تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقابله با اختلال دوقطبی در اطفال

اگر می خواهید از ابتلای فرزندتان به اختلال دوقطبی پیشگیری کنید برخی راهنمایی های روانپزشکی را در این زمینه باید در نظر بگیرید سوءاستفاده عاطفی از کودک می تواند وی را در معرض این عارضه روانی قرار دهد کودکانی که در زندگی شان مشکلات مختلفی را تجربه کرده اند بیشتر در معرض مبتلاشدن به اختلال دوقطبی قرار دارند .

محققان می‌گویند افرادی که در کودکی مورد سوءاستفاده واقع شده‌اند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اختلال دوقطبی قرار دارند.

فیلیپو وارسه، از مؤلفان این مطالعه از دانشگاه منچستر انگلستان، گفت: «پیوند بین تجربه کودکی پرمشکل و ابتلا به این بیماری بسیار قوی است.»
افراد مبتلا به اختلال دوقطبی دچار بالا و پایین‌های شدید خلقی می‌شوند که به کیفیت زندگی آنها آسیب رسانده و شانس خودکشی را بالا می‌برد.
وارسه و همکارانش به آنالیز ۱۹ مطالعه‌ای که بین سال‌های ۱۹۸۰ و ۲۰۱۴ منتشر شده بود، پرداختند. آن‌ها رنج کودکی را به شکل تجربه بی‌توجهی , سوءاستفاده, مورد زورگویی واقع شدن و از دست دادن یکی از والدین قبل از سن ۱۹ سالگی تعریف کردند.
آن‌ها دریافتند که بالغین مبتلا به اختلال دوقطبی ۲.۶۳ برابر بیشتر احتمال داشت که در کودکی قربانی سوءاستفاده عاطفی، فیزیکی، یا جنسی بوده باشند.
به گفته محققان، این پیوند در زمینه سوءاستفاده عاطفی به طور خاصی قدرتمند بود. با این حال، از دست دادن یکی از والدین به طرز چشمگیری خطر ابتلا به اختلال دوقطبی را افزایش نمی‌داد.
این مطالعه در ژورنال بریتانیایی روان‌پزشکی منتشر شد.

MedLinePlus،




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقابله با اختلال دوقطبی در اطفال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..