تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارتش ربات‌ها به جنگ با سرطان می روند

ارتش ربات‌ها به جنگ با سرطان می روند

چند سالیست که دانشمندان به دنبال استفاده از ربات ها در علم پزشکی و به طور خاص بکارگیری آن ها در درمان بیماری هایی هستند که همه ساله جان هزاران انسان را بر روی کره زمین می گیرند. آن ها در این راه به موفقیت هایی نیز دست یافته اند که به عنوان مثال می توان به تولید ربات های کوچکی اشاره کرد که با ورود به بدن انسان می توانند داروها را در بازه های زمانی از پیش تعیین شده آزاد کنند و در فرآیند بهبودی بیمار موثر باشند. با تک شات همراه باشید.

اما اخیراً گروهی از دانشمندان مرکز تحقیقاتی Philips Innovation Technologies قصد دارند تا از طریق ارتشی از ربات های میکروسکوپی به جنگ با بیماری کشنده سرطان بروند. آن ها موفق به ابداع روشی شده اند که از طریق آن می توانند گروهی زیادی از ربات های کوچک را تحت فرمان خود در آورند و با کمک میدان مغناطیسی، وظیفه خاصی را برای هر یک از این ربات ها تعریف کنند.

پیش‌تر امکان کنترل دقیق ربات های کوچک از طریق میدان مغناطیسی فراهم نبود چرا که در یک میدان مغناطیسی یکسان، تمامی ربات ها عملکرد یکسان و مشابهی را انجام می دادند. اما در روش ابداعی جدید توسط محققان هامبورگی، دیگر شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود و تک تک ربات ها وظیفه ای خاص و از پیش تعریف شده را دنبال می کنند.

اکنون دانشمندان در تلاشند تا از این ربات های میکروسکوپی برای انتقال دانه های رادیواکتیو ضد سرطان به تومورهای سرطانی در بدن استفاده کنند.

بکارگیری این شیوه برای درمان سرطان، نه تنها آسیبی به بافت های سالم نخواهد زد بلکه می تواند از عوارض جانبی استفاده از برخی داروهای خاص نیز بکاهد. پژوهشگران امیدوارند که با توسعه هر چه بیشتر این تکنولوژی، گامی مهم در درمان بیماری سرطان در آینده ای نزدیک بردارند.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارتش ربات‌ها به جنگ با سرطان می روند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..