تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تکرار چندین باره تاریخ باز هم در وزارت نفت بیژن زنگنه/ جناب وزیر! مگر دفعه قبل توانستید غرامت بگیرید؟

ساعت: 13:50 منتشر شده در مورخ: 1395/12/01 شناسه خبر: 1043130

تاریخ یکبار دیگر تکرار شده است و همه چیز مثل همان روزهاست..بیژن زنگنه می گوید: اگر اثبات شود که این شرکت فرانسوی اطلاعات ما را به طرف قطری داده است مسئله به دعوایی ختم می شود و توتال باید غرامت بپردازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  ائل، توتال نخستین شرکت انرژی غربی بود که قرارداد معامله با تهران را پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران امضاء کرد. این پروژه در نظر داشت تا فاز ۱۱ پارس جنوبی را که یکی از بزرگترین میادین گاز دنیا است را توسعه دهد.

در آن زمان مسولان وزارت نفت از توتال فرانسوی به عنوان سد شکن و جاده صاف کن سایر شرکت‌های خارجی برای حضور در صنعت نفت و گاز ایران نام می بردند.

 هفته پیش پاتریک پویان مدیر ارشد اجرایی توتال در مصاحبه با خبرگزاری رویترز درباره فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: «این شرکت در نظر دارد تا سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری روی پروژه گاز ایران تا تابستان امسال انجام دهد اما می‌گوید اجرای این پروژه منوط به تمدید لغو بیانیه‌های تحریم از سوی آمریکا است».

اشاره پویان به  ۲ دستور اجرایی درباره معلق کردن تحریم ها بر ضد ایران توسط رئیس جمهور سابق آمریکا است که باید قبل از تابستان امسال توسط رئیس جمهور جدید آمریکا (ترامپ) تجدید نظر شود و درباره تداوم یا قطع آن تصمیم گیری گردد،ترامپی که با آمدنش تحریم های جدیدی را وضع کرده و این روند را می خواهد ادامه دهد.

این اولین بار نیست که توتال بازی در می آورد. شرکت توتال پروژه سیری و فاز ۲ و ۳ پارس جنوبی را با رشوه به دست گرفت و روی هم رفته بیش از ۶۰ میلیون دلار در ازای قراردادی ۵ ساله به «جونیور» پرداخت کردند تا سقف قرارداد خود را با تقلب افزایش دهند و از قضا موفق هم بودند.توتال همان شرکتی است که در گذشته اطلاعات مخزن پارس جنوبی را به قطری ها داد تا سهام داران شرکت فرانسوی توتال که اتفاقا قطری هم هستند گاز بیشتری از میدان استخراج کنند.

تاریخ یکبار دیگر تکرار شده است و همه چیز مثل همان روزهاست..بیژن زنگنه می گوید: اگر اثبات شود که این شرکت فرانسوی اطلاعات ما را به طرف قطری داده است مسئله به دعوایی ختم می شود و توتال باید غرامت بپردازد.

جناب زنگنه مگر دفعه قبل توانستید غرامت بگیرید؟؟؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تکرار چندین باره تاریخ باز هم در وزارت نفت بیژن زنگنه/ جناب وزیر! مگر دفعه قبل توانستید غرامت بگیرید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..