تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۷ دلیل برای سم زدایی بدن با نوشیدنی آب و لیمو و فلفل هندی

چند سال پیش، رژیم غذایی لیمو و فلفل هندی (کاین) نزد افراد مشهور به عنوان روشی برای کاهش وزن و سم زدایی بدن بسیار محبوب بود. این رژیم غذایی شامل آب و لیمو بود که با عسل شیرین شده و با فلفل هندی اسپایسی (تند) شده بود. توصیه می‌شد که برای سم زدایی بدن، این ترکیب به تنهایی و به مدت ۱۰ روز مصرف شود. این رژیم غذایی به طور طبیعی در برخی به کاهش سریع وزن منجر شد، اما برای اکثر آدم‌ها فواید بلند-مدتی نداشت.

همان‌طور که در مورد بسیاری از رژیم‌های غذایی صدق می‌کند، یک رویکرد کم‌تر افراطی اغلب در دراز مدت، موثرتر است. خواص فلفل هندی و لیمو برای سم زدایی بدن ایده‌آل هستند زمانی که به عنوان مکملی در کنار یک سبک زندگی سالم استفاده شوند. نوشیدنی تهیه شده از لیمو، عسل و فلفل هندی اگر به طور روزانه مصرف شود می‌تواند مزایای بسیار زیادی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای‌تان فراهم کند.

بیش‌تر خواص درمانی این اکسیر طبیعی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی فعال قدرتمند موجود در لیمو و فلفل هندی آمده است. لیمو حدود هشت درصد اسید سیتریک دارد، که در طول تاریخ به عنوان یک نگهدارنده‌ی طبیعی استفاده می‌شده‌است. علاوه بر این، اسید سیتریک به هضم بدون مشکل مواد غذایی کمک می‌کند، روی از بین رفتن سنگ کلیه تاثیر دارد و در واقع به قلیایی شدن بدن کمک می‌کند.

فلفل هندی خود فواید شگفت‌انگیزی برای سلامتی دارد که یکی از آن‌ها کپسایسین است، ترکیبی که توجه زیادی از سوی دنیای علم دریافت کرده‌است. ثابت شده‌است که کپسایسین هر چیزی را درمان می‌کند از سردرد گرفته تا آرتروز. پژوهش‌ها هر ساله عجایب بیش‌تری را در مورد این آنتی‌اکسیدان فاش می‌کنند.

لیمو و فلفل هندی، ‌دو ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی این نوشیدنی هر دو به صورت انفرادی، قدرتی دارند که نباید نادیده گرفته شود. اما این دو در کنار هم، به یک اکسیر مغذی با خاصیت درمانی تبدیل می‌شوند. در این نوشتار ۱۷ دلیل می‌بینید برای مصرف روزانه‌ی نوشیدنی لیمو و فلفل جهت سم زدایی بدن.

۱. سیستم ایمنی را بهبود می‌دهد.

لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود. فلفل هندی حاوی ماده‌ای است به نام کپسایسین، که دارای خواص تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی بدن است. اما مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۸ در “ژورنال بین‌المللی ویتامین و تحقیقات تغذیه‌” منتشر شده،‌است نشان داد موش‌هایی که با کپسایسین تغذیه شدند واکنش ایمنی بهتری داشتند در مقایسه با موش‌هایی که کپسایسین دریافت نکرده بودند.

۲. کبد را تحریک می‌کند.

ترکیب ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در لیمو و فلفل هندی به تحریک کبد کمک می‌کند. این ترکیب مقدار مناسبی از مواد مغذی را برای از بین بردن مواد مضر، مانند قند و الکل در اختیار کبد می‌گذارد.

۱۷ دلیل برای سم زدایی بدن با نوشیدنی آب و لیمو و فلفل هندی  ۳. به فرآیند هضم کمک می‌کند.

فلفل هندی باعث تحریک دستگاه گوارش و روده می‌شود. این ماده‌ی خوراکی می‌تواند گاز معده را از بین ببرد، و معده درد و سایر مشکلات گوارشی را تسکین دهد. لیمو همچنین یک محرک طبیعی برای دستگاه گوارش است و کمک می‌کند که میزان اسیدیته در بدن به تعادل برسد. نوشیدن ترکیب آب و آب لیمو حتی می‌تواند سوزش سر دل و برگشت اسید به معده را کاهش دهد.

۴. در برابر باکتری‌ها از بدن محافظت می‌کند.

