تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح "کاداستر" به شفافیت در ح

ساعت: 16:00 منتشر شده در مورخ: 1395/11/30 شناسه خبر: 1042275

رئیس کل دادگستری استان قزوین اجرای طرح کاداستر را گامی مهم در شفافیت حقوق مردم و اثبات مالکیت‌ها خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین صبح امروز(شنبه) در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال بیان کرد: اجرای طرح کاداستر به رفع تداخلات کمک می‌کند چراکه همین تداخلات گاهی ماه‌ها و سال‌ها فرصت‌های زمانی دستگاه قضا را سرف خود می‌کند. 


وی ادامه داد: اجرای این طرح اگرچه دارای هزینه است؛ اما در این طرح محاسن و دستاوردهای بزرگی وجود دارد که به اثبات مالکیت و شفافیت در حقوق مردم کمک می‌کند. 

این مسئول خاطرنشان کرد: شفافیت موجب می‌شود تا حقوق مردم و دولت حفظ شود از این رو اجرای این طرح باید با جدیت استمرار داشته باشد. 

وی تصریح کرد: انتظار این است که در اجرای این طرح وضعیت اراضی به خوبی روشن و مشخص شود. 

انصاری توضیح داد: با تدبیر اندیشیده شده می‌توان مشکلات پیش روی مردم را در حوزه اختلاف نظرهای املاک رفع کرد و بستر مناسبی را فراهم کرد تا این اقدام استان قزوین به الگوی کشوری تبدیل شود. 

اجرای این طرح به افزایش صحت و شفافیت مالکیت‌ها کمک می‌کند
در ادامه این نشست افلاطونی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کاداستر کشاورزی شامل اطلاعات مربوط به قطعات زمین‌های کشاورزی است که در آن تمام مشخصه‌های زمین مانند اندازه، نوع کاربری، مشخصات مالک، مشخصات رقومی حدود زمین، اطلاعات ثبتی و حقوقی، روی نقشه های دقیق اراضی کشاورزی اضافه شده است. 

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون حدنگاری کشور، انجام طرح کاداستر اراضی کشاورزی کشور به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی کشور واگذار شده است. 

این مسئول اذعان کرد: تاکنون عکسبرداری رقومی هوائی 800 هزار هکتار از اراضی پهنه استان قزوین که حدود نیمی از استان را شامل می‌شود، انجام شده است 

وی بیان کرد: انجام عملیات عکسبرداری محدوده اعلام شده با صرف هزینه ای به مبلغ 1/4 میلیارد ریال توسط سازمان جغرافیائی در سال 1391 و به تعداد تقریبی 16 هزار فریم عکس رقومی هوائی و با دقت بالایی انجام یافته است. 

افلاطونی ابراز کرد: در این عملیات 295 هزار و 508 هکتار از اراضی آبی، 179 هزار و 633 هکتار اراضی دیم و 21 هزار و 954 هکتار اراضی باغی عکسبرداری می‌شود که فاز نخست این پرو‍ژه 85 درصد، فاز دوم 50 درصد و فاز سوم 20 درصد پیشرفت داشته است. 

وی گفت: اجرای این طرح به افزایش صحت و شفافیت مالکیت‌ها کمک می‌کند که در این زمینه با اجرای طرح کاداستر، زمینه لازم برای صدور اسناد قطعی و دقیق برای مالکان فراهم می‌شود.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح "کاداستر" به شفافیت در ح»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..