذایی است که برای سلامت چشم لازم است. اما باعث بهبود دید شما نمی‌شود.
با وجود اعتباری که هویج در مفید بودن برای چشم دارد، اما تنها راه برای جذب ویتامین A نیست. محصولات لبنی، تخم‌مرغ، ماهی و جگر منابع اصلی ویتامین A هستند. همچنین تعدادی از میوه‌ها (هلو، انبه، گوجه) و سبزیجات (اسفناج، کلم کالی، بروکلی، نخود فرنگی و فلفل دلمه‌ی قرمز) که مواد مغذی دیگر و آنتی‌اکسیدان‌هایی دارند که باعث دید بهتر می‌شوند.
در کل، یک تغذیه‌ی متعادل و هر چیزی که در یک سبک زندگی سالم باشد، برای چشمان شما خوب است. اما هیچ غذای مشخصی نیست که برای چشم بهترین باشد.

غذاهای تند باعث زخم معده می‌شوند نه. تقصیر فلفل‌های هالوپینو و هابانرو نیست.

زخم معده، جراحت در لایه‌ی داخلی معده، مری یا روده‌ی کوچک است که وقتی شکل می‌گیرد که لایه‌ی مخاطی‌ را که در حالت معمولی از مسیرهای گوارشی محافظت می‌کند سوراخ می‌کند. اما غذاهای تند هیچ نقشی در آن ندارند.
جوئل برگن، متخصص گوارش: حدود ۷۵ درصد از تمام زخم‌های معده به خاطر باکتری‌ای به نام هلیکوباکتر پیلوری است. و بقیه‌ی آن‌ها اکثرا به خاطر آسپرین و دارو‌های غیر استروئیدی و ضد التهابی است.
پس چطور چنین چیزی راجع به چیلی، کاری و مرغ کونگ‌پاو به وجود آمده است؟
زخم معده می‌تواند حس سوزش در معده ایجاد کند. و اگر بعد از خوردن یک غذا تند حس سوزش در معده‌تان کنید، شاید فکر کنید که زخم معده دارید و حتی ممکن است که پزشک هم همین را به شما بگوید، اما احتمالا این گونه نیست.
استرس و الکل نیز چیزهایی هستند که سرطان‌زا نیستند.

منبع: آشپزباشی، ترجمه شده از Science daily

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باورهای رایج غذا و سلامتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..