فلفل هندی و لیمو هر دو در مبارزه با باکتری‌ها بسیار قدرتمند عمل می‌کنند. خواص موجود در لیمو و فلفل هندی به حدی قدرتمند هستند که می‌توانیم آن‌ها را به عنوان پاک کننده‌ی ضد باکتری استفاده کنیم. نوشیدنی آب و آب لیمو همراه با فلفل هندی می‌تواند جلوی بیمار شدن شما را بگیرد. اگر خیلی دچار عفونت می‌شوید، ترکیب لیمو و فلفل می‌تواند علائم آن را در شما کاهش دهد.

۵. به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

فلفل هندی سیستم گردش خون را تحریک می‌کند، و به این ترتیب به پایین ماندن فشار خون کمک می‌کند. این ماده‌ی خوراکی حتی می‌تواند علیه مشکلات رایج قلب مبارزه کند، ‌مشکلاتی که ممکن است منجر به اختلالات جدی شوند. فلفل هندی عروق خونی را تقویت می‌کند، کمک می‌کند که خون به صورت موثر در بدن جریان داشته باشد و سطح کلسترول پایین بماند.

۶. با میل شدید به خوردن مبارزه می‌کند.

لیمو دارای خواص سرکوب‌کننده‌ی اشتها است، و می‌تواند میل شدید به خوردن شیرینی را در طول روز کاهش دهد. فلفل هندی سوخت و ساز بدن را افزایش ‌می‌دهد، و در هنگام این‌که اشتها را کم می‌کند، ‌چربی را هم می‌سوزاند. این ترکیب کمک خوبی برای کاهش وزن بدون زحمت است، ‌چرا که مانع پرخوری می‌شود و سبب می‌شود که بدن‌تان روی یک وزن طبیعی بماند.

۷. به سلامت غدد لنفاوی کمک می‌کند.

فلفل هندی به طور کلی یک محرک است. این خوراکی کمک می‌کند که سلول‌ها به طور موثرتری کار کنند. این امر نه تنها گردش خون را بهبود می‌بخشد بلکه باعث بهبود سلامت غدد لنفاوی می‌شود.

۸. می‌تواند با سرطان مبارزه کند.

لیمو و فلفل فواید کوتاه مدت و بلند مدت دارند. مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۸ صورت گرفت، نشان داد که کپسایسین ۲۲ خاصیت ضد سرطان دارد. در برخی مطالعات مشخص شده‌است که مصرف کپسایسین با کاهش سرطان ریه مرتبط است.

۹. با ویروس‌ها مبارزه می‌کند.

لیمو و فلفل هندی دارای خواصی هستند که به تسکین عفونت‌های ویروسی جزئی، و به طور خاص گلو درد کمک می‌کنند. لیمو سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. فلفل هندی حاوی ترکیباتی است که گلو درد را تسکین و احتقان را کاهش می‌دهند. این نوشیدنی برای استفاده در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا ایده‌آل است.

۱۷ دلیل برای سم زدایی بدن با نوشیدنی آب و لیمو و فلفل هندی ۱۰. ژنژیویت یا التهاب لثه را کاهش می‌دهد.

لیمو حاوی میزان فراوانی ویتامین C است که می‌تواند در مبارزه با التهاب لثه (ژنژیویت) موثر باشد. اکثر بزرگسالان از کمبود ویتامین C در رژیم غذایی رنج می‌برند. این مشکل می‌تواند موجب گسترش باکتری‌ها در دهان شود. محققان دریافته‌اند که کاپسیسین موجود در فلفل هندی با کاهش دندان درد مرتبط است.

۱۱. دستگاه گوارش را تسکین می‌دهد.

خوردن فلفل هندی می‌تواند در کاهش تحریک دستگاه گوارش تاثیرگذار باشد. این ماده‌ی خوراکی التهاب و دیگر واکنش‌های تحریکی به عدم تحمل مواد غذایی یا ظرفیت گوارش محدود را کاهش می‌دهد. این بدان معنا است که گنجاندن فلفل هندی بیش‌تر در رژیم غذایی‌تان به تسکین مشکلات معده کمک می‌کند و زخم های گوارشی را کاهش می‌دهد (و حتی حذف می‌کند)  و احتقان را از بین می‌برد.

