تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رضایت مسئولان و نارضایتی کسبه پلاسکو در مجتمع نور

به گزارش مشرق، روز گذشته پس از یک ماه از وقوع حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو که بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت، مراسم آغاز به کار مجدد این کسبه در مجتمع تجاری نور تهران با حضور رئیس اتاق اصناف ایران، رئیس بنیاد مستضعفان و جمعی از روسای اتحادیه‌های مرتبط برگزار شد.
 
در این مراسم که جمعی از کسبه پلاسکو حضور داشتند، محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه با همت و همدلی مسئولان و کسبه پلاسکو این حادثه عظیم طی مدت کوتاهی جمع شد، به کسبه پلاسکو قول داد که تمامی کسبه آسیب‌دیده پلاسکو به حقوق قانونی خود خواهند رسید و پس از اخذ پروانه ساخت، پلاسکو طی 2 سال ساخته خواهد شد.
 
همچنین علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه حتی یک روز از اخبار مربوط به کسبه طی یک ماه اخیر غافل نبوده، با اشاره به مشکلات موجود از قبیل نارضایتی برخی کسبه از جانمایی خود در مجتمع تجاری نور به کسبه آسیب‌دیده پلاسکو اعلام کرد که مکان جدید به مدت 2 سال در اختیار آنها است و اگر هم ساخت مجتمع پلاسکو بیش از 2 سال طول بکشد، این کسبه تا تکمیل مراحل ساخت پلاسکو در همین مجتمع بمانند.  
 
اگرچه گفته‌های مسئولان نشان از رضایت آنها در جمع و جور کردن قضیه پلاسکو، جانمایی حدود 600 واحد تجاری در ساختمان جدید نور را داشت، اما گفت‌وگو با تعدادی از کسبه پلاسکو حاکی از آن بود که براساس اجبار شرایط فعلی را پذیرفته‌اند و حتی امید چندانی هم به رونق کسب و کار خود در محل فعلی ندارند.  
 
اکثریت کسبه پلاسکو از جانمایی جدید خود در مجتمع تجاری نور ناراضی بودند و عنوان می‌کردند که واحدهای جدید را بدون مشورت به آنها واگذار کرده‌اند و حتی انتظار حداقلی‌ آنها در جانمایی جدید برآورده نشده است.
 
یکی از نکات دیگری که کسبه پلاسکو به آن اشاره داشتند، این بود که اجاره هر متر این واحدها یکسان است و چه آن واحدهایی که در جای مناسب‌تر قرار دارد و چه آن واحدهایی که مکان نامناسب‌تری دارد، دارای یک نوع اجاره است.  
 
این کسبه معتقدند، با این جابه‌جایی تعدادی از مشتریان خود را از دست داده‌اند، چرا که مجتمع تجاری نور به لحاظ مکانی قابلیت‌ و ظرفیت مجتمع تجاری پلاسکو را ندارد.  
 
حسن عیسی‌پور که یکی از کسبه ساختمان آسیب‌دیده پلاسکو است، عنوان می‌کند که بعد از 40 سال فعالیت تجاری در ساختمان پلاسکو، دارایی‌اش را بر اثر این حادثه از دست داده است.  
 
وی می‌گوید: آنچه که خدا داده بود، را گرفت از این حادثه ناراحت نیستم، اما زیرساخت‌های لازم برای فعالیت مجدد در این ساختمان جدید فراهم نیست، وضعیت جانمایی ما در این ساختمان اجباری است و کسبه از موقعیت خود در ساختمان فعلی راضی نیستند.  
 
محمدعلی عهدی یکی دیگر از کسبه ساختمان پلاسکو که وی هم بر جانمایی نامناسب کسبه در مجتمع تجاری نور تأکید دارد، می‌گوید: بسیاری از قول‌هایی که به کسبه ساختمان پلاسکو داده شده، به صورت رسمی در جایی منعقد نشده و ما واقعا مطمئن نیستیم که طبق قول شفاهی که داده شده، ظرف دو سال آینده مجتمع پلاسکو دوباره ساخته شود.  
 
وی می‌گوید: سال‌هاست که مجتمع تجاری نور ساخته شده، اما اکثر واحدهای تجاری‌اش خالی بوده و این مجتمع مشتری پسند نبوده است.  
 
عهدی معتقد است، این ساختمان تجاری که تقریبا متروکه مانده است، اصلا برای آغاز به کار مجدد کسبه پلاسکو مناسب نیست و حتی اگر آن را به صورت رایگان هم در اختیار ما قرار می‌دادند، باز هم صرفه اقتصادی نداشت.  
 
از نکات مهم دیگر که برخی کسبه به آن اشاره داشتند، پیدا نشدن گاو‌صندوق‌هایشان بود و اینکه اگر هم گاوصندوقی به آنها تحویل شده است، فاقد محتویات بوده است.  
 
محمد علی‌علی‌پور که خود را یکی از کسبه آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو معرفی کرده، می‌گوید: از محتویات گاو صندوقم که شامل پول، طلا، دسته چک و مدارک بوده، فقط مدارکم را به من تحویل داده‌اند و معلوم نیست که بر سر سایر محتویات گاو صندوق چه آمده است.  
 
براساس این گزارش، اگرچه روز گذشته مراسم آغاز به کار مجدد کسبه پلاسکو در مجتمع تجاری نور برگزار شد، ولی هنوز آثار حضور کسبه پلاسکو در این مجتمع چندان نمایان نشده بوده و اکثر واحدهای تجاری این مجتمع همچنان خالی بود.
 
گویا کسبه پلاسکو برای آغاز فعالیت در این مجتمع علاوه بر اینکه نیاز به زمان برای مسائلی از قبیل دکوربندی دارند، انگیزه چندانی هم برای حضور در مجتمع تجاری که بیشتر عرضه کننده قطعات و خدمات کامپیورتر است، را ندارند.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رضایت مسئولان و نارضایتی کسبه پلاسکو در مجتمع نور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..