تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در اثر کمبود تقاضا، مدیاتک سفارش تولید هلیو ایکس 30 به TSMC را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد

شنیده‌ها حکایت از این دارند که شاید مدیاتک سفارش تولید تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری را که توسط TSMC انجام می‌شود، تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

در رقابت برای تولید تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری، مدیاتک جزو کمپانی‌هایی است که سعی دارد همپای کوالکام رقابت کند. نقشه‌ی راه مدیاتک نشان از این دارد که این کمپانی اولین تراشه‌ی مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری خود را با نام هلیو ایکس ۳۰ توسط TSMC تولید و راهی بازار خواهد کرد. نتیجه‌ی کاهش سایز تراشهُ جز افزایش قدرت پردازشی در کنار کاهش مصرف انرژی پردازنده نیست. انتظار می‌رود در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ شاهد عرضه‌ی اولین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مبتنی بر تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ به بازار باشیم. تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام نیز در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس این کمپانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که این تراشه نیز مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری است.

مدیاتک یک تولیدکننده‌ی تراشه است که کارخانه‌ای برای تولید تراشه در اختیار ندارد و از توانایی تولیدکنندگان برای مونتاژ تراشه‌های پردازشی استفاده می‌کند. گمانه‌هایی وجود دارند که نشان‌دهنده‌ی احتمال کاهش ۵۰ درصدی سفارش تولید تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ هستند. هرچند دو کمپانی میزو و لئیکو درصدد تولید گوشی هوشمندی با استفاده از تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ هستند؛ اما کمپانی لئیکو به‌موجب بحران‌های مالی، تولید این گوشی هوشمند را کنار گذاشته است. شیائومی نیز از توافق انجام‌شده برای تولید گوشی هوشمندی با استفاده از تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ سرباز زده و از این‌رو تقاضا برای تراشه‌ی کمپانی تایوانی با کاهش روبه‌رو شده است.

مدیاتک البته هنوز امیدوار است دو تولیدکننده‌ی چینی ویوو و اوپو که در مجموع طی سال ۲۰۱۷ می‌توانند بیش از ۲۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار کنند، از تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ این کمپانی استفاده کنند؛ حال آنکه هیچ‌یک از این دو کمپانی چینی این موضوع را که از تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ استفاده خواهند کرد، تأیید نکرده‌‌اند.

هلیو ایکس ۳۰ مدیاتک یک تراشه‌ی ۱۰ هسته‌ای است که از وجود دو هسته‌ی Cortex-A73 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، ۴ هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۴ هسته‌‌ی پردازشی Cortex-A35 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز بهره می‌برد. همچنین باید به پشتیبانی از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار پردازنده‌ی گرافیکی ۴ هسته‌ای Power VR اشاره کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در اثر کمبود تقاضا، مدیاتک سفارش تولید هلیو ایکس 30 به TSMC را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..