ساختار اتمی آب لیمو شبیه به ترکیبات گوارشی است که به طور طبیعی در معده شما یافت می‌شود. مصرف نوشیدنی تهیه شده از آب، آب لیمو و فلفل هندی در واقع می‌تواند به معده‌تان کمک کند که صفرای بیش‌تری تولید کند، و به این ترتیب غذا به طور موثرتری از معده‌ی شما عبور خواهد کرد. این مقدار زمانی را که غذا در معده‌تان می‌ماند کاهش می‌دهد و همچنین مانع از این می‌شود که غذاهای غنی از پروتئین در روده‌ی شما بپوسند. این امر سبب کاهش التهاب معده می‌شود‌ و ریسک ایجاد زخم معده را کاهش می‌دهد، و در نهایت نگرش بهتری نسبت به غذاها خواهید داشت!

۱۲. درد را تسکین می‌دهد.

مطالعات علمی زیادی روی توانایی بی‌نظیر فلفل هندی برای کاهش درد عصب و مفاصل انجام شده‌است. فلفل هندی از طریق کاهش فعالانه‌ی ماست‌سل‌ها در بدن، که با التهاب و درد مرتبط هستند، ‌به این هدف نائل می‌شود.

علاوه بر این کپسایسین موجود در فلفل هندی به طور فعالانه‌ای مانع تولید ماده‌ی P توسط بدن می‌شود. ماده‌ی p ترکیبی است که مکانیسم درد را در مغز فعال می‌کند. مطالعات بی‌شماری نشان داده‌اند که با عدم تولید ماده‌ی P توسط بدن، بیماران کاهش قابل‌توجهی در میزان درد مفاصل و اعصاب احساس کردند. تحقیقات حتی نشان می‌دهند که مصرف فلفل هندی و سایر فلفل‌های به صورت روزانه می‌تواند کمردرد را تا میزان زیادی بهبود دهد.

وقتی پای کاهش درد در میان باشد، لیمو و فلفل هندی ترکیب خوبی را در کنار هم می‌سازند، چرا که هر دو بسیار ضد التهاب هستند. از آن‌جا که التهاب یکی از علائم کلیدی درد است، مصرف بیش‌تر لیمو، می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد!

۱۳. پوست را سالم نگه می‌دارد.

توانایی لیمو برای شفا دادن پوست شهره‌ی خاص و عام است. یک جستجوی سریع در گوگل صدها درمان طبیعی برای هر چیزی از پوست خشک و خارش‌دار گرفته تا اختلالات پوستی جدی مانند پسوریازیس یا اگزما پیش روی شما خواهد گذاشت.

بیش‌تر فواید لیمو حاصل از ویتامین سیِ (C) فراوانی است که دارد. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان شناخته شده است که با رادیکال‌های آزاد می‌جنگد. از آن‌جا که رادیکال های آزاد سلامت پوست‌تان را از طریق آسیب اکسیداتیو به سلول‌های پوست تحت‌الشعاع قرار می‌دهند، دریافت ویتامین C بیش‌تر از لیمو به معنی داشتن پوست سالم‌تر و جوان‌تر است.

فلفل هندی سرشار از ویتامین C نیست، اما صدها سال است که آدم‌ها آن را به عنوان درمانی برای مشکلات مختلف پوست به کار می‌برند. این مشکلات عبارتند از گزش مار، زخم‌های باز و جراحت، نیش حشرات و هر چیزی از این قبیل. با مصرف این دو ماده در یک نوشیدنی خنک، پوست شما به سرعت ظاهر خوبی پیدا خواهد کرد.

۱۴. از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.

همان‌طور که بسیاری از آدم‌ها می‌دانند، لخته شدن خون می‌تواند بسیار خطرناک باشد در صورتی که تشخیص داده نشود. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که انسداد در  عروق خونی پیش بیاید، و باعث می‌شود که جریان خون در سیستم گردش خون‌تان محدود شود و اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز به بدن‌تان نرسد.
فلفل هندی به دلیل کپسایسین فراوانی که دارد می‌تواند خطر ابتلا به لخته شدن خون را کاهش دهد. اعتقاد بر این است این ترکیب شگرف رسوب چربی را که باعث باریک شدن عروق می‌شوند، از بین می‌برد، و در عین حال شریان‌ها و رگ‌های خونی را گشاد می‌کند، و در نتیجه لخته‌های  بالقوه را پاکسازی می‌کند.

۱۵. به روند کاهش وزن کمک می‌کند.

همه‌ی ما در بخشی از زندگی‌مان به دنبال آن ابرخوراکی سری برای کاهش وزن هستیم. فلفل هندی قطعا روی کاهش اشتها و بالا بردن سرعت کاهش وزن تاثیرگذار است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در “ژورنال تغذیه‌ی بالینی‌” منتشر شد، نشان داد که کپسایسین ” گرسنگی را سرکوب و سیری را افزایش می‌دهد.‌” به همین دلیل این ماده‌ی خوراکی همدست خوبی برای از بین بردن کیلوهای اضافی‌تان است.

