تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پشت پرده حذف ایران از آسیا/ نقش کویت چه بود؟

نام ایران از جدول گروهی رقابت‌های هاکی روی یخ حذف شد

مربی تیم ملی هاکی ایران در واکنش به انتشار خبر حذف هاکی روی یخ ایران از جدول بازی‌های آسیایی زمستانی اقدام به روشنگری و ابهام زادیی کرد.

صراط: مربی تیم ملی هاکی ایران در واکنش به انتشار خبر حذف هاکی روی یخ ایران از جدول بازی‌های آسیایی زمستانی اقدام به روشنگری و ابهام زادیی کرد.

پس از کنار گذاشتن ایران از جدول بازی‌های دیویژن 2 رقابت‌های هاکی روی یخ ژاپن، این سوال مطرح شد که علت اصلی این اتفاق چیست و چرا کمیته برگزار کننده مسابقات چنین تصمیم عجیبی گرفته است، برای روشن شدن این مطلب به سراغ کاوه صدقی مربی ایران رفته و از او خواستیم این ابهامات را روشن کند.

کاوه صدقی مربی با سابقه  و دلسوز هاکی و اسکیت هاکی ایران در این خصوص به فارس گفت: استفاده از ورزشکاران دو رگه در فوتبال ملی این نیز وجود دارد، قوانین جهانی خیلی روشن و شفاف است، بازیکنی که اینگونه به خدمت تیم ملی در می‌آید باید زیر پرچم کشور دیگری در تیم ملی آن کشور بازی نکرده باشد و پدر یا مادر او ملیت آن کشور را داشته باشد. در ادامه این توضیح آمده است که حتی اگر برای تیم ملی کشور دیگری بازی کرده باشد، اگر به مدت 3 سال زیر پرچم کشور دیگری بازی نکند می‌تواند برای کشور و زادگاه اصلی خود بازی کند.

پشت پرده حذف ایران از آسیا/ نقش کویت چه بود؟
وی ادامه داد: تمام بازیکنانی که کارت آنها نیز صادر شده، پاسپورت و شناسنامه و کارت ملی ایران را دارند و خیلی از این بازیکنان در جام رمضان هاکی ایران نیز حضور داشته‌اند. در کمپ‌های قزاقستان و امارات و ایتالیا در کنار ما حضور داشته و انتخاب شده‌اند. همه این کارها به مرور زمان و با هماهنگی کامل با کمیته ملی المپیک و مقامات برگزار کننده آسیایی صورت گرفته است.

کاوه صدقی افزود: نکته جالب این که ثبت نام تیم ما به موقع انجام نشد و نامه نگاری با فدراسیون جهانی صورت گرفت و دوباره یک گزارش مضافع هم ارایه شد و البته به صورت مستمر در سطوح خبری نیز این گزارشات منتشر می‌شد. تمامی پاسپورت‌ها به کمیته ملی المپیک ارایه شده و برای همه بازیکنان آی.دی کارت صادر شده است. سه هفت پیش از اعزام کاروان ایران، یکی از دوستان مقیم کویت از نفوذ کویتی‌ها و تلاش آنها برای حذف ایران خبر داد و متوجه شدیم که مسئول کمیته المپیک کویت میزبان مسئول اسکیت هاکی آسیا است و این خیلی جالب بود که چرا باید پیش از بازی‌ها از او در کویت پذیرایی کنند!

پشت پرده حذف ایران از آسیا/ نقش کویت چه بود؟
صدقی ادامه داد: کشوری مثل ترکمنستان دوره قبل 5 بازیکن قزاقستان را با خود به مسابقات برده و برای آنها پاسپورت صادر کرده ولی هیچ برخوردی با آنها نشد. ما که کاملا قانونی عمل کرده بودیم اینچنین با بی‌عدالتی مواجه شدیم. کمیته المپیک ایران نامه بسیار خوبی ارسال کرد و از مقامات المپیک ایران ممنونیم که بسیار حرفه‌ای برخورد کرده و پیگیر این امر هستند اما باید بپذیریم که بسیاری از رشته‌های ورزشی در آسیا در اختیار کویتی‌ها هستند. چون بازیکنان ما با این شرایط کمتر از 15 نفر هستند، نتایج آنها ثبت نمی‌شود و البته واقعا بهتر هم هست که ثبت نشود.

طرف کویتی ادعا کرده که طبق قانون هر بازیکنی باید حداقل 2 سال و نیم در کشوری که برای تیم ملی آن بازی می‌کند، تجربه بازی باشگاهی داشته باشد و در خارج از آن بازی نکرده باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پشت پرده حذف ایران از آسیا/ نقش کویت چه بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..