تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۸۱ درصد بودجه شهرداری محقق شد/ در سال جاری ۴۳۰ میلیارد تومان برای مترو هزینه کرده‌ایم

ساعت: 13:50 منتشر شده در مورخ: 1395/12/01 شناسه خبر: 1043184

نجفی با اشاره به رشد چشمگیر شاخص‌های مالی و اقتصادی شهرداری تبریز از تحقق ۸۱ درصدی بودجه شهرداری، بازگشت ۳۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت و تزریق ۴۳۰ میلیارد تومان به مترو در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، شهردار تبریز در جمع معاونان و مدیران شهرداری، به تلاش‌های گسترده در حوزه مدیریت هزینه و درآمد اشاره کرد و ابراز داشت: در ۱۰ ماه گذشته، بودجه شهرداری تبریز ۸۱ درصد تحقق داشته که از این میزان، ۷۰ درصد نقدی بوده است.

وی با یادآور شدن تزریق‌های صورت‌گرفته به پروژه مترو خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی صرف پروژه قطار شهری تبریز شده که رقم کم‌نظیری در تاریخ فعالیت این پروژه به شمار می‌رو؛. در سه سال و نیم گذشته، علاوه بر حقوق ماهیانه پرسنل مترو، حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان به این پروژه، تزریق شده که ۵۰۰ میلیارد تومان آن نقدی و ۶۰۰ میلیارد تومان آن نیز غیرنقدی بوده است.

شهردار تبریز با بیان این‌که پشتیبانی مالی مترو موجب شده پروژه، امروز در مرکز شهر فعالیت داشته باشد، گفت: با ادامه این روند و افزایش ساعات مسافرگیری از سال آینده شاهد جابجایی روزانه بیش از ۴۰ هزار نفر در محدوده مرکزی شهر خواهیم بود که از حیث تاثیرگذاری ترافیکی و نقش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اتفاق بسیار مهمی در مدیریت شهر به شمار می‌رود.

نجفی، کل هزینه صرف‌شده برای پیشرفت خطوط اول و دوم قطار شهری تبریز را از سوی شهرداری و دولت، حدود ۱۹۴۰ میلیارد تومان خواند و بیان داشت: این در صورتی است که سهم شهرداری از مجموع این هزینه‌گذاری‌ها در سال ۹۲، رقمی معادل ۲۱۸ میلیارد تومان بود و مقایسه ارقام، نشان از تحرک و اراده ویژه شهرداری تبریز برای پیشرفت مترو دارد.

وی با ذکر مثالی از موفقیت‌های مالی شهرداری اظهار داشت: طبق گزارش سازمان پایانه‌ها، این سازمان در سال ۹۲،  ۴ میلیارد تومان تنها از بابت سوخت CNG هزینه می‌پرداخت که این هزینه، در سال ۹۵ نه تنها حذف شده، بلکه ۷ میلیارد تومان نیز درآمدزایی داشته است.

شهردار تبریز یادآور شد: در سال ۹۳، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت بازگردانده شده و در عین حال، از محل زمین‌های اوراق نیز هیچ قطعه‌ای فروخته نشده است.

دکتر نجفی اضافه کرد: در سال‌های اخیر با بازگرداندن ۲۲۵ میلیارد تومان از اوراق مشارکت پروژه‌ آیسان، ۵۵ میلیارد تومان از اوراق مشارکت پروژه میارمیار و ۳۵ میلیارد تومان از اوراق مشارکت پروژه عتیق، گام مهمی برای حفظ سرمایه‌های شهر برداشته شده است؛ با بازگشت این ارقام و اجرای طرح‌های لازم در این بخش‌ها، در آینده‌ای نزدیک، منبع درآمدی مناسبی در اختیار شهرداری تبریز خواهد بود.

وی یادآور شد: کل املاک فروخته‌شده شهرداری از بابت مشارکت‌ها، مربوط به لاله‌پارک به ارزش ۶۷ میلیارد تومان بوده که طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، ۵۰ میلیارد تومان آن صرف آزادسازی املاک پروژه چهل‌و‌دو متری و ۱۷ میلیون باقی نیز صرف پروژه دوکمال شده است؛ جز این مورد، باقی مشارکت‌ها به سرمایه و درآمدهای شهرداری اضافه شده است.

شهردار تبریز تاکید کرد: زمین‌ها و اموال غیرنقدی، سرمایه‌های بسیار مهمی هستند که باید حساسیت‌های ویژه در مورد فروش و نگهداری آن‌ها اعمال شود.

دکتر نجفی،  اضافه کرد: کل درآمد شهرداری از محل صدور پروانه‌های ساختمانی سال جاری، ۳۶۰ میلیارد تومان است؛ این در حالی است که در ۹  ماه گذشته، درآمد شهرداری ۱۳۵۰ میلیارد تومان بوده که رقم ارزشمندی به شمار می‌رود.

وی با بیان این‌که  در سه سال‌و‌نیم اخیر ۱۶۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوس‌رانی اضافه شده است، افزود:  با ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تک‌کابین و دوکابین، به زودی تعداد اتوبوس‌های شهر به حدود ۸۰۰ دستگاه خواهد رسید که جهش قابل توجهی نسبت به سال ۹۲ است.

شهردار تبریز در ادامه به دستاوردهای فضای سبز شهر تبریز اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای جنگل‌کاری‌های ائل‌داغی به وسعت ٣٠ هکتاری، آرپادرسی به مساحت ١٥٠هکتار، خاوران به وسعت ٣٥ هکتار و عباس میرزا به وسعت ١٠٠ هکتار، کمبودهای حوزه فضای سبز را تا حدود زیادی مرتفع کرده است. همچنین با اضافه‌شدن ۲۰۰ هکتار درختکاری به محدوده ۴۵۰ هکتاری مجموعه گردشگری عون‌بن‌علی و پارک طبیعت، شاهد تحولی چشمگیر  در توسعه برنامه‌های فضای سبز این کوه زیبا و تاریخی خواهیم بود.

دکتر نجفی،  اظهار داشت: این آمار و ارقام، تنها گوشه‌ای از تلاش‌ بخش‌های ستادی مدیران شهرداری تبریز است که باید به یک خودباوری عمومی در میان کارکنان و عوامل اجرایی تبدیل شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۸۱ درصد بودجه شهرداری محقق شد/ در سال جاری ۴۳۰ میلیارد تومان برای مترو هزینه کرده‌ایم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..