تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اسکان زائران در سنگر با حس و حال دوران دفاع مقدس/روایتگری خانواده شهدای «دشت ذوالفقاری» برای زائران

قاسم صادقی مسئول یادمان شهدای «دشت ذوالفقاری» آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا از آمادگی این یادمان برای پذیرش زائر در ایام اوج راهیان نور در اسفند و فروردین خبر داد و گفت: دشت ذوالفقاری آبادان آخرین خط دفاعی و خط تهاجمی دشمن در زمان دفاع مقدس است که در ایام جنگ بیش از 400 رزمنده  در این منطقه به شهادت رسیده اند که ما بعد از گذشت چندین سال اقدام به بازسازی این یادمان برای نشان دادن رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس کرده ایم که یادمان امسال برای اولین بار به بهره برداری رسیده و آماده پذیرش زائران راهیان نور خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در یادمان شهدای دشت ذوالفقاری گفت: در این یادمان با توجه به رویدادهای رخ داده در زمان دفاع مقدس و اوایل جنگ و دفاع رزمندگان و مردم آبادان برای حفظ منطقه از گزند دشمنان, ادوات جنگی آن دوران در یادمان جا نمایی شده است. همچنین با هماهنگی های انجام شده با سپاه پاسداران و نیروی زمینی ارتش تعدادی از تانک‌های منهدم شده دشمن در دوران دفاع مقدس به همراه تعدادی توپ ضدهوایی 57، 23 و 5/14 میلیمتری در همان مکان‌هایی که دشمن حمله کرده  و آشیانه تانک و ادوات را ایجاد کرده بود, مستقر شده است.

صادقی افزود: همچنین خط پدافندی رزمندگان در مقابل دشمن را بعد از 35 سال مجدداً احیا  شده که زیارتگاه عامه مردم بخصوص شهید شاهرخ ضرغام، آن حر انقلاب که مردانه در این منطقه جنگید و مظلومانه پیکرش توسط هواپیمای مورد اصابت قرار گرفت و از بین رفت, خواهد بود.

وی در ادامه گفت: در این یادمان 13 سنگر با ظرفیت 350 نفری به یاد سنگرهای احداث شده در این منطقه در زمان جنگ شامل  سنگر رزمندگان اقلیت‌های مذهبی، سنگر خواهران خرمشهری که از آبادان دفاع کردند و همچنین سنگر رزمندگان لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) که سنگر شهدا را ساختند و بعد در سوریه به شهادت رسیدند وجود دارد که کاروان‌ها می‌توانند به عنوان یک شب در خط با امکانات و حس و حال زمان جنگ را در این سنگرها سپری کنند.یک حسینیه نیز با ظرفیت حدود 100 تا 150 نفر برای اسکان زائران نیز در نظر گرفته شده است. همچنین پدر، مادر، خواهر و برادر، همسر و فرزندان شهدایی که در همین دشت به شهادت رسیدند نیز برای زائران خاطره گویی می‌کنند.

مسئول یادمان شهدای دشت ذوالفقاری تابلونگار بودن را از دیگر ویژگی‌های این یادمان برشمرد و اظهار کرد: یادمان به گونه ای طراحی شده که در صورت نبود راوی, با نصب تابلوی رویدادها و شهدای منطقه را برای زائران روایت می‌کند. همچنین در یادمان شهدای دشت ذوالفقاری جاده اختصاصی و پارکینگ با ظرفیت بیش از 100 اتوبوس و همچنین سرویس‌های بهداشتی برای رفاه حال زائران احداث شده است که پذیرای زائران در ایام راهیان نور جنوب و تمام سال خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اسکان زائران در سنگر با حس و حال دوران دفاع مقدس/روایتگری خانواده شهدای «دشت ذوالفقاری» برای زائران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..