تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امور تجارت خارجی از طریق سامانه جامع پیگیری شود

وزارت صنعت از اتاق بازرگانی تهران درخواست کرد؛

امور تجارت خارجی از طریق سامانه جامع پیگیری شودبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعالان بخش خصوصی خواسته شده است برای انجام امور مربوط به تجارت خارجی از این سامانه استفاده کنند که با سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز مرتبط است.

در همین راستا نیز محمدرضا مس‌فروش، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت استان تهران، طی نامه‌ای به بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران، با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع تجارت توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار این شد که فعالان اقتصادی هرگونه عملیات مانند ثبت سفارش واردات و تعیین منشا ارز را در این سامانه پیگیری کنند.

مس‌فروش هم‌چنین از اتاق تهران خواست تا در این مورد اطلاع‌رسانی جامعی به اعضای اتاق تهران و فعالان اقتصادی انجام شود تا در مسیر انجام امور تجاری مشکلی برای بخش خصوصی ایجاد نشود.

نامه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به دبیرکل اتاق تهران در پی نامه یدالله صادقی، سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که برای سازمان‌ها در تمامی استان‌های کشور ارسال شده است.

متن نامه سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرح زیر است:

«در راستای راه‌اندازی سامانه جامع تجارت موضوع بند الف ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور تحقق آیین‌نامه مواد ۵ و ۶ قانون مذکور، سامانه جامع تجارت با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز آماده بهره‌برداری است. با توجه به اینکه کلیه فصول کتاب مقررات صادرات و واردات در سامانه یادشده بارگذاری شده است، مقرر گردید، کلیه بازرگانان جهت اخذ مجوزهای ورود (ثبت سفارش) و تعیین منشا ارز اعم از بانکی و غیربانکی از طریق سامانه جامع تجارت اقدام نمایند. 

لازم به ذکر است اطلاعات بیشتر راجع به این سامانه در سایت https://ntcms.ir مهیا شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امور تجارت خارجی از طریق سامانه جامع پیگیری شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..