تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۳۹ پارک علم و فناوری و هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد/ استقبال کم دانش آموزان از رشته های علوم پایه

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم در اولین همایش روز فناوری سلامت که در مجتمع آموزشی و پژوهشی نیایش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به ۳۹ پارک علم و فناوری در دانشگاه های کشور گفت: خوشبختانه حدود ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان در ۳۹ پارک علم و فناوری استقرار یافته‌اند که اکنون رشته‌های مهم پزشکی در دانشگاه‌های زیادی مستقر هستند.

وی بیان کرد: همچنین تولیدمحصولات جدید، توجه به رشته‌های علوم پزشکی جزو مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه است. 

فرهادی با بیان اینکه امروز حد و مرزی بین علوم نیست و هم‌افزایی باید میان رشته‌ها زیادتر شود، تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی هم مانند سایر دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم، سیاست گذاری جامع در توسعه علم و فناوری داشته‌اند و خوشبختانه تولیدات علمی در حال افزایش است.

وی افزود: اکنون ۳۹ پارک علم و فناوری داریم که رتبه بندی شده‌اند و برخی غیرفعال و بعضی در حال فعال شدن هستند که درون پارک‌های علم و فناوری حدود ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان مستقر هستند.

وزیر علوم ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد استقبال از رشته‌های علوم پایه تا حدودی کاهش یافته است که این کار جامعه را متزلزل می‌کند.

وی اظهار داشت: ۱۷ رشته علمی و فناوری در علوم اعصاب می‌توانیم داشته باشیم که یکی از رشته‌های علوم محسوب شده است.

وی تصریح کرد: تکنولوژی برای درمان نیست بلکه برای پیگیری فناوری می‌باشد و بنابراین باید آمیختگی علوم را مورد توجه قرار داد و بهره‌مند شدن از علم روز را در اولویت قرار داد.

وزیر علوم افزود: در حال حاضر آزمایشگاه‌های مرجع و مرکزی وزارت علوم، تجهیزات خاص و متمرکزی را دارا و آماده خدمت و سرویس دهی هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۳۹ پارک علم و فناوری و هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد/ استقبال کم دانش آموزان از رشته های علوم پایه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..