تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه آنچه که باید در مورد کامپوزیت دندان بدانید

کامپوزیت دندان

 با دلگرم همراه باشید تا با فواید کامپوزیت دندان آشنا شوید.

کامپوزیت دندان

 در مورد کامپوزیت وینر

اما در مورد کامپوزیت وینر می توان گفت که روشی تقریبا بدون ضرر برای زیبایی لبخندهای شما می باشد.درمانی ماندگار که می تواند لبخندی منحصر به فرد راب رایتان به ارمغان آورد.خوشبختانه با پیشرفت های زیادی که در علم دندانپزشکی در دو دهه اخیر صورت گرفت شاهد بودیم که هر روز مواد جدیدتری برای ترمیم و زیبایی دندان ها ساخته می شد.امروزه با استفاده از کامپوزیت وینر می توان یکی از بهترین درمان ها را برای ایجاد لبخندی زیبا در بیماران انجام داد.

اما در یک تعریف می توان اینگونه عنوان کرد که کامپوزیت ترکیبی از مواد زمینه ای هستند که در اثر ترکیب ذراتی به نام فیلر به استحکام بالایی دست خواهند یافت. کامپوزیت وینر در واقع یک ترکیب خمیری شکل است که توسط تابش نور در طول موج خاص به صورت سفت و سخت در خواهد امد.بعد از سفت شدن ان بوسیله پولیش دادن به شکل مناسب می دهند تا در دهان موجب اذیت کردن دیگر دندان ها نشود.

 یکی از پر مصرف ترین کاربردهای کامپوزیت وینر را شاید رد پر کردن دندان های خلی دانست. در واقع با استفاده از این ماده خمیری شکل و توسط تابش نور به عنوان ماده پر کننده دندان ها استفاده می شود.برخی از کامپوزیت ها البته برای زیبایی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند که تعداد انها بسیار محدود است. در واقع به صرف اینکه هر کامپوزیتی که سفید است و یا مستحکم است نمی توان از ان در کارهای زیبایی دندان استفاده کرد.

لامینت (ونیر) پوسته‌های بسیار باریکی از سرامیک (پرسلن) یا مواد رزین کامپوزیت است که روی دندان قرار داده می‌شود. این عمل با بی‌حسی موضعی بسیار جزیی یا حتی بدون بی‌حسی انجام می‌شود و انتخابی ایده‌آل برای زیبا ساختن دندان‌های پیشین محسوب می‌شود. از لامینت دندان برای پوشاندن تغییر رنگ دندان استفاده می‌شود تا دندان‌ها دوباره سفید و طرح لبخند زیبا شود. بسیاری از بزرگسالان تمایلی به استفاده از بریس‌ها، یا دستگاه‌های ارتودنسی نداشته و نمی‌خواهند برای صاف کردن دندان‌هایشان وقت و هزینه صرف کنند.

اما برای کسانی که می‌خواهند اکلوژن‌شان را اصلاح کنند، ارتودنسی ارزش این سرمایه‌گذاری را دارد. ارتودنسی راه بسیار خوبی برای اصلاح مشکلات بایت و برخی مشکلات زیبایی دندان‌ها است. البته، اگر مشکل بایت ندارید و تنها می‌خواهید لبخند زیباتری داشته باشید، ارتودنسی سریع بهترین گزینه برای شما است.این یکی از برجسته‌ترین روش‌های دندانپزشکی زیبایی مورد استفاده در ارتودنسی سریع است. ونیرهای پروسلینی، پوسته‌های سفارشی نازکی از جنس پروسلین هستند که (پس از کمی آماده‌سازی دندان‌ها) به دندان‌های موجود متصل می‌شوند.

این ونیرها، ابزار ترمیمی با دوامی هستند که می‌توانند رنگ، شکل و اندازه دندان‌هایتان را عوض کنند. ونیرهای پروسلینی عموماً بر بالای دندان‌های جلویی بالا، و گاهی اوقات، دندان‌های جلویی پایین، قرار می‌گیرند.ارتودنسی سریع می‌تواند تنها برای دندان‌های بالا یا برای هر دو ردیف بالا و پایین انجام شود. هزینه ارتودنسی سریع با توجه به تعداد دندان‌های مورد درمان و نوع ونیر مورد استفاده تعیین می‌شود.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  بطور کلی لامینت دندان به دو نوع تقسیم می شود:


1- لمینت سرامیکی (غیر مستقیم) indirect laminate

2- لمینت کامپوزیتی (مستقیم) direct laminate

منظور از لمینت مستقیم این است که دندانپزشک لامینت کامپوزیت را مستقیم روی دندان شکل می دهد و با اشعه فیکس می کند و منظور از لمینت غیرمستقیم این است که پس از تراش و قالب گیری دندان توسط دندانپزشک، لمینت در لابراتوار ساخته می شود.

لمینت سرامیکی:

لامینت سرامیکی یک لایه نازک حدود 1-2 میلیمتر از جنس پرسلن یا همان چینی ویا سرامیکی خاصی می باشد که پس از تراش مختصر سطح جلویی دندان و قالب گیری توسط دندانپزشک، در لابراتوار ساخته شده سپس روی دندان چسبانده می شود.

لمینت کامپوزیتی:

لامینت کامپوزیتی نیاز به قالب گیری و لابراتوار ندارد و حتی نیاز به همان تراش مختصر دندان را هم ندارد و مستقیما کامپوزیت توسط دندانپزشک روی سطح مینای دندان بدون هیچگونه تراش، گذاشته شده، شکل داده می شود و با اشعه فیکس می شود. که این حتی می تواند به عنوان یک لایه محافظت کننده روی مینای دندان در طول سالها نقش مهمی ایفا کند.

به خصوص در مواردی که مینای دندان دچار مشکلاتی مثل ساییدگی، شکستگی، لب پریدگی، ترک های ریز و یا تحلیل می باشد ، لمینیت کامپوزیتی نه تنها هیچ آسیب و ضرری به مینای دندان نمی رساند بلکه به عنوان یک لایه محافظت کننده و پوشاننده روی مینای دندان بسیار مفید هم هست ضمن اینکه زیبایی بی نظیری هم ایجاد می کند.البته در زیبایی و جلوه طبیعی و طول عمر لامینیت ها، تکنیک دقیق توسط دندانپزشک ومواد مورد استفاده با کیفیت بالا، تاثیر بسزایی دارد.

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

در مورد کامپوزیت وینر

موافقم + 0 مخالفم - 0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه آنچه که باید در مورد کامپوزیت دندان بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..