تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارتدوکس یونان در تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ششمین دور نشست مشترک مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کلیسای ارتدوکس یونان با موضوع «عقلانیت دینی؛ راهکار مقابله با خشونت و افراط‌گرایی»، ۲ و ۳ اسفندماه با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با ارائه مقاله توسط اساتید و علمای دانشگاه‌ها و حوزه و هیأت یونان در تهران برگزار می‌شود.

در این دور از گفت‌وگوها، اساتید و علمای دانشگاه‌ها و حوزه از جمله یونس نوربخش، استاد دانشگاه تهران، محمد باقر طالبی‌دارابی، استاد دانشگاه ادیان و مذاهب، عارف‌زاده، استاد دانشگاه ادیان و مذاهب، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران و  طوبی کرمانی، استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران حضور می‌یابند.

همچنین، هیأت یونانی چون متروپل آنتی موس کوکوریدوس، نماینده اسقف اعظم و عضو شورای مرکزی اسقفان یونان و رییس هیأت اندیشمندان یونانی، متروپل پاناگیوتیس گئورگپولوس، نماینده اسقف‌اعظم و رییس کلیساهای منطقه شمال، اپوستولوس نیکولایدین، رییس دانشکده الهیات دانشگاه آتن، کنستانتینو، رییس دانشکده الهیات دانشگاه ارسطو، میخائیل ماریوراس، عضو هیأت ‌علمی دانشگاه آتن و اسلام‌شناس و نویسنده، خانم کریاری، رییس دانشگاه پانتؤن آتن و نیکی پاپایورگی یو، عضو هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه ارسطو به ارائه مقالات خود می‌پردازند.

در این نشست دو روزه، اندیشمندان دینی مسلمان و مسیحی مقالات خود را با موضوعات «نقش آموزش و خانواده در مقابله با افراط‌گرایی و خشونت»، «نقش رهبران دینی در جلوگیری از خشونت و افراط‌گرایی»، «رویکرد عقلانی به دین برای مقابله با خشونت و افراط‌گرایی»، «عقلانیت و اعتدال» و «انسانیت و ارزش‌های مشترک، ره‌آوردهای دینی برای داشتن جهانی بهتر» ارائه خواهند داد.

بنابر اعلام این خبر، پنجمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کلیسای ارتدوکس یونان با عنوان «همزیستی مسالمت‌آمیز فرهنگ ها از دیدگاه اسلام و مسیحیت ارتدوکس» برگزار شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارتدوکس یونان در تهران برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..