تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سه رئیس‌جمهور برتر تاریخ آمریکا

به گزارش افکارنیوز،

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که در آستانه "روز رئیس جمهور در آمریکا" برگزار شد، "آبراهام لینکلن"، شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا از حزب جمهوری‌خواه، "جرج واشنگتن"، نخستین رئیس جمهور آمریکا و "فرانکلین روزولت"، سی و دومین رئیس جمهور این کشور از حزب دموکرات به ترتیب به عنوان 3 رئیس‌جمهور برتر تاریخ آمریکا انتخاب شدند. این درحالیست که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا بر خلاف آنچه انتظار می رفت رتبه دوازدهم را از آن خود کرد.

این سومین نظرسنجی است که طی این سالها در آستانه برگزاری روز رئیس جمهور از شبکه تلویزیونی "C-SPAN" منتشر شده است. "داگلاس برینکلی"، استاد تاریخ در "دانشگاه رایس" شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا در این شبکه تلویزیونی اعلام کرد: "یکبار دیگر سه رئیس جمهور برتر آمریکا لینکلن، واشنگتن و فرانکلین روزولت هستند. اوباما هم در رتبه دوازدهم قرار گرفت." در این نظرسنجی از 91 مورخ حوزه ریاست جمهوری درخواست شده بود 43 رئیس جمهور آمریکا را بر اساس 10 ویژگی مهم رتبه بندی کنند. این نظرسنجی پیشتر دو بار دیگر در سالهای 2000 و 2009 انجام شده بود.

باراک اوباما که ماه گذشته دوره ریاست جمهوری 8 ساله اش به پایان رسید، از نظر "برابری عدالت برای همه" رتبه سوم و از نظر "روابط با کنگره" رتبه سی و نهم را از آن خود کرد.

"اندرو جانسون"، هفدهمین رئیس جمهور آمریکا، "فرانکلین پیرس"، چهاردهمین رئیس جمهور این کشور و "جیمز بیوکنن"، پانزدهمین رئیس جمهور آمریکا - هر سه از حزب دموکرات - رتبه بدترین رؤسای جمهور تاریخ آمریکا را به خود اختصاص دادند.

"روز رئیس جمهور" در آمریکا سومین دوشنبه ماه فوریه و تعطیل رسمی است. این روز در حقیقت سالروز تولد جرج واشنگتن، نخستین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سه رئیس‌جمهور برتر تاریخ آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..