تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طوبای زرين در دست برگزيدگان جشنواره هنرهای تجسمی فجر/ وزير ارشاد: تکریم این هنرمندان، تکریم یک ملت است

آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجربه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور سيد رضا صالحی اميری وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجتبی آقايی دبير جشنواره و جمعی از هنرمندان تجسمی در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم مجتبی آقایی دبیر جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در خصوص این جشنواره گفت: قطعا بر این باورم که جامعه نجیب و بزرگ حوزه تجسمی جزو مفاخر فرهنگ این دیار به حساب می آیند. هر چند در بین جشنواره ها جوان هستیم اما در تاریخ نقش پررنگی داشتیم. هنرمندان حوزه تجسمی پس از انقلاب، نقش موثری در بیان وقايع انقلاب داشته و دارند.
 
وی افزود: از دوره هشتم جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی با رویکردی خاص پیش بینی شد. این جشنواره به ده رشته محدود نیست و گستره وسیع  تری دارد و چهل تا پنجاه رشته را شامل می شود. امسال امکان بروز اندیشه های جدیدتر و روش های نوین تر پیدا شد. سیزده هزار پیشنهاد به دبیرخانه رسید و شش هزار اثر مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت سه هزار اثر داوری شد.
 
دبیر جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی با اشاره به ارزیابی آثار جشنواره در چهارده جلسه اظهار داشت: در یک فضای تعاملی برای آثاری که احساس می کردند ایده محوری خوبی دارند اما پرداخت خوبی نشده اند، تعامل شد. در این دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر با احترامی که برای تک تک هنرمندان قائل شدیم، یک فرصت سه چهار جلسه ای برای اعتراض به هنرمندان دادیم و قریب سیصد اثر در نمایشگاه به نمایش درآمد. این جشنواره باید آثار خوب را در طول سال رصد کند و از هنرمندان این آثار برای حضور در جشنواره دعوت کند. جریان رقابتی در جشنواره چندان شایسته نیست. ظرفیت های مکانی ما کافی نیست و الان هنرهای تجسمی با چهل سال قبل قابل مقایسه نیستند. این ظرفیت ها آرزو نیست بلکه داشته ای است که داریم تا هنر ایرانیان را علاوه بر آنکه در جهان به رخ می کشیم، معرفی کنیم. این هنر قطعا می تواند نقش موثری در دیپلماسی فرهنگی داشته باشد. 

سپس، با حضور سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان عالی تجسمی فجر به علی قلم سیاه در رشته عکاسی، احمد اروانی در رشته كاريكاتور، علی اصغر تجویدی در رشته نگارگری، ابوالفضل همتی آهویی در رشته تصويرسازی، مجتبی ملک‌زاده در رشته خوشنويسی و مسعود نجابتی در رشته گرافيك اعطا شد.
 
همچنین در این مراسم از کتاب جشنواره با عنوان طوبای فجر رونمایی شد.

در ادامه سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص هنرهای تجسمی گفت: جامعه با هنر حیات دارد و هنر روح جامعه است. جامعه بدون هنر مثل انسان بدون روح است. امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه، مردم و نسل جوان به هنر و هنرمند نیازمند است. اگر در عرصه علمی افتخارات ما صاحبان فکر و اندیشه هستند، امروز در عرصه اخلاق و معنویت هنرمندان جامعه هستند که چگونه زیستن را به مردم می‌آموزند. اينكه امروز از صفویه سخن می‌گوییم و به آثار این دوره افتخار می کنیم، اگر هنرمندان تجسمی نبودند چه سخنی برای نسل امروز از صفویه داشتیم؟!

وی افزود: تداوم هنر و فرهنگ جامعه مدیون اهالی فرهنگ به خصوص صاحبان هنرهای تجسمی است. جامعه به این افراد افتخار می‌کند. تکریم این هنرمندان، تکریم یک ملت است. اگر امروز درخت هنرهای تجسمی نورانی است، به یمن حضور این هنرمندان بزرگ است.

در پايان، طوبای زرین جشنواره به مسعود محمدی، سعید منتجبی، حسن کاکاوند، حبیب پنبه چی، ریحانه مقدم، محمد باباکوهی، کاظم خراسانی، علیرضا ذاکری، نسرین شاپوری آزاد، احمد شیخ زاده و فرزانه مندابی اهدا شد.

نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از 3 تا 30 بهمن ماه سال جاری به همت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در موزه هنرهای معاصر تهران، برگزار شد.

انتهاي پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طوبای زرين در دست برگزيدگان جشنواره هنرهای تجسمی فجر/ وزير ارشاد: تکریم این هنرمندان، تکریم یک ملت است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..