تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری طرح امین در بیش از سه هزار واحد آموزشی کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پروش با اشاره به اجرای طرح امین در بیش از سه هزار واحد آموزشی در کشور گفت: فعالیت های تربیتی و تبلیغی طلبه های حوزه در مدارس کشور رشد روز افزونی دارد.
 
حجت الاسلام  ملکی روز یکشنبه در نشست توجیهی رابطان کمیته های استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در خانه معلم شماره یک قم، گفت: این در حالی است که در سال تحصیلی 91 - 90 مجموع کل مدارسی که طرح امین در آنها اجرا می شد، کمتر از 50 مدرسه بود.

مدارس امین مدارسی است که برنامه های تربیتی و فرهنگی آنها با مدیریت یک فرد روحانی و تحت اشراف حوزه های علمیه انجام می شود، وی همچنین با اذعان به کمبود نیروی انسانی در حوزه های علمیه برای تامین مبلغان مورد نیاز تمام مدارس کشور افزود: در شرایطی که حوزه برای تامین امام جماعت مساجد کشور با کمبود نیرو مواجه است، تعیین یک روحانی مبلغ برای 107 هزار مدرسه در سطح کشور حداقل در کوتاه مدت و میان مدت دور از انتظار است، از این رو باید متناسب با واقعیت ها و ظرفیت های موجود برنامه های خود را پیش ببریم.
 
وی با بیان این که موضوع تامین مبلغ برای مدارس با استفاده از ظرفیت های موجود نباید مورد غفلت قرار بگیرد، افزود: تامین اعتبارهای لازم یکی از مشکلات و موانع اجرای این طرح است که با توجه به اهتمام مسئولان هر 2 نهاد آموزش و پرورش و حوزه و با رایزنی هایی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال انجام است، تلاش می شود بودجه مورد نیاز اختصاص پیدا کند.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش همچنین با اشاره به عملکردهای تربیتی، فرهنگی و پژوهشی این مجموعه، گفت: تمام برنامه هایی که در این ستاد با همفکری رابطان تعریف می شود، در استان ها و در سطح صف به مرحله اجرا در می آید.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری برای نخستین بار برنامه های تعریف شده در ستاد همکاری ها در قالب برنامه های سالانه آموزش و پرورش به این نهاد ابلاغ شد، ابراز امیدواری کرد: برای سال تحصیلی آینده نیز ضمن استمرار فعالیت هایی که از گذشته تعریف شده، برنامه های جدید را نیز در دستور کار داشته باشیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین یادآور شد: در بخش پژوهش نیز اقدام های خوبی انجام پذیرفته به گونه ای که امسال در اولویت های پژوهشی آموزش و پرورش تعدادی از پژوهش ها به مقوله همکاری 2 مجموعه اختصاص یافت.

تبیین اقدام های انجام شده و برنامه های سال جاری، آیین نامه کمیته همکاری های استان ها و مناطق و تشریح شیوه های ارتباطی و اطلاع رسانی، ارزیابی فعالیت ها و برنامه های کمیته استانی و منطقه ای، نحوه تدوین برنامه های سال تحصیلی آینده و بیان مسائل و مشکلات مالی از جمله مباحث قابل طرح در این نشست 2 روزه است.

انتهای پیام/ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری طرح امین در بیش از سه هزار واحد آموزشی کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..