تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باید به جای استیضاح به وزیر کمک کنیم

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز مجلس (یکم اسفندماه 95) گفت: استیضاح یک وظیفه قانونی است که برعهده نمایندگان مجلس گذاشته شده و  هیچ استیضاحی تقابل بین نمایندگان نیست.

وی افزود: نمایندگانی که امروز در مقام استیضاح‌کننده نکاتی را مطرح کردند، مطالبات اجتماعی، فنی و اعتقادی خودشان را مطرح کردند و تقابل بین من که مخالف استیضاح هستم با موافقان استیضاح وجود ندارد و هر فردی نقطه‌نظرات خود را مطرح می‌کند و قطعاً بدانید بنده و امثال بنده که مخالف استیضاح هستیم همچون استیضاح‌کنندگان، دلسوز جانباختگان سانحه ریلی سمنان هستیم و خواهیم بود و داغ آنها را بر دل داریم.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگرچه وظیفه وزیر است عذرخواهی کند، اما اینکه وزیری بارها در ملاء عام از مردم عذرخواهی کرد و یک معاون وزیر استعفا داد و وزارتخانه آن را پذیرفت، به فال نیک بگیریم و بپذیریم این رویکرد، رویکرد جدیدی در بحث استیضاح است و از این حیث آقای وزیر کار پسندیده‌ای را انجام داد و فراموش نکنیم کسانی بودند که مقصر بودند و هیچ‌گاه از مجلس عذرخواهی نکردند.

تاجگردون خاطرنشان کرد: در بحث عملکرد هم همواره باید نقاط ضعف و قوت را در کنار هم گذاشت و بعد نمره داد. اگر منصفانه بخواهیم موضوع را بررسی کنیم، نشود به وزارت راه‌ و شهرسازی نمره منفی در عملکرد داد.

وی افزود: باید نگاه کرد که هر کس به چه اندازه‌ای مقصر است و وقتی در بودجه سال 96 یک میلیارد دلار مصوبه مجلس برای بحث ریلی اختصاص نداده‌اند، بنده خودم را هم در بحث حوادث آتی در حوزه راه‌آهن مقصر می‌دانم و باید سهم تقصیر در این ماجرا مشخص شود.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر به این تشخیص می‌رسیدم که در قلمروی کاری آقای آخوندی یا هر وزیر دیگری امکان فساد مالی و امکان فساد عمدی وجود داشته باشد که منجر به نگرانی برای منِ نماینده و ملت ایران شود، قطعاً بدانید که امروز تاجگردون و تاجگردون‌ها نمی‌آمدند برای امثال آقای آخوندی دنیایشان را بفروشند و من از آقای وزیر به خاطر تک تک این مسائل سوال کردم و اگر خلاف آن را می‌دیدم، امروز آن را مطرح می‌کردم.

تاجگردون خاطرنشان کرد: کدام‌یک از معاونان آقای آخوندی افراد سیاسی و وابسته به جناح‌های سیاسی هستند؟ اگر موردی را مشاهده کردید با آن برخورد کنید.

وی افزود: سالانه 20 تا 25 هزار نفر از هموطنان‌مان در سوانح جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، آیا مقصر وزیر راه و شهرسازی است؟ در هر حادثه جاده‌ای، هوایی و ریلی باید سهم تقصیر مشخص شود.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من از آن گروه افرادی نیستم که بگویم با توجه به مدت زمان اندک باقی‌مانده به پایان کار دولت، نباید وزیر استیضاح شود و اگر یک ثانیه به پایان کار دولت باقی مانده باشد، اگر وزیری عملکردش به ضرر نظام باشد، باید استیضاح شود.

تاجگردون خاطرنشان کرد: وزیر راه 300 هزار میلیارد تومان توافق‌‌نامه و 160 هزار میلیارد تومان قرارداد امضا کرده، این قراردادها به چه وضعیتی دچار می‌شوند و وقتی وزیر 160 هزار میلیارد تومان قرارداد می‌بندد، یک‌دهم این مبلغ نیز به او بودجه داده نمی‌شود و بعد به وزیر می‌گوییم که تو استیضاح هستیم، برو.

وی افزود: به دلایلی که عنوان کردم، بنده می‌گویم نباید به دنبال استیضاح وزیر برویم، بلکه باید به سمتی برویم که در مواردی که می‌توانیم کمک کنیم، اما متأسفانه کمک نکردیم.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در بند یک استیضاح آمده، عدم پاسخگویی مناسب به مطالبات اجتماعی در خصوص بحران‌ها و آسیب‌های شکل‌گرفته در گذشته، حال و آینده؛ و ما وزیر را داریم برای آینده استیضاح می‌کنیم که این کار درستی نیست.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باید به جای استیضاح به وزیر کمک کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..