تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارزیابی تاثیر اظهارات ترامپ بر فضای‌‌سیاسی ایران/ترامپ به‌دنبال جنگ است؟/هدف او منع ایران از مبادلات تجاری با جهان است

اظهارات ترامپ می‌تواند بر فضای سیاسی ایران و تغییر رویکرد آن تاثیرگذار باشد؟

یک کارشناس روابط ایران و امریکا در تهران به المانیتور می‌گوید که هدف اصلی ترامپ ایجاد فضای پرتنش است تا ایران نتواند مبادلات تجاری و اقتصادی با جهان خارج داشته باشد.

روز نو : یک کارشناس روابط ایران و امریکا در تهران به المانیتور می‌گوید که هدف اصلی ترامپ ایجاد فضای پرتنش است تا ایران نتواند مبادلات تجاری و اقتصادی با جهان خارج داشته باشد.

 ترامپ در هفته‌های اخیر در بیانیه‌ها و اظهارات و پیام‌های تویئتری خود و همچنین در مصاحبه با «فاکس‌نیوز» اتهامات و تهدیدهایی را علیه ایران مطرح کرده است.
 
به گزارش روز نو، المانیتور با انتشار گزارشی در این‌باره، با اشاره به واکنش‌های مقام‌های ایرانی به اظهارات ترامپ، می‌نویسد: «علی اکبر ولایتی مشاور رهبری در سیاست خارجی به این موضوع واکنش نشان داد و اظهار کرد که اظهارات ترامپ به ضرر منافع مردم امریکا است. همچنین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در میان کسانی بود که علیه ترامپ موضع‌گیری کرد. او از حق ایران برای دستیابی به فناوری موشکی دفاع کرد. در واقع ظریف به ترامپ گفت که ایران از حق دفاع از خود باز نخواهد ماند.»
 

 
چند روز پس از آن نیز رهبر ایران در تاریخ ۷ فوریه در واکنش به تهدید ترامپ اشاره کردند که هیچ کسی نمی‌تواند ملت ایران ر‌ا تهدید کند. همچنین رییس‌ دولت اصلاحات خواستار آشتی و وحدت ملی میان جناح‌ها و نیروهای سیاسی همزمان با مواجهه با تهدید خارجی شد. حسن روحانی رییس‌جمهوری در واکنش به تهدیدات ترامپ در تاریخ ۱۰ فوریه در مراسمی به مناسبت پیروزی انقلاب به رییس‌جمهوری آمریکا هشدار داد و گفت که ایران را تهدید نکنید؛ ایران به دنبال تنش در منطقه نیست. ایران علیه خشونت و تهدیدات ایستاده است. واکنش لاریجانی رییس مجلس تندترین واکنش بود. او اظهار کرد ایران می‌تواند در برنامه هسته‌ای خود تغییراتی را ایجاد کند.»
 
یک کارشناس روابط ایران و امریکا در تهران به المانیتور می‌گوید که هدف اصلی ترامپ ایجاد فضای پرتنش است تا ایران نتواند مبادلات تجاری و اقتصادی با جهان خارج داشته باشد. او معقتد است که ترامپ بدنبال جنگ با ایران نیست؛ آن هم به چند دلیل؛ نخست آن‌که اولویت ترامپ بهبود اقتصاد داخلی امریکا است و بهبود وضعیت معیشتی شهروندان آمریکایی و آغاز جنگی تازه می‌تواند هزینه‌های اقتصادی برای آمریکا داشته باشد. نکته دوم آن که هدف ترامپ منع ایران از دستیابی به منافع حاصل از برجام است.  

المانیتور اما اشاره می‌کند که در میان مقام‌های نظامی نیز سرداران و فرماندهان سپاه آمادگی خود برای رویارویی با آمریکا را اعلام کرده‌اند از جمله سردار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه که گفته بود که هیچ تهدید خارجی‌ای علیه ایران کارآمد نخواهد بود. در همان روز یک روزنامه اصولگرا در سرمقاله خود تهدیدات ترامپ را تحلیل و اشاره کرد که تهدیدات ترامپ را نباید جدی گرفت چرا که ترامپ در کارزار انتخاباتی خود نیز گفته بود که می‌خواهد بر وضعیت معیشتی داخلی آمریکا تمرکز کند و انتقاد او از کارزار کلینتون و تلاش آن کارزار برای صرف هزینه‌های خارجی و نظامی بود.  
 
با این حال، المانیتور اشاره می‌کند که تهدیدات ترامپ بر فضای سیاست داخلی ایران تاثیرگذار بوده است. این سایت به نقل از یک روزنامه اصولگرای ایران اشاره کرده که حضور ترامپ به ضرر طرفداران رابطه با غرب در ایران خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارزیابی تاثیر اظهارات ترامپ بر فضای‌‌سیاسی ایران/ترامپ به‌دنبال جنگ است؟/هدف او منع ایران از مبادلات تجاری با جهان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..