تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رایزنی وزرای خارجه فرانسه و آلمان با تیلرسون درباره سوریه

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، پس از شرکت رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات مربوط به سوریه که روز جمعه در حاشیه يک اجلاس دیپلماتیک در شهر بن انجام شد، وزرای خارجه آلمان و فرانسه با لحنی محتاطانه از آمادگی دولت دونالد ترامپ برای دخالت فعال‌تر در سوریه استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژان مارک اِرو وزیر خارجه فرانسه گفت این ملاقات «مفید» بود چون یک هفته قبل از شروع مجدد مذاکرات صلح سوريه به میانجی‌گری سازمان ملل متحد در ژنو انجام شد.

او به خبرنگاران گفت: «برای ما بسیار مهم و صد در صد حیاتی است که در مورد مسئله سوریه و بسیاری از مسائل دیگر با دولت آمریکا گفت‌وگو و همکاری بسیار نزدیکی داشته باشیم.»

به نوشته وب سایت رادیو فردا، زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان نیز گفت آقای تیلرسون خیلی فعال در اين مباحث شرکت کرد که نمایندگان ارشد دولت‌های ایتالیا، بریتانیا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، اردن و اتحادیه اروپا نیز در آن حضور داشتند.

آقای گابریل افزود همه شرکت‌کنندگان در این اجلاس موافق بودند که فقط یک راه‌حل سیاسی می‌تواند به بیش از شش سال جنگ و بحران در سوریه پایان دهد.

به گفته یک دیپلمات آمریکایی که روز جمعه با خبرگزاری رویترز گفت‌وگو کرد، رکس تیلرسون به کشورهای مخالف بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه گفته است تا زمانی که روسیه تمامی مخالفان رژیم بشار اسد را تروریست قلمداد می‌کند، دولت آمریکا در سوریه با مسکو همکاری نظامی نخواهد کرد.

رادیو فردا افزود: این دیپلمات گفت: «در این مذاکرات آقای تیلرسون به صراحت گفت که تا زمانی که روسيه نپذیرد همه مخالفان رژیم سوریه تروریست نیستند همکاری نظامی صورت نخواهد گرفت.»

عربستان سعودی، ترکیه، فرانسه و بریتانیا از جمله حکومت‌هایی هستند که با رژیم بشار اسد مخالفند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌افزاید روسیه که از حامیان اصلی حکومت بشار اسد است و دخالت نظامی آن در سوریه عملاً تعادل قوا را به نفع نیروهای دولتی تغییر داده است در این جلسه دو روزه که در حاشیه اجلاس وزرای خارجه کشورهای گروه جی ۲۰ برگزار شد، شرکت نکرد.

با این همه زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان یادآوری کرد که برای پیشرفت و موفقیت مذاکرات صلح در سوریه حمایت مسکو حیاتی است. او افزود: «رژیم سوریه به طور مستقل وارد هیچ گونه مذاکرات جدی نخواهد شد.»

وزیر خارجه فرانسه نیز بر موضع این کشور تاکید کرد که بشار اسد نمی‌تواند بخشی از حکومت آینده سوریه باشد و افزود اگر بشار اسد به عنوان بخشی از حکومت باقی بماند اروپا در پرداخت هزینه بازسازی سوریه مشارکت نخواهد کرد.

202




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رایزنی وزرای خارجه فرانسه و آلمان با تیلرسون درباره سوریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..