تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخواست چین از کره جنوبی برای توقف استقرار سامانه تاد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه در گفتگو با همتای کره جنوبی خود اعلام کرد سئول باید به نگرانی های پکن در خصوص استقرار یک سامانه دفاع موشکی پیشرفته آمریکایی اهمیت دهد.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین با اعلام این مطلب افزود با وجود این، چین متوجه این موضوع است که کره جنوبی نیاز به دفاع از امنیت خود دارد.

­به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، چین تا کنون بارها مخالفت خود را با طرح کره جنوبی مبنی بر استقرار سامانه دفاع موشکی «تاد» آمریکا ابراز کرده است. سئول و واشنگتن اعلام کرده اند استقرار این سامانه به منظور دفاع در برابر کره شمالی، ضروری است. مقامات چین از این موضوع نگران هستند که سامانه قدرتمند راداری مذکور بتواند در قلمرو این کشور نفوذ کند.

«وانگ» در دیدار خود با «یون بیونگ -سه  Yun Byung-se» وزیر امور خارجه کره جنوبی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، بر مخالفت چین با استقرار سامانه تاد آمریکا تاکید کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه چین در این باره آمده است وانگ تاکید کرد "امنیت یک کشور نباید بر پایه وارد کردن آسیب به امنیت یک کشور دیگر بنا شود."

بر اساس بیانیه مذکور، وانگ و یون همچنین در خصوص اوضاع کره شمالی با یکدیگر گفتگو کردند. وانگ در این باره گفت تلاش های صورت گرفته با هدف دستیابی به صلح، نباید متوقف شود.

وی افزود: "همه طرفین، به صورت همزمان باید قاطعانه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را اجرا کنند و به صورت فعالانه، به دنبال پیشبرد و ادامه مذاکرات باشند تا شاید بدین ترتیب، چرخه منفی مساله هسته ای در شبه جزیره (کره) حل شود."

کره شمالی و کره جنوبی در حال حاضر از لحاظ فنی، هنوز هم در وضعیت جنگ هستند، زیرا درگیری میان دو کشور در فاصله سالهای 1950 تا 1953، به امضای موافقتنامه آتش بس منتهی شد، و نه پیمان صلح.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخواست چین از کره جنوبی برای توقف استقرار سامانه تاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..