تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برپایی نمایشگاه کتاب قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم، شنبه شب با حضور حجت الاسلام والمسلمین  صالحی منش مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت در مجتمع ناشران گشایش یافت.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در آیین گشایش این نمایشگاه اظهار کرد: امروز تلاش دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه به ثمر نشسته است و بیش از 280 ناشر از استان های گوناگون کشور در این نمایشگاه حضور یافته اند که این فرصتی مغتنم برای اهالی فرهنگ و هنر قم می باشد.

حسینی کاشانی با بیان این که حدود یک هزار و 200 ناشر در قم فعالیت دارند، اظهار کرد: قم دومین استان کشور از لحاظ نشر کتاب است و در زمینه تولید کتاب های دینی نیز نخستین استان در کشور می باشد،  بیش از 50 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود 24 هزار جلد کتاب در بستر حمایت خرید قرار گرفته است،وی صنعت چاپ و نشر را یکی از ظرفیت ها و توانمندی های قم دانست و ابراز امیدواری کرد که این صنعت روز به روز توسعه یابد و شاهد رشد و پیشرفت آن در استان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در حاشیه برگزاری این مراسم نیز گفت : با تلاشی که از سوی دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه صورت گرفته است، شاهد حضور ناشران خوب و برجسته ای از استان قم و سایر استان های کشور هستیم.

وی در رابطه با فضای نمایشگاه کتاب اظهار کرد: ظرفیت چاپ و نشر قم، ظرفیت بالایی می باشد و دومین حوزه نشر کشور در این استان وجود دارد و طبیعی است که بتوانیم با توجه به این که قم مرکز جهان تشیع می باشد برای این حوزه ظرفیت های بهتری فراهم سازیم.

وی با بیان این که از ظرفیت های موجود استان می توان با هماهنگی و تعامل به نحو شایسته ای استفاده کرد، گفت: تلاش می کنیم در برنامه ریزی سال آینده، زمینه به گونه ای فراهم شود تا تعداد ناشران شرکت کننده در نمایشگاه کتاب استان قم افزایش یابد.
 
مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران قم نیز در این مراسم با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: انس با کتاب، نسل جوان را در مقابل بسیاری از آسیب ها بیمه می کند وموجب رشد و پیشرفت کشور می شود.

حسینی با اشاره به ایجاد سرگرمی های جدید و جاذبه های دنیای مجازی و تلفن همراه در عصر حاضر، خواستار توجه ناشران در سبک بیان و تدوین کتاب ها و توجه به مساله جذابیت در حوزه نشر شد، وی ادامه داد: در نمایشگاه سال جاری، تلاش ‌های لازم برای افزایش کمی و کیفی آن انجام شده است و در نمایشگاه کتاب استان قم به دنبال بهبود وضعیت فروش ناشران و فراهم ‌سازی دسترسی آسان و ارزان مردم به کتاب و معرفی کتاب های سودمند و در دسترس قرار دادن آنان برای همگان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با 191 غرفه و شرکت 286 ناشر با بیش از 50 هزار عنوان کتاب در موضوع های گوناگونی هم چون حوزوی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، حقوقی، دانشگاهی، آموزشی و عمومی برای بازدید عموم دائر است.
مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران قم، هم چنین خواستار حمایت مسئولان برای برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب کشورهای اسلامی در استان قم شد.

در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین  صالحی منش مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت،  صادقی استاندار قم، سیار فرماندار قم و جمعی از مدیران استان، ناشران، کتابفروشان، استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه نمایشگاه مذکور گشایش یافت و مسئولان از غرفه های آن بازدید کردند.

این نمایشگاه از یکم تا هفتم اسفند ماه سال جاری به مدت یک هفته صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصر ها از ساعت 16 تا 21 در 5 طبقه ساختمان مجتمع ناشران واقع در خیابان معلم در مساحت 15 هزار متر مربع با حضور بیش از 280 ناشر از استان های مختلف کشور در موضوع های گوناگون پذیرای علاقه مندان کتاب است.

انتهای پیام/ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برپایی نمایشگاه کتاب قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..