تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستور توقف پرتاب موشک فالکون 9 اسپیس ایکس لحظاتی قبل از پرتاب

دستور توقف پرتاب موشک فالکون 9 اسپیس ایکس لحظاتی قبل از پرتاب

کمپانی اسپیس ایکس که قرار بود روز گذشته، موشک فالکون ۹ خود را از سکوی پرتاب تاریخی 39A مرکز فضایی کندی که پیش‌تر از آن برای ارسال فضانوردان ماموریت آپولو مورد استفاده قرار می گرفت به فضا پرتاب کند، لحظاتی قبل از شروع فرآیند پرتاب متوقف کرد. با تک شات همراه باشید.

در واقع، این اولین اقدام اسپیس ایکس برای پرتاب موشک از مرکز فضایی کندی به شمار می رفت که به گفته مهندسان این شرکت، بروز یک نقص در سیستم فرمان مرحله بالایی موشک، مانع از انجام این پرتاب شد. قرار بود که این موشک، محموله ای به وزن تقریبی ۲.۵ تن را به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) انتقال دهد.

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل اسپیس ایکس در این رابطه عنوان کرد که این شرکت به تحقیقات خود در این زمینه به منظور شناسایی علت دقیق بروز این مشکل و همچنین رفع آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن ادامه خواهد داد.

همانطور که می دانید چند وقتیست که اسپیس ایکس، تمامی برنامه های مربوط به پرتاب موشک های خود را به دلیل انفجار یکی از موشک های فالکون ۹ بر روی سکوی پرتاب که در سپتامبر سال گذشته رخ داده بود، متوقف کرده بود.

حادثه ای که در طی آن، نه تنها خود موشک از بین رفت، بلکه چیزی از ماهواره ای که قرار بود از طریق این موشک به فضا ارسال شود نیز باقی نماند.

با این حال، این شرکت روند پرتاب موشک های خود از ماه گذشته از سر گرفت و برای این منظور، قرارداد ۲۰ ساله ای را که البته زمان شروع آن سال ۲۰۱۴ است، به منظور استفاده از سکوی پرتاب فلوریدا منعقد کرد. گفتنی است از این سکو بین سال های ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۱ برای پرتاب موشک ها استفاده می شد و شش سالی بود که بلااستفاده مانده بود.

همانطور که اشاره شد در بالای این موشک، کپسول دراگون سوار شده بود که 2.5 تن مایحتاج و تجهیزات ایستگاه فضایی بین المللی را در دل خود جای داده بود. قرار است این موشک امروز و با رفع نواقص باری دیگر به فضا پرتاب شود.

موشک موشک موشک
همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستور توقف پرتاب موشک فالکون 9 اسپیس ایکس لحظاتی قبل از پرتاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..