تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یتیم شهر میاندوآب و خودکرده ای را که تدبیر نیست!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، میاندوآب، شهری با نزدیک به 300 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و در واقع با توجه به قرار گرفتن در کوریدور شمال غرب کشور، مهم ترین شهر این استان است.

این شهر در واقع اتصال دهنده شمال غرب کشور به استان های مرکزی است و همین امر بر اهمیت این شهر از آنجایی که محل عبور و مرور روزانه هزاران مسافر از این شهرستان است، افزوده است.

اما این شهر سال ها بود که دچار یک حالت سکون شده بود وناهمگونی ونامتناسب بودن برخی از مکانها سیمای زشتی را به این شهر داده بود تا اینکه فعالیت شوراهای دور چهارم آغاز شد و همگان چشم انتظار جرقه ای در رشد و توسعه شهری شدند.

پس از حدود سه چهار ماه که از عمر شوراهای دور چهارم گذشت و هنوز شهرداری میاندوآب با سرپرست اداره می شد، فردی دانشگاهی با رای شش نفر از اعضای شورای شهر به عنوان شهردار میاندوآب انتخاب شد و روی کار آمدن این شهردار جوان با حمایت برخی از اعضای شورای شهر سبب شد تا جرقه توسعه میاندوآب زده شود، جرقه ای که با کلنگ زنی احداث دو روگذر زده شد و توجه همگان را به خود جلب کرد.

روزها گذشت تا اینکه بار دیگر اختلاف بین شهردار و عده ای از شوراهای شهر شروع شد و همین امر کار را به استیضاح رساند و البته عبداللهی شهردار جوان و پرتلاش میاندوآب که نظر همگان را در مدت کم فعالیت خود در آن زمان به خود جلب کرده بود، از این مرحله عبور کرد و ابقا شد.

شهردار جوان میاندوآب در ادامه با کمک برخی از اعضای شورای شهر(نه همه) نهضت آسفالت را در میاندوآب به راه انداخت و کوچه ها و خیابان هایی را که سال ها و شاید دهه ها بود که رنگ آسفالت ندیده بودند، آسفالت ریزی کرد و در کنار آن و سایر کارها مانند احداث چندین پارک، افزایش سرانه فضای سبز و..،  کار احداث سه پل و زیبا سازی سیمای شهری را به اتمام رساند.

ساماندهی مزار شهدای گمنام بعد از 14 سال و نصب تندیس شهید باکری در زادگاهش پس از 30 سال علی رغم همه مخالفت هایی که دغدغه تاریخ میاندوآب داشتند و البته هویت اصلی این شهر یعنی فرهنگ شهید و شهادت و ایثار را فراموش کرده  بودند، از دیگر کارهای ماندگاری بود که عبداللهی انجام داد و البته در کنار این موارد اقداماتی دیگر نیز انجام گرفت که در تاریخ میاندوآب بی سابقه بود.

عبداللهی حتی شاگرد برتر شهرداران استان شد و مورد تحسین استاندار واقع شد و در بحث ترافیک و اصلاح معابر نیز در استان مورد تقدیر قرار گرفت، اما کارها به همین منوال پیش نرفت و در اواخر مهر ماه امسال بود که عبداللهی که رضایت حداکثری مردم از عملکرد وی را در پی داشت و کارنامه درخشانی در توسعه میاندوآب به جای گذاشته بود، به دلیل اختلافات موجود در بین برخی اعضای شورای شهر و وی استعفا داد و رفت.

در هفته دولت امسال حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده ، امام جمعه میاندوآب  در یک مراسم افتتاحی از یک درد و مشکل بزرگ در این شهر نام برد و با بیان اینکه در این شهر با انسان های زحمتکش و باخاصیت مقابله می کنند، افزود: برخی در میاندوآب هستند که نمی خواهند این شهر پیشرفت کند و شب تا صبح در فضای مجازی به دنبال بدبین کردن مردم و تغییر افکار عمومی هستند.

