تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش تعرفه کاغذ مخاطب را از کتاب دورتر می‌کند

افزایش تعرفه کاغذ مخاطب را از کتاب دورترمی کندجلال صابری‌نژاد، مدیر مسئول انتشارات اری‌ترین، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص افزایش تعرفه کاغذ گفت: تاثیر افزایش تعرفه کاغذ بر صنعت نشر به چند جنبه بستگی دارد؛ این مسئله در قیمت کتاب تاثیر می‌گذارد و تاثیرگذاری آن به صورت منفی است. این کار نه تنها به رشد و توسعه کتاب صدمه می‌زند، بلکه مخاطب را از آن دورتر می‌کند. به دلیل آنکه ناشران براساس قیمت و کیفیت کاغذ، قیمت کتاب را تعیین می‌کنند.


وی افزود: افزایش قیمت کتاب تاثیر یک عکس‌العمل معکوس را به دنبال دارد. به دلیل آنکه قیمت‌ها براساس تعداد کاغذ مصرف شده و کیفیت آن است و از طرف دیگر بیشتر کاغذهای مصرفی وارداتی هستند و کاغذ ایرانی نیست. دلیل این مسئله به میزان عرضه و تقاضا باز می‌گردد. میزان عرضه و تقاضا با تولید کاغذ در کشور تناسبی ندارد و از طرف دیگر سیستم‌های تولید کاغذ را مانند خارج از کشور نداریم.  


مدیر مسئول انتشارات اری‌ترین با اشاره به دلایل دیگر مصرف بیشتر کاغذهای وارداتی در کشور بیان کرد: سلیقه و زیبایی در کاغذهای تولید شده در خارج از کشور از کاغدهای داخلی بهتر است. به همین دلیل کاغذهای خارجی بیشتر از داخلی در کشور استفاده می‌شود. ظاهر و زیبایی کاغذ نیز در انتخاب کاغذ برای انتشار کتاب تاثیر می گذارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش تعرفه کاغذ مخاطب را از کتاب دورتر می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..