تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقال تعدادی از پناهجویان روهینگیا از بنگلادش به کشورهای غربی

کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در بنگلادش اعلام کرد این سازمان به دنبال انتقال تعدادی از پناهجویان روهینگیا از بنگلادش به کشورهای غربی است .

به گزارش «شیعه نیوز»، 'شینجی کوبو' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در داکا تصریح کرد حدود یک هزار پناهجوی روهینگیا در بنگلادش به دلایل پزشکی و خانوادگی برای انتقال سریع به کشورهای غربی مانند آمریکا شناسایی شده اند.

وی در خصوص مخالفت برخی از کشورهای غربی با انتقال پناهجویان به این کشورها افزود: سازمان ملل با وجود مقاومت تعدادی از کشورها، مذاکرات برای انتقال این افراد به کشورهای غربی را ادامه می دهد.
'اچ تی امام' مشاور سیاسی نخست وزیر هند با اشاره به مخالفت کشورهای غربی با انتقال پناهجویان روهینگیا ،این اقدام سازمان ملل را غیر واقعی و نمایشی دانست.

وی افزود:این برنامه سازمان ملل باعث افزایش ورود پناهجویان به بنگلادش برای سفر به کشورهای غربی خواهد شد.
کشور های امریکا، کانادا و استرالیا پیش از این پذیرای بیشترین تعداد پناهجویان روهینگیا بودند.
سازمان ملل ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که پس از آغاز عملیات ارتش میانمار در استان راخین این کشور بیش از 70 هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش پناهنده شدند.

دولت بنگلادش اعلام کرده است تاکنون 28 هزار مهاجر روهینگیا در دو اردوگاه پناهندگان در بخش 'کگس بازار ' اسکان داده شده اند.
بنگلادش چندی پیش با اعلام تاثیر منفی حضور پناهجویان روهینگیا بر اقتصاد و امنیت ملی این کشور، مرز خود را به روی پناهجویان بست .
ورود پناهجویان مسلمان روهینگیا به بنگلادش از چند ماه گذشته پس از آغاز عملیات مبارزه با شبه نظامیان دولت میانمار در ایالت راخین افزایش یافته است.

این عملیات پس از کشته شدن 9 نیروی پلیس مرزی توسط شبه نظامیان در ایالت راخین آغاز شد.
بیش از یک میلیون مسلمان روهینگیا در ایالات راخین زندگی می کنند اما دولت میانمار این افراد را مهاجران غیر قانونی بنگلادشی می داند و از دادن حق شهروندی به آنان خودداری می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقال تعدادی از پناهجویان روهینگیا از بنگلادش به کشورهای غربی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..