تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روایت زندگی خانواده ۶ نفره در طویله

ساعت: 13:27 منتشر شده در مورخ: 1395/12/01 شناسه خبر: 1043265

این داستان تلخ واقعیت دارد. طویله ای که دو و نیم سال است تنها سرپناه یک خانواده ۶ نفره در یکی از محلات حاشیه شهر بجنورد شده است. خانواده ای که سرپرست آن به علت فقر نتوانست، هزینه رهن یک خانه را تامین کند و حالا هم بخاطر زندانی شدن کودک سه ساله اش تنها با شیر مادر تغذیه می کند و با پول یارانه و درآمد کارگری مادر بزرگ در خانه های مردم زندگی می گذرانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، چندی پیش از زندگی خانواده ای در محله باقرخان بجنورد، که در طویله ای مشغول زندگی بودند با خبر شدیم، بنابراین تصمیم گرفتیم برای تهیه گزارش از آنان از خانه و کاشانه آنها نیز بازدیدی داشته باشیم، با همراهی یک نماینده از فعالان امور خیریه و نماینده کمیته امداد استان به کاشانه خانم و آقای سلیمانی و سه فرزندش سر زدیم. 

مجتبی سلیمانی، شاطر نانوایی که سال ها قبل به همراه خانواده اش از روستای قشلاق کاره به محله باقر خان 3 محله ای از حواشی شهر بجنورد مهاجرت کرده بود به علت فقر نتوانست هزینه رهن خانه ای را تهیه کند و سر پناه او و خانواده اش از سه سال قبل تا به دیروز آغل گوسفندی در محله باقر خان 2 بود.


در آن روز برفی وقتی جلوی کاشانه این خانواده توقف کردیم، تصور نمی کردم که اوضاع خانواده تا این حد بد باشد، چهار دیواری که در ورودی نداشت و پتوهای کهنه درب ورودی این چهاردیواری بودند.
وقتی وارد چهار دیواری شدیم، بوی بسیار آزار دهنده در فضای این چهار دیواری یا همان کاشانه خانواده سلیمانی که چهار طرفش آخر بود، به مشام رسید.
در این چهار دیواری چند ساک کهنه لباس بسته بندی شده در گوشه ای گذاشته شده و چند رختخواب نیز در چادر شب ها پیچانده شده بودند و بارانی که از سقف چوبی به داخل چهار دیواری چکه می کرد.
داخل چهار دیواری پسری10 ساله، دختری بچه ای چهار یا پنج ساله که به گوشه ای از آخر گوسفند تکیه کرده بودند و تلویزیون تماشا می کردند، نوزادی حدود سه ساله نیز در کنار بخاری بدون دودکش خوابیده بود.


با ورود ما به داخل این کاشانه مادر خانواده خانم زهرا سلیمانی با چهره ای غمگین و مستاصل همینطور برادر شوهرش به استقبال ما آمدند.
از زهرا سلیمانی مادر خانواده درباره اینکه شوهرش کجا است و چرا وضع آنان تا به این اندازه نابسامان است، سوال کردم، گفت: من و شوهرم ( مجتبی سلیمانی ) که البته پسر عمویم نیز بود، از اهالی روستای قشلاق کاره درحوالی کارخانه سیمان بجنورد هستیم، سال ها قبل به همراه مادر شوهرم به محله باقر خان 3 ( محله حاج بیلر ) مهاجرت کردیم و اجاره نشین شدیم.
زهرا سلیمانی افزود: سه سال قبل از محله باقر خان 3 مجبور به کوچ شدیم اما پول رهن خانه جدیدی را نداشتیم، مستاصل مانده بودیم که چه کنیم، شخصی که ما را می شناخت آغل گوسفند خود را به ماهی 80 هزار تومان به ما اجاره داد و این آغل، کاشانه من، شوهرم، مادر شوهرم و پس و دو دخترم شد.


او گفت: چهار ماه قبل نیز شوهرم به علت بار قاچاق گندم دستگیر و محکوم به دو سال زندان شد.
این بانو در ادامه توضیح داد: از موقعی که شوهرم زندانی شده است، مادر شوهرم کارگری روزمزد انجام می دهد که روزی 10 تا 15 هزار تومان دستمزد اوست و ما پنج نفر با این پول ناچیز و یارانه، گذران زندگی می کنیم.
او همچنین تعریف کرد: هر چند، چند سال قبل در یک تصادف پاشنه پای شوهرم آسیب دید و معلول شد و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفت اما از طرف بهزیستی هیچ کمکی را دریافت نکردیم.
با این وجود، او از کمک اخیر خیران که هزینه رهن یک خانه را در منطقه باقر خان 3 تهیه کرده اند، ابراز خوشحالی کرد و گفت: با این کمک امکان نجات جان بچه هایم از این چهار دیواری که سقفش هر لحظه ممکن بود، فرو بریزد فراهم شد.


به گزارش عصر اترک، نماینده موسسه مردم نهاد امور خیریه استان ( قرارگاه خادمان ولی نعمتان انقلاب) که در این بازدید همراه ما بود نیز توضیح داد: با تهیه هزینه رهن یک خانه، این خانواده فردا به خانه اجاره شده در محله باقر خان 3 می روند.
او خاطر نشان کرد: به علت فقر خانواده، نوزاد دختر این خانواده تا دو سال و هشت ماهگی فقط با شیر مادر تغذیه می شده است و سوء تغذیه دارد.
به گزارش عصر اترک، این خانواده نیازمند کمک خیران است. برای کمک به این خانواده می توانید با شماره تلفن 05832230729 تماس بگیرید.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روایت زندگی خانواده ۶ نفره در طویله»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..