تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوجوانان مشروب‌خوردن را از والدین الکلی یاد می‌گیرند

جامعه باید هرچه زودتر زیان‌های الکل را به کودکان بیاموزد و به آنها بگوید که والدین خود را سرمشق نسازند.

بچه‌هایی که والدین دايم‌الخمر دارند خیلی زودتر و بیشتر به الکل جذب می‌شوند. جامعه باید هرچه زودتر زیان‌های الکل را به کودکان بیاموزد و به آنها بگوید که والدین خود را سرمشق نسازند.

مشروب‌خواری والدین بیش از حدی که گمان می‌رود بر فرزندان آنها تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که مقاومت آنها در برابر مشروبات الکلی کم شود.
نتیجه تحقیقی که روز پنجشنبه (۱۶ فوریه/۲۸ بهمن) در برلین منتشر شد، نشان می‌دهد که بچه‌های ۱۲ ساله‌ای که پدر یا مادر الکلی دارند، در بزرگسالی سه برابر بیش از بچه‌های دیگر در معرض اعتیاد به الکل قرار دارند.
این پژوهش که در طول ۹ سال و به سفارش بیمه درمانی DAK انجام گرفته، نشان می‌دهد که والدین الکلی، ناخودآگاه گرایش به مشروب را به فرزندان خود سرایت می‌دهند.

گرایش به الکل در نوجوانان

در چارچوب این پژوهش، طی یک نظرخواهی ۲۱ درصد والدین بچه‌های ۱۲ تا ۱۷ ساله گفته‌اند که از مشروب‌خواری فرزندان خود نگران هستند.
نکته قابل‌توجه این است که حدود یک سوم (۳۲ درصد) از این افراد خود در صرف مشروب افراط می‌کنند. این رقم در مردان تا ۳۹ درصد است. حدود یک چهارم (۲۳ درصد) از والدین دستکم ماهی یک بار از مشروب مست و لایعقل می‌شوند.
این قبیل والدین، که خواه‌ناخواه برای فرزندان الگو و سرمشق هستند، غیرمستقیم عادت مشروب‌خواری را به آنها منتقل می‌کنند، چیزی که همچنان از خطرات اصلی برای سلامتی شناخته می‌شود.

کارشناسان اعتقاد دارند که نوجوانان باید هرچه زودتر و در سنین پایین‌تر با خطر الکل آشنا شوند. پژوهش نشان می‌دهد که خطر اعتیاد به مشروب در بچه‌هایی که دیر و در سنین بالا با زیان مشروبات الکلی آشنا می‌شوند، بیشتر است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوجوانان مشروب‌خوردن را از والدین الکلی یاد می‌گیرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..