تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گیاهان برگ قرمز؛ همه چیز درباره بنت قنسول!

کد خبر: ۴۷۶۵۸۱

۳۶۳  بازدید

در روزهای سرد زمستان که سفیدی و سکوت برف همه‌جا را پر می‌کند، نشانه‌هایی از حیات و زندگی امیدبخش هست. دانه‌های برفی که به آرامی به زمین می‌ریزند را از پشت شیشه ببینید.

وب سایت چیدانه: در روزهای سرد زمستان که سفیدی و سکوت برف همه‌جا را پر می‌کند، نشانه‌هایی از حیات و زندگی امیدبخش هست. دانه‌های برفی که به آرامی به زمین می‌ریزند را از پشت شیشه ببینید. گیاهان برگ قرمز کنار پنجره با رنگ‌های زیبای سبز و قرمز، ترکیب بی‌نظیری است که فقط در روزهای زمستانی شما را غافلگیر می‌کند.

شناسنامه‌ ی گیاهی بنت قنسول

گیاهان برگ قرمز، همه چیز درباره بنت قنسول!

    نام: بنت قنسول
    نام علمی: Euphorbia pulcherrima
    نام انگلیسی: Poinsettia
    خانواده: Euphorbiaceae  فرفیون

گیاه بنت قنسول ارزان‌ قیمت بوده و نگهداری ساده‌ای دارد. این گیاه به دلیل اینکه در نزدیکی سال نوی میلادی به گل می‌نشیند، به نام «گل کریسمس» نیز شناخته می‌شود. در کشورهای خارجی خصوصاً آمریکا گیاه بنت قنسول را برای تزیین دکوراسیون خانه به‌ویژه در زمان کریسمس به کار می‌برند و در این کشور ۱۲ دسامبر روز ملی بنت قنسول است.

وجه تسمیه بنت قنسول

گیاهان برگ قرمز، همه چیز درباره بنت قنسول!

اسم این گیاه در فارسی از ریشه عربی آن به نان بنت القنصل به معنای دختر یا معشوقه کنسول گرفته شده است. در روایات آمده است که سفیر آمریکا در مکزیک به نام پوینست این گیاه را به گلخانه خود آورد. او به هر کشوری که می‌رفت این گیاه را همراه خود می‌برد.

مشخصات کلی بنت قنسول

گیاهان برگ قرمز، همه چیز درباره بنت قنسول!

درختچه بنت قنسول بومی مکزیک است. ارتفاع این گیاه یک متر و پهنای آن به ۴۵ سانتی‌متر نیز می‌رسد. در شرایط مناسب تا ۴ متر هم رشد می‌کند. بنت قنسول دمای زیر ۱۰ درجه را تحمل نمی‌کند و به‌عنوان گیاهان برگ قرمز آپارتمانی تولید می‌شود. بنت قنسول مانند بیشتر گیاهان هم‌خانواده خود دارای شیره سفیدرنگ است. این شیره سمی نیست، ولی اگر حساسیت پوستی دارید، از تماس با آن خودداری کنید. همچنین از تماس کودکان با این شیره گیاهی نیز جلوگیری کنید.

برگ‌های گیاه بیضی‌شکل و نوک‌تیز تا سرنیزه‌ای، با لبه‌های صاف یا کمی مواج و به رنگ سبز روشن و تقریباً مات هستند. گل بنت قنسول کوچک است و ارزش زینتی ندارد. این گل‌ها به وسیله تعدادی برگ و دم‌برگ رنگین احاطه‌ شده‌اند. به برگ‌های گلبرگ‌نما براکته گفته می‌شود. این براکته‌ها در بنت قنسول به نام گل شناخته می‌شوند. گل و براکته‌ها در اواخر پاییز و اوایل زمستان ظاهر می‌شوند. براکته‌ها اغلب قرمزرنگ هستند ولی به رنگ‌های سفید و صورتی نیز دیده می‌شوند.

گیاهان برگ قرمز، همه چیز درباره بنت قنسول!

چطور می‌توان بنت قنسول را در خانه نگه داشت؟ گیاهان برگ قرمز، همه چیز درباره بنت قنسول!

بنت قنسول گیاهی روز کوتاه است؛ یعنی در شرایطی گل می‌دهد که ساعات روز از ساعات شب کوتاه‌تر باشد. به همین دلیل در اواخر پاییز گل می‌دهد و تمام زمستان دارای گل است. برای گلدهی گیاه‌تان در فصل سرد بهترین کار این است که آن را به محیطی منتقل کنید که شب چراغ روشن نباشد یا در شب روی گیاه را با کیسه زباله مشکی بپوشانید اما فراموش نکنید با خاموش شدن چراغ، کیسه را بردارید. خوب است بدانید دمای بالای فضای خانه نیز می‌تواند از عواملی باشد که از قرمز شدن گیاه جلوگیری کند.

خاک، آب، نور و مواد غذایی مورد نیاز بنت قنسول

گیاهان برگ قرمز، همه چیز درباره بنت قنسول!

خاک قلیایی مناسب این گیاه بوده و بهتر است برای آن از بسترهای استریل آماده و دارای خاک‌برگ استفاده کنید. بنت قنسول به خاک مرطوب نیاز دارد و آبیاری‌اش باید به ‌اندازه‌ای باشد که اضافی آب از منافذ زیر گلدان خارج شده و آب درون زیرگلدانی هم نماند. آبیاری بیش از حد و کمبود آن باعث ریزش برگ‌ها می‌شود. با لمس خاک می‌توانید زمان مناسب آبیاری را بدانید. همچنین این گیاه نیازی به اسپری برگی ندارد.

بنت قنسول نیازمند مکان پرنور و روشن است. پنجره نورگیر و جنوبی، گلخانه و پاسیو انتخاب خوبی برای قرار دادن گیاه است. اگر نور کم باشد، برگ‌ها کمرنگ یا زرد می‌شوند، ریزش پیدا می‌کنند و برگ‌های رنگین کدر می‌شوند. بهترین دما برای بنت قنسول ۲۲-۱۹ درجه بوده و در شب نیازمند دمای کمتری است. برای کوددهی استفاده از کودهای کامل حاوی نیتروژن، فسفر و پتاسیم باعث رشد بهتر و ماندگاری گیاه می‌شود. در زمان وجود گل روی گیاه به کوددهی نیازی ندارد. می‌توانید کود را از خرداد تا آبان‌ماه و با فاصله حدود ۳ هفته به گیاه بدهید.

گیاهان برگ قرمز، همه چیز درباره بنت قنسول!

نحوه تکثیر بنت قنسول گیاهان برگ قرمز، همه چیز درباره بنت قنسول!

بنت قنسول را می‌توانید با قلمه چوب نرم تکثیر کنید. در ماه اسفند، بهار و حتی تابستان که گل وجود ندارد، این کار را انجام دهید. گیاهی که از قلمه‌های این زمان رشد می‌کند، شاخه‌های بلندتری دارد. اگر می‌خواهید گیاه کوتاه و پرپشت‌تری داشته باشید، بهتر است قلمه‌گیری را در شهریورماه انجام دهید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که هرچه قلمه ضخیم‌تر باشد، گل‌های گیاه درشت‌تر خواهد بود. خوب است بدانید قلمه‌ها بین ۵ تا ۷ هفته ریشه‌دار می‌شوند.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گیاهان برگ قرمز؛ همه چیز درباره بنت قنسول!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..