تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کودکان فاقد شناسنامه چالش جدی سازمان نهضت سوادآموزی

کودکان فاقد شناسنامه یکی از مشکلات سازمان نهضت سوادآموزیعلی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند فعالیت‌های این سازمان برای کودکان بازمانده از تحصیلی که شناسنامه ندارد، اظهار داشت: یکی از معضلات پیش روی ما افرادی هستند که شناسنامه ندارند چرا که احراز هویت و هزینه دوره‌ها برای این افراد قابل شناسایی نیست و به همین خاطر برای حضور در مدرسه با مشکل مواجه هستند.

 
وی ادامه داد: این مسئله موجب شده تا از دادگستری و همچنین کنفوانسیون حقوق کودک برای پیگیری روند ارائه شناسنامه کمک بگیریم.
 
وی تصریح کرد: کودکانی که شناسنامه ندارند برای احراز هویت و حضور در کلاس‌های درس یا دوره‌های سوادآموزی با مشکل مواجه هستند و امکان شناسایی آن‌ها به سادگی وجود ندارد.
 
باقرزاده اظهار داشت: چنانچه این افراد شناسایی شوند برای شرکت آن‌ها در دوره‌های سوادآموزی برنامه‌ریزی کرده تا بیش از این از تحصیل باز نمانند.
 
رییس سازمان نهضت سوادآموزی درباره اتباع خارجی حاضر در کشور نیز بیان کرد: اشخاصی که اوراق هویت نداشته باشند امکان تحصیل در دوره‌های سوادآموزی را ندارند و ارائه خدمات به آن‌ها انجام نمی‌گیرد.
 
وی گفت: این گروه از افراد برای حضور در دوره‌های سوادآموزی باید گواهی کفالت داشته باشند تا هویت فرد مورد تایید قرار گرفته و پس از ان در دوره‌های سوادآموزی شرکت کنند.
 
رییس سازمان نهضت سوادآموزی یادآور شد: برای سوادآموزی کودکان بدون شناسنامه و احراز هویت آن‌ها ضمن اینکه از قوه قضاییه و دادگستری برای تسهیل شرایط کمک می‌گیریم در حد امکانات سازمان نیز برای پیشرفت کار این افراد تلاش می‌کنیم.
 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کودکان فاقد شناسنامه چالش جدی سازمان نهضت سوادآموزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..