تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف استامینوفن در بارداری، چرا نخوریم؟

به طور کلی مصرف استامینوفن در دوران بارداری از سوی زنان دارویی بی خطر در نظر گرفته می شود. با توجه به تحقیقات انجام شده استفاده از داروی تسکین درد استامینوفن که در دوران بارداری بسیار زیاد استفاده می شود، می تواند منجر به مشکلات رفتاری متعدد در کودکان شود. محققین دانشگاه بریستول بریتانیا یک تحقیق طولی را بر روی 7796 زن انجام دادند. محققین این تحقیق ارتباط بین مصرف استامینوفن مادران در زمان تولد و مشکلات رفتاری در کودکان را بررسی کردند. پرسشنامه استفاده از استامینوفن در هفته 18 تا 32 در اختیار مادران قرار گرفت، همچنین مشکلات رفتاری گزارش شده توسط مادران نیز در 7 سالگی کودکان  نیز بررسی شد. نتایج تحقیق نشان داد که استفاده از استامینوفن در 18 تا 32 هفتگی منجر به افزایش علائم بیش فعالی و استفاده از استامینوفن در هفته 32 منجر به افزایش علائم عاطفی و مشکلات کلی در کودک شده است. استفاده از استامینوفن پس از بارداری هیچ گونه ارتباطی را با مشکلات رفتاری و بیش فعالی نشان نداد. محدودیت های این تحقیق  فقدان دوز مصرفی و مدت استفاده بوده است. نویسنده این تحقیق می گوید: تحقیق ما نشان داد که یک ارابتط مستقیم بین مصرف استامینوفن و افزایش مشکلات رفتاری در کودکان وجود دارد. دلیل این تاثیر می تواند یک مکانیزم داخل رحمی باشد، ولی این موضوع تحقیقلات بیشتری را طلب می کند. با توجه به مصرف بالای این دارو اهمیت نتایج این تحقیق مشخص است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف استامینوفن در بارداری، چرا نخوریم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..