لیمو با توجه به تاثیر مثبتی که روی فرآیند هضم، می‌تواند روش بسیار خوبی برای حفظ وزن نیز باشد دارد. افزایش تولید صفرا در اثر نوشیدن لیمو به طور روزانه باعث می‌شود که دستگاه گوارش شما راحت‌تر بتواند غذاهایی را که می‌خورید، ‌تجزیه کند. این یعنی شما مواد مغذی بیش‌تری از غذاهایی که می‌خورید، دریافت می‌کنید.

بنابراین، نیازی نیست که برای سیر ماندن زیاد بخورید. علاوه بر این، محققان ثابت کرده‌اند که لیمو به طور قابل‌توجهی قند خون را بعد از خوردن غذاهای غنی از کربوهیدرات کاهش می‌دهد، در نتیجه ریسک افزایش وزن در شما کاهش می‌یابد.

۱۷ دلیل برای سم زدایی بدن با نوشیدنی آب و لیمو و فلفل هندی ۱۶. انرژی‌تان را افزایش می‌دهد.

آیا شروع روزتان بدون خوردن یکی دو فنجان قهوه خیلی برایتان دشوار است؟ هرچند انواع خاصی از قهوه برای سلامتی شما خوب هستند، اما باید در حد اعتدال قهوه بنوشید و به نوشیدنی‌های مفیدتر بچسبید!

یک جایگزین سالم و عالی برای شروع روزتان نوشیدنی آب، لیمو و فلفل است. لیمو با ارائه‌ی مقدار زیادی یون دارای بار منفی به افزایش سطح انرژی‌تان کمک می‌کند. هنگامی که این یون‌ها وارد دستگاه گوارش‌تان شوند، یک منبع آنی انرژی برای شما فراهم می‌کنند بدون این‌که پیامدهای مرتبط با مصرف شکر یا قهوه را همراه داشته باشند.

علاوه بر این، کپسایسین موجود در فلفل هندی نقش مهمی در گرمازایی ایفا می‌کند. گرمازایی، فرایندی است که توسط آن بدن شما انرژی را به گرما تبدیل می‌کند. گرمازایی بیش‌تر به معنی حرارت بیشتر است، که به نوبه‌ی خود باعث افزایش میزان سوخت و ساز شما می‌شود و انرژی‌تان را افزایش می‌دهد.

۱۷. سردرد را تسکین می‌دهد

اگر دائم سردردهای میگرنی دارید که باعث می‌شوند ناتوان و بی‌حال شوید، احتمالا به داروهای تجویز شده اتکا می‌کنید یا به اتاق تاریک پناه می‌برید. هیچ کدام از این گزینه‌ها ایده‌آل نیست. این داروها اغلب می‌توانند عوارض جانبی مضر داشته باشند. به علاوه‌ی این‌که، شما همیشه موقعی که سردردتان عود می‌کند، وقت یا موقعیت این را ندارید که به یک اتاق تاریک پناه ببرید.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که فلفل هندی به دلیل توانی که در جلوگیری از تولید ماده‌ی P توسط بدن دارد، قادر است به میزان قابل توجهی میگرن و سردردهای خوشه‌ای را تسکین دهد،. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که کپسایسین موجود در فلفل هندی احساس درد را در بخش دیگری از بدن شبیه‌سازی می‌کند، و به این ترتیب ماده‌ی P را از بین می‌برد و در نتیجه احساس درد یا تیر کشیدن در سرتان کاهش می‌یابد.

نوشیدنی لیمو و فلفل هندی در آغاز روز مصرف کنید تا از تمام مزایای آن بهره‌مند شوید. ما رژیم افراطی “نوشیدنی لیمو و فلفل به تنهایی ”  را توصیه نمی‌کنیم. این رژیم روش سالمی برای از دست دادن وزن یا سم زدایی نیست. نوشیدنی فلفل و لیمو نباید تنها منبع غذایی شما در طول روز باشد. مصرف نوشیدنی سم‌زدایِ خود را با یک رژیم غذایی سالم و پر از سبزی و میوه متعادل کنید. به این ترتیب خیلی زود احساس بسیار خوبی خواهید داشت.

منبع: thealternativedaily

ترجمه: سارا فیضی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۷ دلیل برای سم زدایی بدن با نوشیدنی آب و لیمو و فلفل هندی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..