تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر تغذیه صحیح بر میگرن

محرک میگرن سردردهای میگرنی سردرد های میگرنی درمان حملات میگرنی حملات میگرنی

میگرن از رایج ترین و دردناک ترین سردردهایی است که روزانه افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند برای پیشگیری از این عارضه برخی راهکارهای درمانی موثر می توانید در پیش بگیرید برخی موادغذایی باعث شدت یافتن این عارضه و برخی دیگر باعث درمان آن می شوند با هریک در ادامه این بخش آشنا شوید .

⊗ مواد غذایی ممنوع در افراد دچار سردرد های میگرنی

◊ گلوتامات

این ماده در محصولات آماده شده همچون انواع کنسرو و غذاهای یخی به میزان زیادی وجود دارد. به این منظور باید برچسب روی محصولات را به دقت مطالعه کرد.

◊ سولفیت

به عنوان یک ماده افزودنی به کنسرو سبزیجات برای ماندگاری و حفظ رنگ طبیعی افزوده می شود، یک ماده میگرن زا به حساب آمده و به این دلیل افرادی که از سردردهای میگرنی رنج می برند مصرف مواد غذایی کنسروی را به حداقل برسانند.

◊ آمین ها

بعضی غذاهای حاوی آمین ها، فعال کننده رگ ها هستند و به نظر می رسد آغازگر انقباض رگ های خونی در مغز می باشند. تیرآمین و فنیل اتیل آمین دو ماده اصلی مسبب این مشکل هستند. اگرچه سایر آمین ها نیز ممکن است اثرات مشابه ی داشته باشند . در ذیل به بررسی منابع برخی آمین ها می پردازیم.

Θ تیرآمین:

در الکل، برخی پنیرها به خصوص پنیرهای مانده، میوه ها و سبزی های کال و فاسد، خوراک کلم، مخمرها، انواع آجیل ، ماهی شور، خامه ترش، آواکادو، سوسیس های تخمیری و گوشت های مانده یا چرب وجود دارد.

Θ فنیل اتیل آمین

در کاکائو و شکلات، پنیر و مواد غذای که دارای این سه ماده غذایی هستند، یافت می شود .

Θ اکتوپامین

در مرکباتی مثل لیمو، پرتقال، گریپ فروت و… یافت می شود. موادغذایی نام برده از گروه آمین ها، باعث افزایش آزادشدن سروتونین در مغز و تحریک اعصاب مغز می شوند، همچنین ایجاد سردرد می کنند.

◊ مواد غذایی بسیار سرد

تحقیقات نشان داده اند که، مصرف بستنی و همه موادی که به صورت فریز شده به مصرف می رسند با تحریک دهان و گلو می توانند واکنشی را در عروق خونی نواحی سر ایجاد کنند که حاصل این فعل و انفعالات می تواند احساس درد در ناحیه جلو سر و یا حتی پشت چشم ها باشد که در افراد با زمینه میگرنی، شروع این سردرد ها را به همراه دارند.

◊ مس

گمان می رود که مس در متابولیسم آمین های فعال کننده رگ ها نقش داشته باشد و احتمال بروز حمله میگرن را افزایش دهد. آجیل ها، شکلات، جوانه گندم و صدف خوراکی از منابع غذایی حاوی مس به شمار می روند. پرتقال و گریپ فروت و نارنگی باید از رژیم غذایی حذف شوند. زیرا مرکبات جذب روده ای مس را افزایش می دهند و ممکن است در فرآیند آغاز حمله های میگرن نقش داشته باشند.

◊ کافئین

زیاد مصرف کردن و یا کاهش کافئین در بدن نیز در تشدید میگرن مؤثر است. هم چنین ترک ناگهانی مصرف چای و قهوه، که هر دو کافئین دارند، ممکن است در برخی اشخاص مستعد، زمینه ساز بروز میگرن باشد.

◊ موادغذایی چرب و سرخ شده

مواد چرب و مواد غذایی که با روغن زیاد سرخ می شوند عامل تشدید میگرن هستند.

◊ نیتریت

سوسیس و گوشت نمک سود که به آنها ماده نگه دارنده نیتریت افزوده شده، نباید مصرف شود، چون می توانند عامل بروز میگرن در افراد مستعد باشند.

تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: میگرن بانوان را جدی بگیرید

ارسال شده در 1 اسفند 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر تغذیه صحیح بر میگرن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..