تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختصاص 800 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز پایگاه‎های بهداشتی زنجان / زنجان جزو 6 استان برتر کشور در اجرای سامانه سیب بوده است

ساعت: 14:42 منتشر شده در مورخ: 1395/11/30 شناسه خبر: 1042350

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاشاره به اختصاص 800 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز پایگاه های بهداشتی و مراکز جامع سلامت استان اظهار داشت: با اختصاص زمین ساخت پایگاه‎های سلامت در سطح استان انجام می‎شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; علیرضا بیگلری ظهر امروز در هفتمین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‎های اجتماعی با کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان اظهار داشت:وجود شبکه های مراقبتی بهداشتی در روستاها یکی از افتخارات کشور محسوب می‎شود که ضریب پوشش مراقبتی ساکنان روستا در دنیا بی نظیر است.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری پوشش مراقبتی بهداشتی برای ساکنان شهری نیز در دولت یازدهم در راستای اجرای طرح تحول سلامت به اجرا گذاشته شده است که در گام نخست اجرای طرح ساکنان مناطق کم برخوردار و نیز مناطق حاشیه نشین، پادگان‎ها و ندامتگاهها و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر و مساکن مهر تحت پوشش قرار گرفته اند.

بیگلری خاطرنشان کرد: اجرای طرح از بهمن ماه سال 93 در مناطق حاشیه نشین شهری استان با پوشش جمعیت بالغ بر 20 هزار نفر  آغاز و تا خرداد ماه سال 94 تعداد 19 پایگاه خدمات بهداشتی در سطح استان راه اندازی و برون سپاری خدمات انجام شده است.

وی با اشاره به استقرار کارشناس روان و تغذیه در مراکز جامع سلامت استان ابراز کرد: با توجه به افزایش ابتلا به بیماری‎های اعصاب و روان و نیز روند رو به رشد بیماری سرطان وقلبی و عروقی استقرار این کارشناسان ضروری بود که در این راستا این کارشناسان در مراکز جامع سلامت مستقر شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ابراز کرد: در راستای پوشش جمعیت شهری استان 36 مرکز جامع سلامت تعمیر و بازسازی و احیا شده، 39 مرکز نیز به صورت ویژه تجهیز و 8 مرکز جامع نیزبه تعداد مراکز جامع سلامت استان اضافه شده است.

وی یادآور شد: برای آنکه بتوانیم برای هر 2 هزار و 500 نفر جمعیت استان حداقل یک مراقب بهداشت داشته باشیم نیروهای لازم جذب و آموزش‎های لازم به این افراد ارائه شده است.

بیگلری با بیان اینکه 173 هزار نفر از جمعیت حاشیه نشین تا خرداد ماه سال گذشته تحت پوشش قرار گرفته است گفت: تمامی شهرهای استان تحت پوشش مراقبت بهداشتی قرار گرفته اند و برای بسیاری از  خانوارهای استان پرونده بهداشتی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از پایگاه‎های بهداشتی استان استیجاری هستند، گفت: با توجه به اختصاص 800 میلیارد ریال به حوزه بهداشت استان به دنبال آن هستیم تا با تامین زمین کافی پایگاه های بهداشتی را از حالت استیجاری خارج کنیم.

وی تاکید کرد: بیشترین پیشرفت را در راستای اجرای طرح مراقبتی شهری در سطح کشور داشته ایم و علاوه بر این موضوع جزو سه استانی هستیم که سیستم ارجاع به اجرا گذاشته شده است و در اجرای سامانه سیب نیز جزو 6 استان برتر کشور بوده‎ایم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختصاص 800 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز پایگاه‎های بهداشتی زنجان / زنجان جزو 6 استان برتر کشور در اجرای سامانه سیب بوده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..