تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عدم تاثیر هورمون درمانی برآلزایمر

تحقیق جدید نشان می دهد زنانی که بعد از یائسگی تحت هورمون درمانی قرار می گیرند در معرض ریسک کمتر ابتلا به آلزایمر قرار ندارند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، مطالعات قبلی نشان داده بودند استفاده بلندمدت، در حدود یک دهه، ممکن است با کاهش ریسک بیماری مغزی پاک شدن حافظه مرتبط باشد. اما نتایج فعلی نشان می دهد این موضوع قطعی نیست.

 

یافته های جدید مبتنی بر بررسی بیش از ۸۰۰۰ زن فنلاندی است که در زمان شروع مطالعه در سال ۱۹۸۹ بین ۴۷ تا ۵۶ سال سن داشتند. هر چند سال یک بار این زنان در مورد استفاده از هورمون گزارش می دادند.

 

در مدت بالغ بر ۲۰ سال پیگیری وضعیت این زنان، ۲۲۷ زن مبتلا به آلزایمر تشخیص داده شدند.

 

در کل محققان دیافتند هیچ رابطه ای بین استفاده از هورمون در زنان و ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر وجود ندارد.

 

البته یک استثناء وجود داشت: زنانی که بیش از ۱۰ سال از هورمون استفاده کرده بودند بیشتر از زنانی که از هورمون استفاده نکرده بودند مبتلا به آلزایمر شدند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عدم تاثیر هورمون درمانی برآلزایمر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..