تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف کافئین در بارداری، مجاز یا غیرمجاز؟

کافئین یکی از شایع ترین و محبوب ترین موادی است که در آمریکا وجود دارد و در بارداری هم ملاحظاتی برای آن وجود دارد.

کافئین یکی از شایع ترین و محبوب ترین موادی است که در آمریکا وجود دارد و در بارداری هم ملاحظاتی برای آن وجود دارد. اگر شما باردار هستید، ممکن است نیاز باشد تا دریافت روزانه ی نوشیدنی های مورد علاقه و درمان های حاوی کافئین  را کاهش دهید.

کافئین به عنوان یک محرک و مدر ( ادرار آور) ( دیورتیک)

به عنوان یک محرک،  کافئین فشار خون و ضربان قلب را بالا می برد.  از هر دوی این اثرات می بایست در زمان بارداری اجتناب شود. کافئین باعث می شود تا تکرر ادرار فرد زیاد شود و سطح مایع بدن را کاهش می دهد که می تواند منجر به کم آبی شود.

کافئین از جفت رد می شود و به جنین می رسد:

اگر چه ممکن است مصرف کافئین برای شما مشکل ساز نباشد، ولی جنین شما مثل شما نمی تواند اثرات مضر آن را از بین ببرد، چون متابولیسم بدن جنین هنوز کامل نشده است. حتی مقدار کم کافئین هم می تواند تغییراتی را در مراحل انتهاهای بارداری در الگوی خواب جنین شما ایجاد کند. توجه کنید که این ماده محرک است و می تواند شما و فرزندتان را بیدار نگه دارد.

کافئین فقط در قهوه یافت نمی شود، و در نوشابه، نوشیدنی گاز دار، شکلات و برخی داروهای بدون نسخه هم وجود دارد.

کافئین می تواند باعث نقائص زمان تولد در انسان ها شود:

مطالعات متعددی بر روی حیوانات نشان می دهد که نقائص زمان تولد، الگوهای زایمان، و کاهش باروری، و افزایش خطر تولد نوزاد با وزن کم در زمان تولد دیده می شود.

کافئین می تواند باعث ناباروری شود:

در برخی مطالعات دیده شده است که بین سطح بالای مصرف کافئین و لقاح تاخیری ارتباط وجود دارد.

کافئین می تواند باعث سقط شود:

در سال ۲۰۰۸، دو مطالعه بر روی اثرات کافئین در ارتباط با سقط نشان داد که پی آمد های متفاوت معنی داری در این زمینه وجود دارد.  در یک مطالعه که در ژورنال آمریکایی زنان و مامایی منتشر شد، نشان داده شد که، زنانی که ۲۰۰ میلی گرم و یا بیشتر کافئین در روز استفاده می کنند، دو برابر احتمال سقط در آن ها از افرادی که کافئین مصرف نمی کنند، بیشتر است.

مطالعه ی دیگری در زمینه ی اپیدمیولوژی هیچ افزایش خطری را در زنانی که مقادیر کم کافئین را در روز بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلی گرم در روز استفاده می کردند، نشان نداد.

متخصصین بر این باورند که سطوح متوسط کافئین به نظر اثر منفی بر روی بارداری ندارد. حد متوسط ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم در روز تعریف می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف کافئین در بارداری، مجاز یا غیرمجاز؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..