تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتتاح بزرگترین اتاق تمیز کشور با بودجه ۵ میلیاردی/ فعالیت ۳۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه شهید بهشتی

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز در اولین همایش روز فناوری سلامت که در مجتمع آموزشی و پژوهشی نیایش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به لزوم تحقیقات با کیفیت در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: هدف اصلی در معاونت تحقیقات این دانشگاه ارتقای کیفیت است، زیرا ما معتقدیم دانشگاه باید محل تولید علم با کیفیت باشد و پژوهش‌های ما در این جهت برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: تحقیقات و مقالات باید نیازی از مشکلات سلامت را حل کند و به نظر من پژوهش باید به صورت کاربردی در کشور صورت بگیرد و تولید علم و فناوری از اهداف اصلی تحقیق و پژوهش در دانشگاه شهید بهشتی است که ما بر این اساس یک نقشه راهی را ترسیم کرده‌ایم.

زرقی ادامه داد: ما از طرح‌های تحقیقاتی خروجی مقالات با کیفیت را دنبال می‌کنیم و در مدیریت فناوری سعی می‌کنیم که به سمت تجاری سازی محصولات به پیش برویم.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی در راستای تولید علم و فناوری از تک محوری به دو محوری تبدیل شده، افزود: این دانشگاه در سال ۹۲، هزار و ۲۹۴ سند ملی و در سال ۲۰۱۶، دو هزار و ۵۵۰ سند تولید کرده است و تولیدات علمی ما نسبت به چهارسال گذشته دو برابر شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: در سال ۹۲ با تشکیل مدیریت فناوری و شورای فناوری سعی بر تولید محصولات تجاری و محصول محور کردیم و آیین نامه‌های این دانشگاه در جهت ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان بازنگری و تدوین شد.

وی بیان کرد: همچنین تعداد شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه نیز از 2 شرکت در سال 92 به 33 شرکت در سال 95 رسیده است که البته ظرفیت دانشگاه 100 شرکت دانش بنیان است و اگر 15 درصد این شرکتها محصول محور و تاپ باشند ما را به سمت دانشگاه نسل سوم هدایت می‌کنند، در سال ۹۵ تعداد مراکز رشد را به چهار عدد رساندیم و مراکز رشد علوم دارویی، علوم دندان، علوم غذایی و طب بازساختی در دانشگاه شهید بهشتی راه‌اندازی شد.

زرقی تأکید کرد: دانشگاه شهید بهشتی حمایت ۸۰۰ میلیون تومان بلاعوض از جوانانی که اهل ریسک هستند در راستای تولید علم و فناوری انجام داده است و هم‌اکنون دانشگاه سه میلیارد تومان در صندوق البرز سرمایه‌گذاری کرده است که امروزه این مبلغ به چهار و نیم میلیارد تومان برای اعطای وام کم بهره رسیده است.

وی تصریح کرد: از افرادی که اختراع ثبت می‌کنند به میزان ۱۵ میلیون تومان از آن‌ها حمایت مالی کرده و در کنار سایر اقدامات کارگاه‌های فناورانه به صورت منظم در طول سال در این دانشگاه برگزار می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید بهشتی افزود: هم‌اکنون این دانشگاه ۳۳ شرکت دانش بنیان دارد، اما ظرفیتش استقرار بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان است و در این راستا ما محصول یدوفولیک را تولید و ۲۷۰ هزار عدد قرص را به طور رایگان در اختیار شبکه بهداشت کشور قرار دادیم و اولین طرح فناورانه در ۵۰ سال گذشته در نمک ید‌دار و از یک دارو در این دانشگاه رونمایی شده است.

وی عنوان کرد: دفتر و آزمایشگاه مجهز را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این دانشگاه قرار دادیم و ما معتقدیم که باید یک زیر‌ساخت فناوری در کشور ایجاد شود.

زرقی تأکید کرد: بزرگترین اتاق تمیز کشور با بودجه ۵ میلیاردی افتتاح شد که داروهای هایتکت ضد سرطان نیز با بودجه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در حال تولید و به نظرم ازمایشگاه‌های جامع باید با ابزارهای دقیق تجهیز شوند که در همین راستا دستگاهی با هزینه ۳. ۵ میلیارد تومان برای ازمایشگاه مرکزی خریداری طره است.

وی افزود: زرقی همچنین انعقاد تفاهم نامه با مراکز علمی داخلی و خارجی را از دیگر اقدامات معاونت تحقیقات و فناوری عنوان کرد و گفت: با دانشگاه‌های خواجه نصیرالدین طوسی، امیرکبیر و پژوهشگاه علمی و صنعتی ایران در داخل و با مراکز علمی کشورهای مجارستان، هلند و اتریش تفاهم نامه‌هایی را منعقد کردیم که نتیجه این اقدامات راه‌اندازی فاز یک طرح ملی شناسایی و کنترل آلاینده‌های مواد غذایی بود.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتتاح بزرگترین اتاق تمیز کشور با بودجه ۵ میلیاردی/ فعالیت ۳۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه شهید بهشتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..