تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان 50 هزار معتاد در کمپهای ترک اعتیاد آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی  محمدعلی نصرتی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدرشهرستان آذرشهر افزود : درمان 50 هزار معتاد در کمپهای ترک اعتیاد آذربایجان شرقیاز این تعداد 2 مرکز اقامتی ترک اعتیاد مخصوص زنان در شهرهای تبریز و مراغه فعالیت می کند.
وی گفت :20 درصد افراد تحت درمان با تمایل و علاقه شخصی خود در این مراکز حضور دارند و 80 درصد بقیه به اجبار پلیس و دستگاه قضایی به کمپهای ترک اعتیاد استان منتقل شده اند.
نصرتی اشتغالزایی برای ترک کنندگان اعتیاد را اولویت مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان پس از درمان معتادان دانست و گفت : امسال برای 600 بهبود یافته از اعتیاد در آذربایجان شرقی در حوزه های فنی ، صنایع دستی و  هنری شغل ایجاد شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان همچنین از تشدید طرح مبارزه  با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد و گفت : از سال آینده با هماهنگی و همکاری مراکز اطلاعاتی و امنیتی ، فضا و شرایط فعالیت برای سوداگران مواد افیونی در روستاها ، محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی شهرهای آذربایجان شرقی ناامن تر خواهد شد.
وی تنوع مواد مخدر ، مواد محرک صنعتی و روانگردان ها را از آسیبهای روند درمان معتادان برشمرد و گفت : شیوع و گسترش اشکال متنوع محرکهای صنعتی موجب شده برخی ترک کنندگان اعتیاد بدتر از وضع قبلی به این معضل خانمانسوز مبتلا شوند.
فرماندار آذرشهر هم در این نشست گفت : امسال 289 معتاد به کمپ ترک اعتیاد این شهرستان معرفی شده اند .
یداله الهیاری افزود : با هماهنگی صورت گرفته با صندوق کار آفرینی امید آذرشهر  ، برای بهبودیافتگان از اعتیاد تسهیلات اشتغالزایی بسته به نوع مهارتشان پرداخت خواهد شد.
وی همچنین از ممنوعیت فروش برخی داروهای مخدر در آذرشهر خبر داد و گفت: هیچ داروخانه ای حق فروش قرص ترامادول را بدون نسخه پزشک ندارد.
به گفته الهیاری ، این شهرستان در حوزه تحقیق و پژوهش در باره مواد مخدر پیشرو استان است و 28 عضو هیئت علمی دانشگاههای منطقه در باره راهکارهای مبارزه با شیوع مواد افیونی در بین جوانان تحقیق می کنند.
سرهنگ  رستمی فرمانده انتظامی آذرشهر هم از افزایش بیش از 600 درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در این شهرستان نسبت به سال قبل خبر داد و افزود : این حرکت بازدارنده ، موجب کاهش مصرف مواد مخدر و نا امن شدن فضا برای قاچاقچیان در این شهرستان شده است .



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان 50 هزار معتاد در کمپهای ترک اعتیاد آذربایجان شرقی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..