تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک مقام بلندپایه نظامی سودان جنوبی از سمت خود استعفا کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع خبری اعلام کردند یک مقام بلند پایه نظامی سودان جنوبی با متهم کردن سالوا کر، رئیس جمهور سودان جنوبی به جنایت جنگی و پاکسازی قومی، از سمت خود استعفا کرد.

این سومین مقام نظامی بلند پایه سودان جنوبی است که در مدت یک هفته از سمت خود استعفا می کند.

ژنرال هانری اویای نیاگو (Henry Oyay Nyago)، دادیار و مدیر دستگاه قضایی نظامی سودان جنوبی، سومین مقام بلند پایه ارتش سودان جنوبی است که با ارسال نامه استعفای خود به رئیس جمهور سودان جنوبی، دولت این کشور را به بیرحمی در جنگ داخلی که از سه سال پیش در این کشور آغاز شده است، متهم کرد. 

وی در نامه خود خطاب به رئیس جمهور سودان جنوبی با متهم کردن وی به صادر کردن دستور قتل غیرنظامیانی که به قبیله او، دینکاها، تعلق ندارند، نوشته است: «دولت شما جنایات جنگی، نسل کشی و پاکسازی قومی مرتکب شده است». وی همچنین رئیس جمهور سودان جنوبی را متهم کرده است که چشم های خود را به جنایت هایی که دینکاها مرتکب می شوند، بسته است.

این ژنرال ارتش سودان جنوبی در نامه خود خاطر نشان کرد: «وقتی که شما مردم بی گناه سودان جنوبی را قتل عام می کنید، من نمی توانم ساکت بمانم». وی در نامه خود همچنین به مواردی از کشتار غیرنظامیان و وحشیگری هایی که درباره آنها تحقیقاتی صورت نگرفته است، اشاره کرده است.

بر اساس نامه دیگری که خبرگزاری فرانسه دریافت کرده است، فرمانده دادگاه نظامی سودان جنوبی نیز با متهم کردن ارتش این کشور به بازداشت های غیرقانونی و بر اساس قومیت، از سمت خود استعفا کرده است. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک مقام بلندپایه نظامی سودان جنوبی از سمت خود استعفا کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..