تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سالانه چند واحد خون اهدا می شود؟

مهتاب مقصودلو معاون آموزش و پژوهش سازمان انتقال خون کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه سالانه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خون در سراسر کشور اهدا می‌شود، گفت: این تعداد واحد خون و فرآورده های خونی به حدود ۴ میلیون گلبول خون، پلاسما و پلاکت تبدیل می شوند و جهت استفاده و تجویز به بیماران نیازمند به بانک خون مراکز درمانی و بیمارستانی تحویل داده می شود.

وی با اشاره به اینکه آماده کردن خون، تهیه آن و فرآورده های خونی سالم از مهمترین وظایف سازمان انتقال خون است، اظهار داشت: انجام تست های غربالگری بر عهده این سازمان است.

به گفته معاون آموزش و پژوهش سازمان انتقال خون کشور، در بانک خون بیمارستان ها جهت نمونه گیری آزمایش سازگاری خون بین اهداکننده و دریافت کننده خون انجام می شود و بعد از اطمینان سازگاری خون هر دو فرد، خون به فرد بیمار تزریق می شود.

مقصودلو با تاکید بر اینکه بانک خون یک حلقه مهم در زنجیره انتقال خون است، تصریح کرد: انجام تست های سازگاری خون اهدا کننده و دریافت کننده بر عهده بانک های اهدای خون می باشد.

وی بیان کرد: خون و فراورده های خونی قبل از مصرف در بانک خون نگهداری می شود به همین دلیل همکارانی که در بانک خون بیمارستانی فعالیت می کنند باید از آموزش های لازم در این خصوص بهره ببرند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سالانه چند واحد خون اهدا می شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..