تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با خواص کاکائو خام آشنا شوید

کاکائوی خام ارگانیک محصولی سالم و فرآوری نشده از گیاه کاکائو است که شکلات از آن تهیه می شود. کاکائو خام به شکل خردشده یا پودر موجود است.

در ادامه به برخی خواص این سوپر خوراکی اشاره می شود. سلامت قلب

صدها سال قبل، مردم سرخپوست مکزیک موسوم به آزتک ها، فواید قلبی کاکائو را می دانستند و آن را «خون قلب» می نامیدند. طبق مطالعه سال ۲۰۰۹، خوردن کاکائو با کاهش ریسک بیماری عروق کرونر و سکته مرتبط است. این ماده خوراکی سرشار از منیزیم بوده که برای سلامت قلب مهم است و به تبدیل گلوکز به انرژی کمک می کند.

کلسترول

کاکائو خام بیش از ۴۰ برابر بلوبری حاوی آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان ها ناشی از فلاوونوئیدهای گیاه بوده و می تواند منجر به افزایش کلسترول خوب خون موسوم به HDL شود.

آهن

کاکائو منبع گیاهی با بالاترین میزان آهن برای انسان است. آهن برای داشتن خون سالم ضروری است و به توزیع اکسیژن در سراسر بدن کمک می کند.

کلسیم

کاکائو خام دارای مقادیر زیادی کلسیم است که حتی از شیر گاو که بهترین منبع این ماده مغذی به شمار می آید نیز بیشتر است.

تقویت کننده خلق و خو

همانطور که شکلات موجب ایجاد حس خوشحالی می شود، کاکائو هم دارای تاثیر مشابه بر مغز بدون افزودنی هاست. کاکائو دارای ترکیبی موسوم به «فنیل اتیل آمین» (PEA) است. فواید PEA شامل تقویت خلق و خو و افزایش انرژی است. این ماده گیاهی همچنین افزایش ترشح سروتونین، دوپامین و آناندامید را نیز به همراه دارد.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با خواص کاکائو خام آشنا شوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..