تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنترل رفتار پرخاشگرانه بچه، راهکار موثر

پسر 23 ماهه دارم که یه هفته ایه که از شیر گرفتمش چند مدته خیلی خشن شده و منو گاز میگیره موقع عصبانیتش.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان:پسر 23 ماهه دارم که یه هفته ایه که از شیر گرفتمش چند مدته خیلی خشن  شده و منو گاز میگیره موقع عصبانیتش. در صورتیکه من و پدرش از محبت و قربون صدقش کم نمی زاریم براش. و سوال بدم اینکه پسرم تو خونه خیلی فعالیتش و حرف زدنش خوبه ولی وقتی بیرون میریم فقط کنار خودم میشینه و حرف نمیزنه و یا بچه ای بزرگتر یا کوچیکتر هم باشه خودش و میکشه کنار و ساکت میشینه.  ممنون میشم که منو راهنمایی کنید

پاسخ دکتر اسما عاقبتی، دکترای روانشناسی بالینی، متخصص در زمینه کودک و نوجوان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی:

دوست عزیز در مورد اینکه رفتار پرخاشگرانه دارد و کسی را کتک می زند بهتر است چه والدین چه شخص دیگر اون محیط را به مدت بسیار کوتاهی یک الی دو دقیقه ترک کند و دوباره به سراغ او برود. اگر کودک رفتار کتک زدن، گاز گرفتن و یا هر رفتار پرخاشگرانه را تکرار کرد این عمل باید مجددا انجام شود. در مورد سوال دوم ما خیلی انتظار نداریم بچه در این سن بازی کند و یا با افراد دیگر بازی دسته جمعی داشته باشد، اما مادر می تواند کارگردانی کند و کودک را به سمت دوست شدن با بچه های دیگر از طریق تعارف میوه و خوراکی و سهمیم شدن در اسباب بازی هدایت کند تا کودک بتواند کم کم ارتباط بگیرد. اگر با هیچ فرد کوچک و بزرگ ارتباط برقرار نکرد نگران کننده است حتما به منخصص مراجعه کنید. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنترل رفتار پرخاشگرانه بچه، راهکار موثر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..