تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آقای گل پرسپولسی‌ها از بازی با الهلال محروم نیست /بزن طار و بزن طار!

آقای گل پرسپولسی‌ها از بازی با الهلال محروم نیست /بزن طار و بزن طار!

ماجراي محروميت استقلال و تراكتورسازي از فعاليت‌هاي نقل و انتقالاتي، هجمه‌هاي زيادي به فدراسيون فوتبال و امور روابط بين‌الملل فدراسيون وارد كرد. دو هفته پرحاشيه گذشت و تيم‌هاي دوم و سوم ليگ برتر بر اين عقيده بودند كه از محروميت‌شان خبر نداشته‌اند و اين فدراسيون بوده كه آنها را از اين موضوع مطلع نكرده است. البته شايد اين اتفاق بزرگ‌ترين ضربه را به تراكتورسازان زد، اما براي استقلالي‌ها چندان هم بد نشد. ميدان دادن به جوان‌هايي كه مي‌توانند تا سال‌هاي سال بعد، شاكله اصلي استقلال را رقم بزنند، بهترين فرصت بود براي اينكه آنها خودي نشان بدهند و اتفاقاً كار را براي علي‌منصور در بياورند. به عقيده خيلي از كارشناسان، شايد اگر آندو و جپاروف جذب اين تيم مي‌شدند، به جوان‌هايي مثل نورافكن بازي نمي‌رسيد و او نمي‌توانست يكي از چند ستاره درخشان اين روزهاي استقلال باشد.

با اين شرايط، انتقادها از عملكرد فدراسيون هنوز هم وجود دارد و هر روز به بهانه تازه‌اي مسئولان اين نهاد سينه ديوار قرار مي‌گيرند. اين بار اوج حملات رسانه‌ها به فدراسيون، بعد از بازي پرسپوليس و سپاهان اتفاق افتاد؛ جايي كه اعلام شد مهدي طارمي به دليل كارت قرمزي كه در بازي مقابل الهلال دريافت كرده، نمي‌تواند در اولين بازي اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا به ميدان برود. شوك بزرگ بود و سنگين، اما همه آنهايي كه فوتبال را به خوبي دنبال مي‌كنند، فلش‌بكي به گذشته زدند و يادشان‌ آمد كه طارمي اين محروميت را گذرانده و طبق دستور مسئولان فدراسيون، طارمي از نخستين بازي در ليگ برتر و آن هم بازي با پديده محروم شده است. پرسپوليسي‌ها معتقدند آن بازي كه به تساوي دو تيم منجر شد، قهرماني را از اين تيم گرفته است. با اين حال بهترين فردي كه مي‌تواند در اين زمينه پاسخگوي سؤالات باشد كسي نيست جز محمدرضا كسرايي، عضو امور بين‌الملل فدراسيون فوتبال. او معتقد است آقاي گل سرخپوشان مشكلي براي همراهي پرسپوليسي‌ها در بازي برابر الهلال ندارد. كسرايي در اين مورد مي‌گويد: «طبق قانون فيفا و ابلاغيه‌اي كه به كنفدراسيون‌هايش داد، اگر بازيكني در يك بازي محروم بشود، يعني كارت قرمز بگيرد، در اولين بازي باشگاهي بايد محروميت‌اش را سپري كند و طارمي طبق اين قانون، با حذف پرسپوليس، بايد از اولين بازي پرسپوليس در ليگ، محروم مي‌شد. اين قانون فيفا در ‌اي اف سي و... بود، اما به تازگي و در ماده 38-2-30 گفته مي‌شود اگر بازيكني در ليگي اخراج شود و جريمه‌‌اش بماند، بايد در اولين بازي محروميت‌اش را بكشد. پيش از اين، بازيكن ذوب‌آهن، محمد صلصالي، در ليگ قهرمانان اخراج شد و در ليگ داخلي محروميت‌اش را سپري كرد. در حال حاضر هم براي طارمي همين اتفاق رخ داده است.»

كسرايي اين را گفت و ادامه داد: «فيفا در تاريخ 27 مي ‌سال 2015 و پس از شكست 3 بر صفر پرسپوليس برابر الهلال، در نامه‌اي كه براي ما ارسال كرد، خبر از اخراج مهدي طارمي و كارت زرد هادي نوروزي داد كه طبق ماده آيين‌نامه انضباطي وقت، بايد از اولين بازي ليگ محروم مي‌شد. آن زمان ليگ ايران تمام شده بود و طبق ابلاغيه ‌اي اف سي، طارمي از حضور در بازي برابر پديده محروم شد. در آن بازي هم مرحوم هادي نوروزي توانسته بود گل تساوي پرسپوليس را به ثمر برساند. آن روز طارمي محروميت‌اش را سپري كرد و ما هم آن زمان اين محروميت را به AFC اعلام كرديم. ما بعد از اتفاقي كه براي سپاهان و رحمان احمدي رخ داد، همواره پيش از بازي‌ها، از AFC استعلام مي‌گيريم كه محرومان‌مان را اعلام كنند. اگرچه اين وظيفه خود باشگاه‌هاست و آنها بايد اين موضوع را چك كند. اين اتفاق براي ابراهيم توره هم در سپاهان افتاد. او در سپاهان اخراج شد و پس از آن به امارات رفت و ما به باشگاه اماراتي محروميت‌اش را اعلام كرديم و مشكل‌اش حل شد.»

فتاحي: دوباره استعلام گرفتيم، طارمي محروم نيست

فتاحي، رئيس كميته مسابقات سازمان ليگ، با اشاره به اينكه طارمي مشكلي براي همراهي پرسپوليس ندارد مي‌گويد: «استعلام‌هاي لازم و مجدد دوباره از ‌اي‌اف‌سي گرفته شده و طارمي قطعاً مشكلي براي بازي پرسپوليس مقابل الهلال ندارد.»

او اين را گفت و ادامه داد: «ما مدارك لازم، از جمله ترجمه چك‌ليست اولين بازي پرسپوليس پس از آن ديدار آسيايي در ليگ برتر كه برابر پديده مشهد بود و مهدي طارمي از حضور در آن محروم بود، بخشي از قوانين كنفدراسيون و ليگ قهرمانان آسيا كه براساس آن بازيكن بايد در صورت عدم ادامه حضور تيم در مسابقات، محروميت خود را در اولين مسابقه رسمي داخلي متحمل شود و همچنين نامه‌اي در توضيح اين موارد، براي كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال كرده‌ايم. بازيكن محروميت خود را براساس قوانين وقت مسابقات كه از سوي كنفدراسيون تعيين شده بود پشت‌سر گذاشته و به اين ترتيب مهاجم پرسپوليس نبايد براي همراهي تيم‌اش در بازي با الهلال مشكلي داشته باشد.»

251 41




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آقای گل پرسپولسی‌ها از بازی با الهلال محروم نیست /بزن طار و بزن طار!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..