تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شایع‌ترین علت ناباروری در زنان چیست

ساعت: 16:02 منتشر شده در مورخ: 1395/11/30 شناسه خبر: 1042525

مدیر مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل، شایع‌ترین علت ناباروری در زنان را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، رویا گسیلی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود 30 تا 40 درصد عوامل نازایی ناشی از فاکتورهای زنانه و به همین نسبت ناشی از فاکتورهای مردانه است، گفت: در 30 درصد امکان دارد هر دو زوج در باروری دچار مشکل شوند.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه با بالا رفتن سن، شانس و امکان تخمک‌گذاری کمتر می­ شود، گفت: در سنین 35 سالگی امکان باروری کم و تا 40 سالگی معمولا شانس باروری بسیار کم‌تر می‌شود  به همین خاطر به این اشخاص توصیه می‌شود زودتر به بارداری اقدام کنند.

گسیلی شایع‌ترین علت ناباروری زنان را اختلال در روند تخمک‌گذاری ناشی از اختلالات تخمدان، پلی کیستی، اختلالات هورمونی و ژنتیکی، افزایش و کاهش وزن، اعلام کرد.

متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل، وجود مشکلاتی در لوله‌های رحمی، انسداد آن، عفونت‌های مکرر لگنی، چسبندگی ناشی از بیماری اندومتریوز و یا عمل جراحی را از عوامل ناباروری در زنان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اختلال در شکل رحم، مشکلات مادرزادی، سپتوم‌ها و فیبروم‌های رحمی، اختلالات سرویکس (دهانه رحم) که مانع از ورود اسپرم می‌شود، بیماری‌های ایمونولوژیک یا سیستمیک مثل نارسایی کلیه و کم‌کاری تیروئید موجب اختلال در عملکرد سیستم تناسلی و وقوع نازایی می‌شود.

گسیلی با بیان اینکه مصرف میوه‌ها و مواد مغذی تاثیر زیادی در باروری دارد، گفت:  مصرف بیشتر آنتی‌اکسیدان‌ها تاثیر مثبتی بر کیفیت تخمک و افزایش تحرک، جنبندگی و البته زیست‌پذیری و زنده ماندن اسپرم‌ها دارد.

 مدیر مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل با تاکید بر همکاری زوج‌های نابارور با پزشک معالج و انجام دستورات پزشکی در زمان درمان، افزود: زایمان‌های زودرس و یا پایین بودن وزن نوزاد در روش‌های کمک باروری به دلیل چندقلوزایی ممکن است در زنانی که مشکل نازایی داشتند بیشتر مشاهده شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شایع‌ترین علت ناباروری در زنان چیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..