تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارش مالی پاییز 2016 لنوو نشان از کاهش بیش از پیش سوددهی بخش پی سی دارد

 لنوو گزارش مالی پاییز ۲۰۱۶ را منتشر کرده است که بر اساس آن، این کمپانی نتوانسته‌ پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران را برآورده کند.

لنوو گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده که بر اساس آن، کسب و کار گوشی‌های هوشمند این کمپانی چینی بیش از پیش افول کرده است. بخش تولید پی‌سی‌ این کمپانی نیز در جریان سه‌ماهه‌ی منتهی به سال نوی میلادی با وجود هم‌زمان شدن با فصل خرید، سوددهی بسیار پایینی رقم زده است.

بر اساس اطلاعات موجود در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ لنوو، سوددهی این کمپانی طی پاییز ۲۰۱۶ بیش از دوسوم کاهش پیدا کرده است که از این‌رو لنوو نتوانسته پیش‌بینی‌های کارشناسان را برآورده کند. کاهش سوددهی بخش تولید پی‌سی در حالی اتفاق افتاد که موقعیت لنوو در آمریکای شمالی به‌شدت از سوی اچ‌پی تهدید می‌شود. فروش گوشی‌های هوشمند لنوو به‌شدت کاهش پیدا کرده، به‌طوری‌که سهم لنوو توسط کمپانی‌های دیگری نظیر هواوی، چه در داخل چین و چه در بازار‌های بین‌المللی اشغال شده است.

هرچند بازار پی‌سی همچنان دوران افول خود را سپری می‌کند، اما لنوو موفق شده است همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی پی‌سی در جهان باقی بماند. بسیاری از کاربران رفته‌رفته استفاده از پی‌سی‌ را کنار می‌گذارند و برای انجام امور روزانه به گوشی‌ هوشمند روی می‌آورند. البته باید به این نکته اشاره کرد که اچ‌پی با گسترش محصولات و در نتیجه افزایش آمار عرضه در آمریکای شمالی، به لنوو نزدیک شده است و بعید به نظر می‌رسد لنوو بتواند همچنان در رتبه‌‌ی اول باقی بماند. در مورد گوشی‌های هوشمند نیز لنوو به محصولات رده‌ی بالا روی آورده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به گوشی هوشمند این کمپانی با ویژگی‌های واقعیت افزوده اشاره کرد، البته لنوو نتوانسته است آن‌چنان که باید خوب عمل کند و رقبا در جذب مشتریان لنوو موفق عمل می‌کنند.

افزایش قیمت حافظه‌های رم را نیز باید یکی از دلایل دیگری خواند که حاشیه‌ی سود لنوو را در تولید پی‌سی کاهش داده است. هرچند افول در بازار پی‌سی‌ها همچنان ادامه دارد؛ اما نشانه‌هایی از تثبیت در بازار پی‌سی قابل رؤیت است و لنوو نیز در جریان ارائه‌ی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ به این نکته اشاره کرده است. عرضه‌ی رایانه‌های شخصی در جریان سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته بیش از ۱.۵ درصد کاهش یافته که در مقایسه با کاهش ۴ درصدی سه‌ماهه‌ی سوم، کمتر شده است.

کریس ییم، از موسسه‌ی تحلیلی BOCOM International در این خصوص می‌گوید:

افزایش قیمت کامپوننت‌های مورد استفاده در پی‌سی را باید به‌عنوان چالشی برای لنوو در نظر گرفت، البته انتظار می‌رود سود خالص لنوو بهبود پیدا کند. بازار جهانی پی‌سی در حال تثبیت است و این موضوع را می‌توان نشانه‌ی خوبی برای این کمپانی چینی خواند.

سود خالص لنوو در جریان سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ با کاهشی ۶۷ درصدی به ۹۸ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با ۱۴۵.۹ میلیون دلار پیش‌بینی شده توسط کارشناسان، بسیار پایین‌تر است. درآمد کسب‌شده توسط لنوو نیز قریب به ۶ درصد کاهش پیدا کرده است و به ۱۲.۲ میلیارد دلار رسیده که بالاتر از ۱۱.۷ میلیارد دلار پیش‌بینی شده توسط تحلیل‌گران است.

لنوو در تلاش برای بهبود وضعیت، علاوه بر تعدیل نیرو و فروش دارایی‌هایش، بر گوشی‌های هوشمند رده بالا متمرکز شده، حال آنکه تقاضا برای محصولات لنوو رو به کاهش است. سه سال از زمان تصاحب موتورولا با پرداخت بیش از ۲.۹ میلیارد دلار می‌گذرد و با این وجود لنوو از نظر میزان فروش و سهم بازار همچنان پشت سر رقبایی نظیر ویوو، اوپو و هواوی قرار دارد. بخش تولید گوشی‌های هوشمند لنوو در پاییز ۲۰۱۶ ضرری ۱۱۲ میلیون دلاری به این کمپانی چینی تحمیل کرده است که نتیجه‌ی کاهش ۲۳ درصدی فروش و رسیدن به درآمد فروش ۲.۲ میلیارد دلاری است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند لنوو در بازار جهانی ۲۶ درصد سقوط کرده و در نتیجه سهم بازار نیز بیش از ۳.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

با احتساب عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند موتورولا در کنار لنوو، بر اساس تحلیل‌های ارائه‌شده توسط Counterpoint Research، عرضه‌ی لنوو بیش از ۳۰ درصد در سال ۲۰۱۶ کاهش پیدا کرده است. در جریان سه‌ماهه‌ی چهارم، لنوو از نظر سهم عرضه در رتبه‌ی نهم بازار قرار دارد و بالاتر از آلکاتل و ال‌جی قرار گرفته است. لنوو اعلام کرده که انتظار دارد در سال ۲۰۱۷  به سوددهی بازگردد.

کسب و کار رایانه‌های شخصی لنوو قریب به ۷۰ درصد از درآمد این کمپانی چینی را شامل می‌شود و شاهد رشدی ۲ درصدی از نظر میزان عرضه و درآمد طی سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۷ بوده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، لنوو در حال مذاکره با فوجیتسوی ژاپن است تا با ترکیب این کمپانی ژاپنی در ساختار خود، وضعیت خود را در بازار بهبود بخشد.

درآمد بخش تولید سرورهای رده پایین لنوو که پس از تصاحب IBM‌ در سال ۲۰۱۴ آغاز به کار کرد نیز با کاهش ۲۰ درصدی روبرو شده و به کمتر از ۱.۱ میلیارد دلار رسیده است.

باید دید که عملکرد این کمپانی به چه ترتیب رقم خواهد خورد؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارش مالی پاییز 2016 لنوو نشان از کاهش بیش از پیش سوددهی بخش پی سی دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..