تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طنز؛ گردشگری به زور فراخوان

کد خبر: ۴۸۲۲۳۳

۲۰۶  بازدید

ایرنا گزارش داد نگرانی‌های دولتمردان ترکیه از کاهش 30 درصدی سفر گردشگران خارجی به این کشور در سال گذشته، موجب شده رئیس جمهوری ترکیه فراخوانی با نام «همسایه‌ات را بردار و بیا» برای احیای گردشگری کشورش اعلام کند.

علیرضا کاردار در روزنامه ایران نوشت:

ایرنا گزارش داد نگرانی‌های دولتمردان ترکیه از کاهش 30 درصدی سفر گردشگران خارجی به این کشور در سال گذشته، موجب شده رئیس جمهوری ترکیه فراخوانی با نام «همسایه‌ات را بردار و بیا» برای احیای گردشگری کشورش اعلام کند. چقدر جالب. وقتی یک مقام مسئول و دولتمرد وارد این بازی فراخوان‌ها بشود، یعنی در جهان بحث فراخوان خیلی فراگیر شده و همه به فوایدش پی برده‌اند. فراخوان که فقط روی خطوط راندن، پلاستیک نگرفتن، ماهی عید را سرخ نکردن و با یک قطره آب دوش گرفتن نیست! چه خوب بود مسئولان کشور ما هم قدرت فراخوان را می‌دانستند و ازش به بهترین صورت استفاده می‌کردند. مثلاً دست کم برای همین موضوع گردشگری یا حفظ محیط زیست فراخوان‌هایی راه می‌انداختند تا مردم هم همراهشان شوند و مثل همین کشور همسایه که فوقش چندتا ساختمان تاریخی و چندتا بازار آنچنانی و چندتا ساحل اینچنینی دارد، کشور ما هم با این همه چیزهای دیدنی از آن سود ببرد.


برفرض اگر قرار بود در کشور ما چنین فراخوان‌هایی راه بیفتد، اول مسئولان از ترس تخریب آثار باستانی و محیط زیستی باید فراخوان می‌زدند «همسایه‌ات که هیچ، خودت هم نیا»! بعد که خارجی‌ها حسابی التماس می‌کردند و قول می‌دادند مواظب باشند و دست به چیزی نزنند، مشاوران مسئولان هم می‌گفتند بابا این خارجی‌ها که خوبند، حواس‌شان بیشتر از خود ما به آثار ماست، آنگاه مسئولان فراخوان می‌زدند «حالا اگه می‌خوای بیا، ولی چیزی برای دیدن نیست. خود دانی!» بعد که مشاوران یواشکی در گوش مسئولان یک چیزهایی می‌گفتند و یادآوری می‌کردند هنوز چند تا تیر و تخته و منظره سالم آن گوشه‌ها باقی مانده، مسئولان دوباره پیغام می‌دادند «اوکی حله! فقط با جیب پر بیای ها»!


بعد که سیل گردشگران به سمت کشور روانه می‌شد و از در و دیوار توریست بالا می‌رفت و فلاش می‌زد، باز مشاوران به مسئولان هشدار می‌دادند و مسئولان هم فراخوان می‌زدند «حالا که اومدی جون مادرت مواظب ساختمونا و جنگل و رودخونه باش دیگه، اَه!» بعد که گردشگران حسابی گردش می‌کردند و همه جا را سیر برانداز می‌کردند و کارشان تمام می‌شد و می‌رفتند سر خانه و زندگی‌شان، به‌عنوان حسن ختام دوباره مسئولان فراخوان می‌زدند «خوب بود؟ نرید پشت سرتون رو نگاه نکنین ها! به همسایه‌هاتون هم بگین بیان. این دفعه دست بچه‌ها رو هم بگیرین خانوادگی تشریف بیارین در خدمت باشیم. هنوز جاهایی مونده که ندیدین. چندتا دلفین سخنگو هم تو کیش داریم. عمو و عمه‌ها رو هم از طرف ما سلام برسونین!» به همین راحتی می‌توان به کمک چهارتا فراخوان و چندتا هشتگ، چرخ صنعت توریسم را در کشور به جریان انداخت و علاوه بر ارزآوری، دوست‌های جدید هم پیدا کرد!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طنز؛ گردشگری به زور فراخوان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..