تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حجاب، امنیت اجتماعی را به د

ساعت: 14:33 منتشر شده در مورخ: 1395/11/30 شناسه خبر: 1042147

فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی خواهران حضرت رقیه(س) قیدار:

فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی خواهران حضرت رقیه(س)شهر قیدار در همایش"نهضت ما زنده ایم"گفت: حجاب، امنیت اجتماعی را به دنبال دارد و در مقابل آزار و اذیت هوسرانان همچنین نقش ارزش آفرینی حجب و حیا وافزایش دید انسانی به زن در مقابل دید ابزاری نقش بازدارندگی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،همایش" نهضت ما زنده ایم" به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت رقیه(س) شهر قیدار در مدارس هجرت و میلاد محمود آباد و ایثار و نیایش دو تپه شهرستان خدابنده برگزار شد.قربانی فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی خواهران حضرت رقیه(س)شهر قیدار در این همایش که با محوریت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و نقش دانش آموزان در سازندگی کشور برگزار شد اظهار کرد: رویکرد انقلاب اسلامی ایران نسبت به مسئله حجاب، رویکردی متفاوت است و مبنای دیدگاه مسئولان کشور نسبت به حجاب در قالب نگاه حکومت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر پدیده بدحجابی از مهمترین معضلات و آسیب های اجتماعی جامعه است، گفت: فقدان برنامه ریزی اصولی و منطقی برای مرتفع ساختن نیازهای اجتماعی از سوی مراکز فرهنگی مسئول، وجود جمعیت جوان و تنوع طلب و کمرنگ شدن باورها و ارزشهای دینی و مذهبی در میان نسل جوان امروز، شکاف ایجادشده بین نسل جدید و قدیم ، مقاومت در پذیرش هنجارها و در نهایت بروز نوعی  از بحران هویت در این نسل منجر به روآوردن به بدپوششی به ویژه در میان زنان و دختران شده است.

قربانی با بیان اینکه در آیات قرآن قرآن به طور صریح و واضح در ارتباط با حجاب سخن گفته شده است تصریح کرد: در این آیه از یک پوشش مناسب صحبت می شود و نه نوع خاص و سلیقه ای آن،نوع حجابی که فرد را از گزند افراد هرزه به دور دارد.

*حجاب امنیت اجتماعی را به دنبال دارد

وی خاطرنشان کرد: بنابراین، حجاب امنیت اجتماعی را به دنبال دارد و آثار حجاب طبق این آیه قرآن عبارت است ازنقش بازدارندگی در مقابل آزار و اذیت هوسرانان همچنین نقش ارزش آفرینی حجب و حیا وافزایش دید انسانی به زن در مقابل دید ابزاری.

قربانی اظهار کرد: حجاب کامل به معنای رعایت دقیق این مجموعه، متناسب با عرف اجتماعی و نقض کامل آن نشانه بی حجابی است.

وی اذعان کرد: رفتار فرد باحجاب به دلیل رعایت معیارها، ضوابط و همسویی با ارزشهای اجتماعی با واکنش های مثبت ودر مقابل رفتار بدحجابان و بی حجابان با واکنش های منفی اجتماعی رو به رو می شود.

قربانی تصریح کرد: حجاب و عفاف که یک دستور دینی و از مسائل مهم و کلیدی جامعه ما می باشد، با بسیاری از مسائل پیوندخورده ودارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است.

فرمانده حوزه حضت رقیه(س)شهر قیدار ابراز کرد: مسئله حجاب از این جهت که خطاب به  زنان عنوان می شود در واقع به نیمی از جمعیت جامعه مربوط است و از آن روی که در تنظیم روابط زن ومرد نقشی بسزا دارد، به همه افراد جامعه مرتبط می شود.

وی با اشاره به اینکه حجاب و پوشش ظاهری، لزوماً به معنای برخورداری از همه‌ی مراتب عفاف نیست عنوان کرد:  عفاف بدون رعایت پوشش ظاهری نیز قابل تصور نیست، پوشش ظاهری یکی از علامت‎ها و نشانه‎های عفاف است و بین مقدار عفاف و حجاب، رابطه‌ی تأثیر و تأثّر متقابل وجود دارد.

*حجاب، میوه‌ی عفاف و عفاف، ریشه‌ی حجاب است

قربانی با بیان اینکه  حجاب، میوه‌ی عفاف و عفاف، ریشه‌ی حجاب است یادآور شد: برخی افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند، ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند و این حجاب، تنها پوسته‌ و ظاهری است.

وی با اشاره به اینکه حجاب و پوشش اسلامی یکی از اوامرانسان ساز الهی و یکی از احکام حیاتبخش اسلام درزندگی طیبه است عنوان کرد: این امر منطبق بر فطرت بشر و مبتنی بر نیازها وشرایط روانی او همچنین زمینه ساز پویائی و کمال انسانی فرد و جامعه است.

قربانی در پایان ابراز کرد:  رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش می آفریند، بلکه می تواندخانواده،اجتماع و... را نیز تحت تأثیر قراردهد و بی شک هماگونه که رعایت حجاب به عنوان یک امر ضروری می تواند مفید باشد، عدم رعایت آن نیز پیامدهایی منفی را به همراه دارد، چراکه بدحجابی علاوه برآثار ضددینی وفردی، پیامدهای اجتماعی فراوانی را نیز به دنبال دارد.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حجاب، امنیت اجتماعی را به د»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..