تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آبله‌ مرغان در بارداری،‌ دون دون نشوید!

اگر شما تا به حال دچار آبله مرغان نشده اید این بیماری برای شما و جنینتان میتواند بسیار خطرناک باشد.

نی نی بان، گروه ترجمه: آبله مرغان عفونتی است که به دلیل ویروس واریسلا ایجاد میشود. علامت اصلی آبله مرغان بثورات خارش دار است که به سرعت به تاولهای پر از مایع و دلمه مانند تبدیل میشود که با از بین رفتن عفونت، این دلمه ها هم محو میشوند. گاهی این تاولها به دلیل آنکه خارش بسیار زیادی دارند، خارانده میشوند و این ویروس به محیط اطراف منتشر میشود.  گسترش عفونت از طریق عطسه، سرفه یا تماس با فرد آلوده یا چیزی که او لمس کرده، به راحتی اتفاق می افتد. آبله مرغان چند روز قبل از اینکه بثورات بروز کند به شدت مسری است بعد از آن سرایت تا 6 روز بعد احتمال دارد.

به جنین آسیب میرسد؟

اگر شما تا به حال دچار آبله مرغان نشده اید این بیماری برای شما و جنینتان میتواند بسیار خطرناک باشد. هرچند که بسیار بعید است که این اتفاق بیفتد چون این بیماری اغلب در دوران کودکی شایع است و احتمال بروز آن در دوران کودکی شما بیشتر است. اگر به این بیماری دچار شده باشید بدن آنتی بادیهایی برای آن میسازد و این به آن معناست که شما ایمن هستید و بعید است که به آن مبتلا شوید. 

شیوع این بیماری در زنان بارداری چندان زیاد نیست اما در صورت ابتلا باید بلافاصله به پزشک مراجعه شود تا از سلامت جنین اطمینان حاصل شود. بسیاری از زنان مبتلا  با وجود عفونت میتوانند به سلامت این دوران را بگذرانند اما در برخی موارد ممکن است جنین مبتلا به سندرم آبله مرغان جنین یا (FVS) شود. بچه هایی با این اختلال معمولا دچار مشکلات چشم، مغز، روده، مثانه و اندامهای کوتاه میشوند و اغلب مشکلات یادگیری دارند. 

آبله‌ مرغان در بارداری،‌ دون دون نشوید!

سندرم آبله مرغان جنین چه خطری دارد؟

خطرات ناشی از این سندرم بستگی به سن بارداری دارد. معمولا قبل از هفته سیزدهم، خطر کمتر است و کمتر از یک در 200 نوزاد به این سندرم دچار میشوند. بین هفته 13 تا 20 احتمال ابتلا به سندرم آبله مرغان جنین بیشتر میشود و به 2 در 100 نفر میرسد. بین هفته 20 تا 37 احتمال ابتلای جنین به این سندرم بسیار کاهش می یابد اما ممکن است در سال اول تولد مبتلا به زونا شود.

بعد از بهبود باید سلامت جنین از طریق سونوگرافی بررسی شود تا اطمینان حاصل شود اندامهای داخلی سالم هستند. در صورتی که 7 روز قبل یا بعد از تولد نوزاد دچار آّبله مرغان شوید احتمال ابتلا به این بیماری در نوزاد با شدت زیاد، بالا میرود. در نوزادان تازه متولد شده این بیماری تهدید کننده زندگی است.

آبله مرغان بر شما چه تاثیری دارد؟

اگر شما در هفته 20 بارداری دچار آبله مرغان شوید ممکن است دچار پنومونی شوید. یکی از عواملی که احتمال ابتلا به آبله مرغان را افزایش میدهد مصرف سیگار است. در صورتی که هرگونه راش پوستی داشتید حتما باید با پزشکتان در این مورد مشورت کنید. چون ممکن است جنینتان را تحت تاثیر قرار دهد. پزشک یک آزمایش خون انجام میدهد تا آنتی بادی آبله مرغان را بررسی کند. این بیماری در کشورهای گرمسیر کمتر شایع است. در صورتی که نسبت به آبله مرغان ایمن نباشید باید از افراد مبتلا اجتناب کنید چون ممکن است سرایت کنید. حتی ممکن است شما از فردی که مبتلا به زوناست، آبله مرغان بگیرید. 

پیشگیری کنید

اگر نسبت به ویروس این بیماری ایمن نباشید پزشک یک واکسن ایمونوگلوبولین واریسلا زوستر به شما تجویز میکند. شواهد نشان میدهد این واکسن جنین را هم داخل رحم از این بیماری مصون میدارد. اگر شما بعد از واکسن دچار راش شدید پزشک داروی اسیکلوویر ضدویروسی تجویز میکند تا تب و سایر علائم را کاهش دهد. بعد از مشاهده علائم اولیه این بیماری باید در عرض 24 تا 48 ساعت درمان با اسیکلوویر انجام شود. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آبله‌ مرغان در بارداری،‌ دون دون نشوید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..