وی گفت: تا دو سال پیش که توسط شهرداری میاندوآب کاری انجام نشده بود، چرا کسی با شهرداری کار نداشت؟ چرا بعد از احداث روگذرها و آسفالت معابر با شهرداری مخالفت کردند؟چرا وقتی پل لیلان چایی راکد مانده بود، کسی به آن نمی پرداخت؟ چون در گذشته شهرداری ها بی خاصیت بودند و کسی به آنها کاری نداشت ولی در دوره فعلی کار انجام شده و همه مدعی شده اند.

حسن زاده تصریح کرد: بنده مخالف نقد کردن نیستم ولی خاصیت میاندوآب این هست که هرکس کار نکند و چاپلوسی کند، محبوب می شود و هر کسی هم  تلاش کند، قدم مثبتی برای شهر بردارد، همه علیه او موضع می گیرند و مخالفت می کنند.

حدود دو ماه بعد، عبداللهی استعفا داد و رفت و بعد از استعفای وی شورای شهر با شش رای شمس الدین نجفیان را به عنوان سرپرست انتخاب کرد و سه ماه را با وی سپری نمود و وی نیز در این سه ماه، امورات شهرداری را انجام داد.

در طول این سه ماه مدت سرپرستی نجفیان،  فیضی به عنوان شهردار میاندوآب انتخاب شد که البته بحث در این میان زیاد است! ولی  اکنون شهرداری میاندوآب به وضعیتی بعد از استعفای عبداللهی رسیده است که معاونین شهرداری امورات را رتق و فتق می کنند.

همین امر سبب شد تا در آخرین جلسه ای که شورای شهر داشت ، رحیم حاجی زاده یکی از اعضای این شورا در سخنانی اظهار کرد: اگر شهردار نباشد، شهر یتیم می شود و درآمد نیز حداقل می شود.

وی گفت: از طرف دیگر می گوییم که چرا حقوق نمی دهید، با کدام پول؟ کدام درآمد؟ کدام انسجام؟ من می گویم که شهر و شهرداری بی صاحب است و در تریبون ها به ما طعنه می زنند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه میاندوآب بحرانی ترین شهر استان است، افزود: در سال های 93-94 میلیارد ها درآمد داشتیم ولی از سال گذشته هم شورا و هم شهرداری را بدبخت کردید.

آری، حاجی زاده راست می گوید، میاندوآب را باید یتیم شهر گفت چون اکنون شهردار ندارد و آن هم در آستانه سال جدید و اکنون که همه شهرها به دنبال برنامه ریزی برای بودجه سال آینده و استقبال از مسافران نوروزی هستند، شورای شهر میاندوآب درگیر موضوعی خودساخته شده است و این در حالی است که مردم بهتر از همه واقعیت ها را می دانند و اتفاقاتی که می افتد.

چه بسا امروز هستند کسانی که به راحتی شعار مردم، مردم می دهند ولی آیا از خود تا بحال پرسیده اند که عامل این وضعیت کنونی کیست؟ آیا در زمانی که عبداللهی در راس مسئولیت شهرداری قرار داشت، به نظر مردم که رضایت عمومی از عبداللهی بود، توجهی شد؟ نظرسنجی های میدانی می گویند که گذشت زمان بعد از استعفای عبداللهی و رفتن وی نه تنها اثر منفی بر رضایت مردمی از عملکرد عمومی وی نگذاشته بلکه برعکس سبب این شده تا مردم هر روز که می گذرد، از عبداللهی به نیکی یاد کنند.

بله، یتیم شهر میاندوآب اکنون با چالشی خودساخته به نام "انتخاب شهردار" روبروست ولی این مردم هستند که خوب سره را از ناسره تشخیص می دهند و توجهی هم به جوسازی ها و فرار روبه جلوها و شعارهای مردم ، مردم گفتن ندارند و خوب می دانند که چه شد میاندوآب به این وضعیت دچار شد.

مردم خوب می دانند چه کسی برای میاندوآب کار و تلاش کرد و صد افسوس که به قول امام جمعه، خاصیت میاندوآب این هست که هرکس کار نکند و چاپلوسی کند، محبوب می شود و هر کسی هم  تلاش کند، قدم مثبتی برای شهر بردارد، همه علیه او موضع می گیرند و مخالفت می کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یتیم شهر میاندوآب و خودکرده ای را که تدبیر نیست!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..